פעילות פמיניסטיות בצפרת פתחו בקמפיין במטרה לאסור הדפסה, הפצה ומכירה של גלויות סקסיסטיות של נשים, שלדבריהן משפילות ותורמות לשעתוק של תרבות האונס.
הקבוצה, הנקראת "סולידיות נשית", אמרה כי הגלויות מציגות את הנשים כאובייקט מיני שניתן לצרוך ואז לזרוק בתירוץ של פנאי ובידור, וקראה ל-10,000 חברותיה לחפש היכן מוצגות ונמכרות גלויות כאלה ולדווח.
בגלויות השנויות במחלוקת מוצגות נשים בבקיני קטנטן עם כיתובים כגון "נשיקות גדולות מרוסיון" (כפר בפרובנס). בגלויה אחרת, שאמורה להיות מזכרת מהר הונטו בצרפת, ניראית אישה רוכבת על אופניים כשלגופה חוטיני בלבד.
הקמפיין עורר וויכוחים לוהטים במדיות החברתיות במדינה, כאשר המגנים אותו טענו כי מדובר בגלויות "הומוריסטיות ולא מזיקות".
בראיון לעיתון "לה פריזיאן" אמר אחד המתנגדים לקמפיין כי גלויות גסות "אמנם לא בטוב טעם וגסות, אבל הן חלק מהתרבות הפופולראית... זה התפקיד שלי להסביר לביתי בת התשע שהן אשפה מבזה".
יוזמות הקמפיין, לאומת זאת, אמרו כי הגלויות "תורמות לתרבות של אונס שמטילה דימוי משפיל של נשים ועוזרת להכשיר אלימות נגד נשים".
הקמפיין הגיע ימים ספורים לאחר שהפרלמנט הצרפתי העביר חוק חריף נגד אלימות מינית שהעניק למשטרה סמכויות חדשות להטיל קנסות על גברים שמטרידים נשים ברחוב.
מרלנה שיאפה, השרה לשוויון מגדרי, אמרה שהחוק החדש יהווה נקודת מפנה: "מעתה ואילך יש חשש מעונש. זה לא קשור ליצירת חברה בסגנון אמריקני: אני לא רוצה לאסור על גברים ונשים ללכת במדרגות ביחד. אבל עלינו לעשות יותר כדי להילחם בבעיה".
לדבריה, גברים צרפתים התחילו לשנות את התנהגותם, תחת לחץ של תנועת MeToo, "גברים צרפתים בעמדות חזקות צריכים להבין שהם אינם ננזפים על היותם מפתים, אלא על היותם מטרידים מינית".