איפה: yes drama ו- yes VOD
כמה: הביקורת נכתבה אחרי צפייה בפרק הראשון
המלצת tvbee: בוודאי, כי נוסטלגיה היא נוסטלגיה. אבל להשאיר את הציפיות נמוכות
לפני כמה שנים הטלוויזיה האמריקאית החלה להשתגע עם מבול של ריבוטים לסדרות ישנות. ומאז אנחנו עוברים כמעט את אותו תהליך נפשי-קולקטיבי עם כל הודעה על חידוש שכזה: אנחנו נרגשים מאוד בהתחלה, מיד לאחר מכן מתחילים לחשוש שזה מיותר ויהרוס לנו את הזכרונות היפים, מוכנים לאכזבה וצופים בחשש כשהחידוש רק עולה, וכמעט תמיד מופתעים לטובה. זה קרה עם צער גידול בנות, שאיכשהו הצליחו להרים סדרת המשך שאולי ההומור שלה דלוח, אבל היא מלאה בלב והעצמה נשית, עם בנות גילמור וכמובן עם קוויר איי, החידוש הכי טוב, חשוב ונחוץ שנכנס לחיינו.
אחרי כמה שנים של חידושים שכאלה, כבר למדנו שזה לא כל כך נורא. אפילו החזרה של ורוניקה מארס, גם אם היא מעט איכזבה אותנו, הייתה מבורכת והזכירה שכשהדמויות כתובות מספיק טובות, הן באמת יכולות לחיות לנצח. אבל החזרה של בוורלי הילס 90210 שונה, בעיקר כי הסדרה החדשה לא עוקבת אחר ברנדון, ברנדה, קלי, דונה וכל הדמויות שהתאבססנו עליהן בשנות התשעים, אלא אחרי השחקניות והשחקנים שגילמו אותם. ואלה, מה לעשות, קצת פחות מעניינים.
למרבה המזל, הם - כלומר הכוכבים והמפיקים - מבינים את זה, והעובדה שהשיא של הקאסט מאחוריהם היא עניין מדובר מאוד בסדרה החדשה. בסדרה החדשה, אנחנו מוצאים את טורי ספלינג מנסה להרים תוכניות ריאליטי על המשפחה שלה ולא מצליחה לשלם חשבונות (איזכור יפה ומודע לעצמו לפעם בו היא התעצבנה על מראיינת ששאלה אותה אם היא מצליחה לשלם חשבונות), את ג'ני גארת עוברת גירושים בפעם השלישית, את בריאן אוסטין גרין נשוי לאישה מפורסמת בהרבה ממנו (במקרה הזה לא מייגן פוקס, בת זוגו האמיתית, אלא זמרת פיקטיבית בשם שיי, שמגלמת לה-לה אנתוני) ואת ג'ייסון פריסטלי לא מצליח למנף את קריירת הבימוי שלו או לחמוק מעברו כברנדון.
ובכלל, המציאות והבדיון מתערבבים פה לא מעט. רבים מהפרטים הם אמיתיים לחלוטין (למשל - גבריאל קרטריס היא נשיאת גילדת השחקנים האמריקאית במציאות וגם בסדרה) ואחרים מבוססים על המציאות רק חלקית (בת הזוג של איאן זירינג מזכירה מאוד את ניקי זירינג, רק שניקי ואיאן כבר לא נשואים). המתח הזה יגרום לכם לרוץ לוויקיפדיה כל שנייה לברר מה נכון ומה לא נכון, ואולי טוב שכך, כי החידוש של בוורלי הילס 90210 לא מספיק טוב בפני עצמו, אז טוב שלפחות הוא מחלק לצופיו משימות אינטראקטיביות שיוכלו למלא במהלך הצפייה.
הסיבה שהחידוש הזה, לפחות לפי הפרק הראשון, לא ממש עומד בסטנדרטים שהיינו מצפים מלהיט הניינטיז, היא בדיוק הסיבה שהוא עשוי לעבוד בהמשך הדרך. הכל בבוורלי המחודשת פתטי ומתאמץ מדי, ומצד שני - זה הרי נכון. כלומר, נכון קונקרטית. ג'ני גארת וטורי ספלינג חתומות על הסדרה כיוצרות, וגם בפרק עצמו הן מודות בפני הצופים שהחיים שלהן די אומללים, והדבר היחיד שיכול להביא להן הצלחה הוא מיחזור של חיי הזוהר הישנים. מהבחינה הזאת, אפשר רק לקוות שהחידוש ייגע יותר בצד האנושי והעצוב של הדמויות/שחקנים, כי בינתיים זה לא ממש עובד. אפילו כשהם לוקחים רגע לעשות מחווה ללוק פרי שמת השנה, הרגשות האלה לא עטופים במספיק רגעים חשופים כדי באמת לשכנע.
שוב, נדגיש: המודעות העצמית של בוורלי הילס 90210 חמודה בלי כל ספק, אבל בינתיים היא לא מספיקה כדי לגרום לה להיות להיט גם בשנת 2019. זאת למרות שהמפגש המחודש עם השחקנים והשחקניות יגרום לכם לרצות שזה יעבוד. כמו כן, למרבה הפלא ולמרות התסריט הלא מדהים, כולם משחקים ממש לא רע (ואף למעלה מכך), ורוב הקאסט גם נשאר די לוהט, בעיקר ג'ייסון פריסטלי, בריאן אוסטין גרין וג'ני גארת - שגם בגיל 47 היופי שלה פשוט מהמם. גם המתחים שלהם עם שאנן דוהרטי, שעזבה את בוורלי הילס המקורית בטריקת דלת, נכנסים לתמונה בפרק הראשון, ויש תחושה שהנוכחות של דוהרטי בפרקים הבאים תרומם קצת את הסדרה.
למרות המעלות האלה, כרגע נראה האיחוד חביב עם כוכבי העבר ובסדרה לא מזיקה - אבל לא יותר מזה. יחד עם זאת, יש כמה רגעים מצחיקים/מרגשים/מסקרנים בפרק הראשון, שכן גורמים לאופטימיות כלשהי, ובעיקר מעוררים רצון אמיתי וכן שהסדרה תשתפר ותצליח. כי כשתראו שוב את כל החברים הישנים, בעיקר כשהם אנשים מבוגרים ומורכבים יותר ממה שהיו בשנים של סדרת המקור, תרצו לפרגן להם ותרצו שהם יצליחו. הסדרה הזאת תגרום לכם אפילו לחבב את טורי ספלינג, ואתם יודעים מה? גם זה הישג לא מבוטל.