"היית צריכה לדעת", הדרמה החדשה של HBO (ומשודרת בארץ בסלקום tv, הוט ו-yes) בכיכובם של ניקול קידמן, יו גרנט, אדגר רמירז ודונלד סאת'רלנד, היא מסוג הסדרות שממש מתבקש לתייג אותן "לחובבי הז'אנר". ובואו רגע נפתח את מה שהביטוי הזה בעצם אומר: יצירה שהיא ככל הנראה בינונית ולא מומלצת במיוחד לקהל הרחב, אבל מי שנהנה מיצירות דומות לה - לא יסבול. וזו בדיוק הדרך לתאר את "היית צריכה לדעת". היא לא תעיף לאף אחד את המוח, אבל אם בא לכם דרמה עשויה היטב על נשים והגברים שפוגעים בהן או על סודות ושקרים בחברה הגבוהה, כנראה שלא תסבלו.
קידמן מגלמת את גרייס פרייז'ר, שחיה חיים קלאסיים של פריבילגיה לבנה. היא פסיכולוגית יוקרתית שמתגוררת במנהטן, נשואה לאונקולוג בשם ג'ונתן (גרנט) ומשלמת 50 אלף דולר בשנה כדי לשלוח את בנה לבית ספר פרטי. בפרק הראשון היא פוגשת לראשונה את אלנה (מטילה דה אנג'ליס, שחקנית איטלקיה ואחת הנשים היפות שראיתי), אם לילד נוסף בבית הספר ותינוקת שמצטרפת לאחת מוועדות ההורים במוסד החינוכי הנחשב.
אלנה שונה מהאימהות האחרות בבית הספר - היא צעירה מהן, היא לטינית, ממעמד סוציו-אקונומי נמוך וחיה בהארלם. היא גם יפהפייה, סקסית ומסתורית ומגלה עניין מיוחד בגרייס, לפחות עד שהיא נרצחת. משם, כיאה לז'אנר, הכל מתחיל להתפורר ככל שעוד ועוד חלקיקי אמת מתגלים על החיים הסודיים של ג'ונתן.
הסדרה, כמו הספר עליה היא מבוססת, מתוארת כמותחן פסיכולוגי, אבל האמת היא שהיא לא מותחת במיוחד, בעיקר אם כבר ראיתם סדרות אחרות בז'אנר (למשל, תאומתה הרוחנית "שקרים קטנים גדולים", גם היא תוצר של שיתוף פעולה בין המפיק/תסריטאי דיוויד אי. קלי וקידמן). היא עמוסה ברמזים די ברורים שמסגירים את מה שעתיד לבוא, אבל בהעדר כל אווירה של מתח, מה שנותר בה הוא בעיקר השאלה עד כמה בא לכם למלא את הזמן בסדרה מהסוג הזה.
אם יש לכם המון זמן פנוי (בכל זאת 2020, מה כבר יש לעשות) זו לא הבחירה הגרועה ביותר. קידמן מספקת פה תפקיד סביר, יו גרנט הוא תמיד רעיון טוב וניו יורק מצטלמת נפלא ומוסיפה להילה האיכותית של הסדרה. מעבר לכך, כדאי להנמיך ציפיות. "היית צריכה לדעת" כנראה שתשכחו די מהר לאחר הצפייה בה, אבל היא לא הדרך הגרועה ביותר להעביר את הזמן. ואם לדבר במונחים הכי רלוונטיים שיש לנו כרגע, היא פחות גרועה מ"אמילי בפריז", ומה עוד אפשר לבקש מסדרה?