כשהטריילר הראשון ל"דקסטר: ההתחלה" ("Dexter: Original Sin") פורסם, התגובות באינטרנט היו מופתעות ומפתיעות - ונגד כל הסיכויים גם די נלהבות. אומנם כש"דקסטר" המקורית עלתה היא הייתה סדרה אהובה במיוחד, אבל גם מעריציה האדוקים ביותר יכולים להסכים שהיא הלכה והידרדרה בעונות האחרונות שלה. "דקסטר: דם חדש" הגיעה כמעט עשור לאחר מכן, והתקבלה יחסית בקרירות. אז בשביל מה צריך גם את "דקסטר: ההתחלה"?
התגובות המופתעות נבעו בעיקר מהאופן הספק-מתיש, ספק-גאוני, שבו החליטו להחיות את דמותו של דקסטר. בסוף של "דקסטר: דם חדש" - זהירות, ספוילר - הוא נורה, ובאותה הנקודה מתחילה "דקסטר: ההתחלה" שזמינה בישראל ב-yes. דקסטר, בקריינות המזוהה איתו, מספר איך חייו חלפו נגד עיניו, והסדרה חוזרת אחורה לצעירותו עם קאסט חדש. אבל הסדרה החדשה מתחילה כשדקסטר מצטרף למשטרת מיאמי ומתחיל לרצוח רוצחים שמעולם לא נתפסו, ולמעשה אנחנו נכנסים להתחלה של שגרת החיים שלו שאנחנו מכירים מ"דקסטר" המקורית. כלומר, אחרי הסיקוול מגיע פריקוול, אבל הפריקוול הזה הוא למעשה סוג של ריבוט, כולל גרסאות צעירות של כל הדמויות שלמדנו להכיר ולאהוב. אם כל הבלגן הזה לא מספיק, מלבד הזכרונות של דקסטר אנחנו מקבלים עוד פלאשבק: אביו הארי נזכר בנסיבות שהביאו אותו לאמץ את דקסטר, ואנחנו מגלים עוד פרטים שלא ידענו על הקשר שלו עם אמו.
מייקל סי. הול מככב גם הפעם, אבל רק כקולו של דקסטר, ופטריק גיבסון הוא השחקן שנכנס לנעליו של דקסטר הצעיר. דמויות נוספות שחוזרות עם ליהוקים חדשים הם אחותו של דקסטר דברה, אביו הארי (כריסטיאן סלייטר) והקולגות מסוקה, בטיסטה ולה גוורטה. פטריק דמפסי ("האנטומיה של גריי") מגלם את מפקד המשטרה, ושרה מישל גלר ("באפי ציידת הערפדים") היא הבוסית הישירה של דקסטר.
הליהוקים של כוכבי הניינטיז האהובים - סלייטר, דמפסי וגלר - מפצים על הפרצופים הפחות מוכרים, וכדאי לשים לב גם לכריסטינה מילאן, שהייתה זמרת לשנייה בתחילת שנות האלפיים ועושה עבודה מעולה בתור הגרסה הצעירה של לה גוורטה. השילוב בין השחקנים המוכרים לגרסאות הצעירות של הדמויות המוכרות הופך את "דקסטר: ההתחלה" לאטרקציה בעיקר למעריצים, וצופים חדשים אולי יוכלו ליהנות מהעלילה, אבל יפספסו הרבה ניואנסים שקורצים אך ורק לצופים הישנים. לכן השאלה העיקרית שצריכה להישאל היא "למה": האם באמת צריך עוד פרק בחייו של דקסטר? איזה ערך מוסף הגלגול הזה מביא לעולם הטלוויזיוני שנוצר עליו?
"דקסטר: ההתחלה" טובה יותר ממה שהמעריצים ציפו שתהיה. הקאסט נפלא והיוצרים עשו בחוכמה כשהחליטו להיצמד לטון ולמבנה שעבד בעונות המוקדמות של סדרת המקור. אבל כל זה לא הופך אותה לנחוצה על המסך, והיא בכל זאת מרגישה כמו חיקוי חיוור של המקור ומאמץ מיותר של כל המעורבים בעניין. "דקסטר" המקורית הצליחה בעיקר בגלל שהיא הביאה כמה דברים חדשניים - הוויזואליה שלה הייתה מתקדמת לאותה התקופה, וגם השאלות המוסריות שעמדו בלבה. בנוסף, מייקל סי. הול לוהק לתפקיד הראשי לאחר שהקהל הכיר אותו היטב בתור דיוויד פישר ב"עמוק באדמה", ודקסטר היה שונה ממנו כמעט בכל מובן אפשרי, מה שהלהיב את הקהל. גיבסון פחות מוכר ופחות כריזמטי, כך שהגרסה שלו לדקסטר מעוררת פחות סימפטיה. דקסטר החדש עובר מסך כמה שהוא באמת - פסיכופט רצחני עם אפס כישורים חברתיים - וקצת פחות מהנה לבלות איתו את הזמן.
אז כאמור, לא מדובר בבזבוז זמן מוחלט, ואם אהבתם את "דקסטר" בהחלט ייתכן שתעריכו את הנוסטלגיה ואת ההשקעה בבניית העבר של הדמויות, כמו גם את הדמויות החדשות. אבל עם התקציב, המשאבים וכוח האדם שנדרשו ליצור את הפרק החדש הזה, היה אפשר ליצור סיפור חדש לחלוטין, במקום ללעוס שוב ושוב את אותו אחד. מישהו שם חייב ללמוד לשחרר.