לפעמים הכי פשוט להשוות סדרות טלוויזיה לדרכי תשלום: סיטקומים קלאסיים וסדרות פרוצדורליות, עם תעלומה מתחלפת מדי שבוע, משלמים במזומן. דרמות שגרתיות הן מעין אשראי, עם תנאים גמישים ואפשרות לפזר תשלומים על פני כמה עונות שצריך. ו"האחרונים מבינינו" (The Last of Us), הפקת הענק של HBO שחזרה כעת לעונה שנייה ב-HOT ,yes וסלקום TV - היא משולה לצ'ק דחוי. מי ששיחק במשחק המחשב שעליו היא מבוססת ידע שהפירעון האמיתי שלה יגיע איפשהו בעונה הזאת. מי שלא ידע, צופה בה כעת ומתחיל להבין למה היינו צריכים את כל הדרך הארוכה עד לפה.
התבססותה של "האחרונים מבינינו" על משחק מחשב יצרה עונה ראשונה די מוזרה כשמסתכלים עליה במבט לאחור - נכון, היא הייתה סוחפת ומרהיבה והיה את הפרק השלישי ההוא, אבל בסוף מדובר היה במסע אחד ודי פשוט, עם כל מיני תחנות מגוונות לאורכו. לכן גם לא כזה מסובך לרענן את הזיכרון עם עליית העונה השנייה, יותר משנתיים לאחר שקודמתה הסתיימה: ג'ואל (פדרו פסקל) ואלי (בלה רמזי) בורחים מהגורל האפוקליפטי, תוך ידיעה שאלי עצמה חסינה מאותה מגפה שהשתלטה על העולם. בפרק הסיום הוא מגלה שכדי שהחסינות של אלי תוכל לשמש את האנושות כולה, היא תצטרך לשלם על כך בחייה. הוא מחלץ אותה משולחן הניתוחים, הורג על הדרך כמה מבני בריתו, ומשקר לה כשהיא שואלת אותו על מניעיו. הוא טוען שהחיסון בלתי אפשרי ולכן כבר אין צורך בה. היא מבקשת ממנו להישבע שזו האמת. הוא נשבע בלית ברירה.
בעונה החדשה, שמבוססת על המשחק השני בסדרה, היוצרים קרייג מאזין וניל דרוקמן חוזרים תחילה לאותה נקודה - רק שאז הם קופצים חמש שנים קדימה. ג'ואל ואלי השתקעו בקהילה שאליה הגיעו: הוא מתפקד כסמי-אבא לנערה בגיל שבתו לא זכתה להגיע אליו, והיא מתנהגת כמו מתבגרת מן המניין. התוספת הכי משמעותית היא זו של קייטלין דיוור ("לא ייאמן", "חומץ תפוחים"), בתור צעירה בשם אבי שרוצה לנקום בג'ואל, ואת הקאסט המתחדש מעטרים גם קת'רין אוהרה ("שיט'ס קריק"), ג'פרי רייט ("ווסטוורלד"), יאנג מאזינו ("עצבים") וג'ו פנטוליאנו ("הסופרנוס"). מעבר לזה עדיף לא לפרט יותר מדי, אבל מי שצפה בטריילר לעונה כבר ראה הסתערות זומבית שקצת מזכירה מראות מ"משחקי הכס" וחומותיה המושלגות.
"האחרונים מבינינו" בונה את הסיפורים שלה בצורה עדינה, כמו הפריטות על הגיטרה בנעימת הפתיחה שלה. וכאן בא לידי ביטוי אותו צ'ק דחוי: אם הצופים יצאו מהעונה הראשונה בלי להבין עד הסוף מה היא רוצה מהם, כעת היא פודה את כל מה שבנתה כחלק מהבסיס הדרמטי שלה. החל מאותה קפיצה בזמן, ג'ואל ואלי הופכים סופית לשתיים מהדמויות העגולות והמנומקות ביותר שנראו בשנים האחרונים על מסך הטלוויזיה, ולכן ניתן לראות בעונת הבכורה ושלל תחנותיה מסע גיבוש שנועד לגבש גם בין שניהם וגם ביניהם לקהל. אין הרבה סדרות שמשכילות לבנות תשתית באופן יסודי ועמוק כל כך, וככל ש"האחרונים מבינינו" תימשך כך יגדל היתרון שלה על פני כל אלו שלא השכילו לפעול כמוה. כי גבוהות ככל שיהיו הפסגות שאליהן הגיע בעונה הקודמת, אין תחליף לסיפור דרמטי שנבנה במתכונת של שוטף פלוס חצי עשור. עכשיו היא באמת מתחילה.
תגובות