נפתח בקלישאה: ישראל היא מדינה קטנה (ומוקפת אויבים). שוק האופנה והטיפוח פיצי, יש המון תחרות והשכירות בקניונים בשמיים. אמנם לאחרונה הרבה מותגי אופנה אופנה עשו עלייה והגיעו לארץ הקודש, ואתן יכולות לעשות שופינג ב-H&M ממש כמו באירופה, אבל דווקא בתחום האיפור והטיפוח אנחנו משתרכים מאחור.
בזמן שהחברות שלנו בחו"ל נהנות ממוצרים מגניבים ושווים, אנחנו תקועות עם "סופר פארם" ודומיו, מלא בדיילות קוסמטיקה מרתיעות - במקרה הרע, וסניף קטן של מאק - במקרה הטוב. אפילו כשאנחנו כבר מצליחות להשיג את המוצר שרצינו - אנחנו מגלות שזה עולה פי כמה וכמה מהחנויות בחו"ל.
וכך חובבות איפור נלהבות נשארות רק עם האפשרות של להזמין מהאינטרנט ולחכות מלא זמן עד שדואר ישראל יואיל בטובו למצוא את הצלליות שלכן, או להתאפק עד לגיחה לחו"ל, שם תבלו שעות בסניף ספורה הקרוב למלון. אז אספנו לכם את כל הטרנדים, המוצרים וחברות האיפור שחייבות להגיע לכאן דחוף, כדי שגם אנחנו נוכל לקפוץ לחנות הקרובה ולהתעלל בכרטיס האשראי מבלי לחכות.
1. קוסמטיקה קוריאנית
כבר כתבנו פה על הטרנד הקוריאני, שכבר מזמן עזב את אסיה וכבש את ארה"ב ואירופה. כשאני מספרת לנשים בישראל שאני מכורה למוצרי טיפוח קוריאניים התגובה היא לרוב עיקום פרצוף ומשהו בסגנון "את לא מפחדת שייפול לך העור?".
אז לא, לא מדובר במוצרים סיניים, שאכן יכולים להיות מסוכנים עקב תוספות כימיקלים שונות ומשונות. המוצרים מקוריאה לרוב מכילים רכיבים טבעיים, הם זולים יחסית והכי חשוב - עושים את העבודה. בקבוצת הפייסבוק דולצ'ה ויטה (שמומלצת לכל חובבות הטיפוח) יש איסנפור סיפורים על איך מוצרים מקוריאה עזרו להם להגיע לעור מדהים, ואפילו שיפרו נראות של אקנה וצלקות.
הבונוס הוא שהאריזות של המוצרים מדהימות וחמודות להפליא - קרם ידיים בצורת בית, אייליינר עם אוזני ארנב ושפתון בצורת מקרון צרפתי. ממש לא האריזות המרובעות והמשעממות שאנחנו רגילים אליהם.
רק שימו לב, האיפור הקוריאני מאוד שונה מהאירופאי/אמריקאי - המייק-אפים מאוד מאוד בהירים וכמעט שקופים ורוב צבעי הסומק והצלליות בהירים מאוד וקצת ילדותיים. ולכן מומלץ להתחיל עם קרם חלזונות טוב או הסקראב-מסיכה סוכר של סקין פוד, שעשוי מחומרים טבעיים ויש לו ריח כל כך טוב שתרצו לאכול אותו.
2. התאמת מייק-אפ מושלמת
בגלל שיקולים של מלאי וביקוש, בישראל אין המון אפשרויות של צבעי מייק-אפ המתאים למגוון גווני עור. כמעט כל בחורה כהה או בהירה מאוד מכירה את התסכול של למצוא מייק-אפ שיתאים באופן מושלם לגוון עורה, מבלי שהמייק-אפ ייראה כמו מסיכה. אני מכירה המון נשים כהות עור שפשוט קונות את המייק-אפ שלהן בארה"ב בסיטונאות. אבל גם נשים עם גוון ממוצע נתקלות בקושי במציאת המייק האפ המושלם.
מי שנכנסה פעם לסניף של ספורה בחו"ל בוודאי ראתה את דיילות היופי בודקות לקוחות עם מכשיר מוזר. המכשיר הזה נקרא Color IQ - הוא סורק את העור שלכן בכמה אזורים ומתאים מייק-אפ לפי הגוון המדויק של העור. כמובן שלא מדובר במדע מדויק ועדיין כדאי לנסות את המייק-אפ על העור, אך עדיין זוהי התקדמות מדעית מבורכת. בשלב זה המכשיר זמין רק בסניפי ספורה (שכאמור אנחנו מתות שכבר ייפתחו סניף בארץ).
3. ערכות קונטורינג
קונטורינג הוא לא ממש חדש, אבל הוא הפך לטרנד מטורף בשנתיים האחרונות כשבלוגריות איפור אימצו אותו וקים קרדשיאן הודתה שהיא מתאפרת רק כך (ואף שיתפה תמונות של התהליך). לאלה שלא מכירות את שיטת האיפור נספר שבסך הכל מדובר בהצללות הפנים במטרה להדגיש חלקים מסוימים ולטשטש חלקים אחרים. מדובר בתהליך די ארוך ורב שלבים לאיפור יומיומי ולכן הוא בדרך כלל מוגבל לאירועים מיוחדים, למרות שאפשר לעשות הצללות קלות ופשוטות גם ביום יום.
בעיקרון השיטה דורשת שימוש בכמה צבעים כהים יותר מעור הפנים בשביל ההצללות ובהירים יותר בשביל ההדגשות. המתקדמות מוסיפות גם שימרים למיניהם בכל מיני אזורים בפנים. אז נכון, אפשר להשתמש בקונסילרים כהים ובהירים וגם בצלליות ובעוד כל מיני מוצרים נפרדים שאפשר להשיג בסופר פארם, אבל הכי כיף זה ערכת קונטורינג מוכנה (כמו לדוגמה הערכה המושלמת של לורה מרסייר או הערכות המותאמות לעור של סמאשבוקס), שכבר מגיעה עם מגוון גוונים כהים ובהירים, שכמעט ולא ניתן להשיג בארץ.
4. דוגמיות
שיקום האדם שלא אוהב דברים בחינם. כולנו מתים על חינמים ומתנות, ולפעמים פינוקים יגרמו לנו לחזור ולקנות בעסק או בחנות מסוימת. אלא שבעולם הקוסמטיקה דוגמיות הן לא רק צ'ופרים כיפיים, לפעמים מדובר בדרך היחידה לנסות מוצר מבלי לקנות אותו בהמון כסף ואז להתבאס שהוא ממש לא מתאים לעור שלכן.
בספורה לדוגמה (כן, אני אובססיבית) תוכלו לבקש מהעובדים דוגמיות מכמעט כל מוצר בחנות, כולל ליפסטיקים ובשמים. הדוגמניות ימזגו לתוך מיכל קטן (לדוגמה במקרה של מייק-אפ) או שייתנו לכם דגם מוקטן של המוצר, שמספיק לדי הרבה שימושים. בכל מקרה מדובר במצב שטוב לשני הצדדים - אתן מנסות את המוצר בבית ומחליטות האם אתם באמת רוצות לקנות אותו, והחברות זוכות בלקוחות מאושרים בהשקעה נמוכה.
בארץ אין מודעות לעניין הדוגמיות, וסביר להניח שיסתכלו עלייך כקמצנית או משוגעת אם תעזי לבקש. אמנם שמועות מספרות שדיילות של קליניק ולנקום מחלקות דוגמיות של מוצרי טיפוח אם את קונה ממוצרי החברה, אך חברות אחרות לא ממש עושות את זה, ועל דוגמיות של איפור בכלל אין על מה לדבר. ואם אתן ממש רוצות לקנא, תוכלו לצפות בבלוגריות איפור משתפות את כל הדוגמיות חינם שקיבלו מספורה.
5. מוצרי טיפוח טבעיים וטבעונים
לצערנו הרבה ממוצרי הטיפול והקוסמטיקה מכילים המון רכיבים כימיים. מכיוון שאנחנו מורחות את הדברים האלה על הפנים והעור שלנו כמעט כל יום, יכול להיווצר סיכון (למרות שחברות הקוסמטיקה טוענות שרכיבים אלו בטוחים). בנוסף לכך, חברות רבות מנסות את המוצרים על בעלי חיים כמו ארנבים, קופים ועכברים בניסויים שיכולים להיות אכזריים מאוד. אמנם בשנים האחרונות המודעות עלתה, ובאופן כללי אנחנו מעדיפים מוצרים טבעיים יותר שלא גרמו נזק לסביבה ולחיות מסכנות.
אחת החברות שחרטה על דגלה את טרנד הטיפוח הטבעוני היא LUSH, שמייצרת מוצרי טיפוח מחומרים טבעיים בעבודת יד. מעבר למצפון הנקי שיהיה לכן, יש להם מוצרים מדהימים, במיוחד בקטגורית האמבטיה (למרות שתוכלו למצוא שם גם איפור, בשמים ומוצרים לשיער). הסבונים הטבעיים שלהם ריחניים ונעימים ו"פצצות האמבטיה" כבר הפכו לאגדיות, ויהפכו את האמבטיה הבאה שלכן לחוויה מהנה במיוחד.