אחרי שבמשך 14 שנים הייתה אחת הכוכבות הכי גדולות שנולדו על מסך הטלוויזיה, קים קרדשיאן נחושה להמציא את עצמה מחדש. הריאליטי המשפחתי מאחוריה (אם כי ייתכן שעוד יחזור, פשוט בפלטפורמה אחרת), היא וקניה מתגרשים, הקריירה המשפטית שלה עוד לא אמרה את המילה האחרונה, ובגדול - נראה שמי שהתפרסמה פשוט בזכות היותה מפורסמת מעוניינת להיפרד לשלום מהפרסונה הישנה שלה. במובנים רבים, יכול להיות שקרדשיאן הנחתה את "סאטרדיי נייט לייב" (ועוד בפעם הראשונה) בשביל לחגוג את מסיבת הסיום של עצמה. לצאת לדרך חדשה. לא סתם כוכבת טראש עם חוש עסקי מפותח, אלא יזמית ומשפטנית שנהנית להתנסות גם בקומדיה.
סתם, נראה לכם? זו בכל זאת קים קרדשיאן, גם כששם המשפחה "ווסט" עדיין מצורף לתואר שלה (קניה, כך אומרים, הגיע בעצמו לאולפן כדי לצפות בה מהקהל). המוסד של "סאטרדיי נייט לייב" כבר ידע מנחים לא מתאימים לאורך השנים - ספורטאים, פוליטיקאים, אילון מאסק, אפילו גל גדות לא הייתה מדהימה - והיותה של קרדשיאן אישה נאה מאוד ("אני הרבה יותר מפנים יפות", היא אמרה במונולוג הפתיחה, "ושיער, ואיפור, וחזה, וישבן") לא בהכרח אומרת שהיא חייבת להיות מנחה גרועה. אבל אפילו את החלק הכי משמעותי בתפקיד שלה, קריאה מכרטיסיות, קרדשיאן לא הצליחה למלא כהלכה. אז אם לפני הפרק עוד היה מוקדם לזלזל בה, עכשיו אין ברירה.
לזכותה של קרדשיאן יאמר: האישה הגיעה לסטודיו 8H המיתולוגי עם נכונות מקסימלית לשתף פעולה עם ההצעות של הכותבים והצוות. נדמה היה שהיא תזרום עם כל מטלה שתוטל עליה, ושהיא "נמצאת באירוע", כמו שפרשנים פוליטיים אוהבים להגיד. גם ניכר שלמרות שהנוכחות של מישהי כמו קרדשיאן, במקדש הקומדיה האמריקאית שהוא "סאטרדיי נייט לייב", היא בגדר צלם בהיכל - ההפקה באמת רצתה בטובתה. אבל לאורך עוד מערכון ועוד מערכון קרדשיאן פשוט גילמה גרסאות שונות של עצמה, ואפילו אותן היא לא עשתה בצורה משכנעת במיוחד. בטח שלא מצחיקה.
החלק הטוב ביותר בפרק בהנחיית קרדשיאן (שיעלה מחר ל-yes VOD) היה מונולוג הפתיחה שלה, שהורכב מעלבונות על עצמה, אחיותיה, קלטת הסקס שלה ואפילו או ג'יי סימפסון. לא שזה מפתיע: דיווחים מהשבוע האחרון, שדאגו לתאר כיצד קרדשיאן מבצעת חזרות לפרק במשך 20 שעות ביממה, סיפרו שהיא נעזרת בכמה מחבריה המצחיקים ביותר, בהם איימי שומר. מצד שני, אותה רשימה כללה גם את אלן דג'נרס, ג'יימס קורדן ודייב שאפל, ואלה לא בדיוק דמויות שמישהו מעוניין להיות מזוהה איתן כרגע.
אותה שומר אפילו הופיעה באחד המערכונים החלשים של הערב, שניגן על הרגל מגונה של הפקת "סאטרדיי נייט לייב" - העדפת טאלנטים חיצוניים על פני הקאסט המקורי. אחרי שאלק בולדווין וג'ים קארי הפכו בעבר לחלק מצוות השחקנים (הראשון כדונלד טראמפ, השני כג'ו ביידן, ושניהם כבר עזבו למרבה המזל), המערכון בו קרדשיאן השתתפה בפרודיה על "הרווקה" נשען על שמות ופרצופים שלא היו מגיעים אלמלא היה מדובר בה. כריס רוק, ג'ון סינה, ג'סי וויליאמס ואחרים התייצבו בשביל לקבל תפקידים של שורה וחצי, ורק גרמו לאירוע להרגיש עוד יותר כמו השתלטות עוינת על תוכנית אהובה. במערכונים אחרים, גם אמא קריס והאחות קלואי זכו לזמן מסך.
היתרון הכי גדול ב"סאטרדיי נייט לייב" היה ונשאר הפורמט שלה: לא משנה כמה טוב או גרוע היה המנחה מהשבוע שעבר, השבוע כבר יגיע מישהו חדש (והשבוע קוראים למישהו הזה ראמי מאלק, אגב). הפרק בכיכובה של קרדשיאן לא ייזכר בתור רגע משמעותי בשום צורה, בטח שלא לטובה אבל אולי גם לא לרעה. היה בו את כל מה שאפשר לצפות לו, מינוס התקווה שכוכבת הריאליטי תחשוף צד חדש ופחות מוכר שלה. יכול באמת להיות שקים קרדשיאן יוצאת בימים אלה לדרך חדשה על המסך, עוד מוקדם לדעת. פשוט אם יש לה בנק מטרות כלשהו, זה הזמן למחוק את "קומדיה" מהרשימה.
ולטובת אלה שמבחינתם "סאטרדיי נייט לייב" היא יותר מהזדמנות לחלטורה, הנה עוד כמה מילים על העונה ה-47, שנפתחה בשבוע שעבר: ההפתעה הגדולה ביותר של פתיחת העונה הייתה, באופן די מוזר - העובדה שלא הייתה שום הפתעה. בניגוד למצופה ולמדווח, העוגנים המשמעותיים ביותר בקאסט (קייט מקינון, איידי בראיינט, קינן תומפסון וססילי סטרונג) לא עזבו את התוכנית לטובת הקריירות שכבר מחכות להם בחוץ. מי שכן נטשו היו בק בנט המצוין ולורן הולט הנשכחת, אבל חסרונם כלל לא הורגש בצמד פרקי הפתיחה. למעשה, השינוי המשמעותי (והטוב ביותר) היה שדרוגו של בואן יאנג לקאסט הראשי, אחרי שגנב את ההצגה בעונות הקודמות ועמד מאחורי אחת הדמויות הכי מצחיקות שנראו כאן לאחרונה (הקרחון מ"טיטניק").
רק שמה שהוצהר על הנייר לא בהכרח קורה בפועל: מקינון, הכוכבת הכי משמעותית בקאסט, עוד לא הופיעה העונה בתוכנית. הסיבה לכך היא מן הסתם העובדה שהקומיקאית מצלמת בימים אלה סדרה עלילתית על "טייגר קינג" (שם היא מגלמת את קרול בסקין), אבל שחקנים אחרים הצליחו בעבר לחלק את זמנם בין שני פרויקטים. החיסרון של מקינון מורגש - וגם אם שני הפרקים הראשונים של עונה 47 אכזבו לא רק בגללה, קשה שלא לחשוש מהיום בו היא כבר באמת לא תהיה בתמונה. מצד שני, כל עוד נקבל דמויות כמו זו שגולמה בשבוע שעבר על ידי אגו נווֹדים (בתור "אישה שחורה שנעדרת מזה עשור", בניגוד לצעירות הלבנות שכל חטיפה שלהן כובשת את הכותרות), אנחנו מסודרים.