יוטיוב, אפשר להבין מה יש לך נגד "בובספוג"? ענקית הווידאו הסירה סרטון אנימה חדש, המבוסס על דמותו של הספוג המצויר, וזאת משום שהוא מפר את "מדיניות ההגנה על בטחון הילדים" שלה, ולא, נניח, מפר זכויות יוצרים כלשהן. מי שפרסם את דבר ההסרה הוא יוצר ומאייר הסרטון, שמכנה את עצמו נרמק (Narmak), שאף ציין כי נאמר לו שמדובר בהתראה שנייה - ועל כן בפעם הבאה שיוחלט להסיר סרטון שלו, הערוץ כולו יושבת.
מדובר בפרק ראשון מתוך סדרת סרטונים עליהם עבד המשתמש במשך חצי שנה, אשר מציגים את הדמויות המוכרות מ"בובספוג מכנסמרובע" בסגנון איור של אנימה יפנית. בפרק המדובר, בובספוג מנסה לסייע לסקווידוויד להשיג נוסחה סודית שנגנבה ממנו במסעדת הסרטן הפריך של מר קראב, כשהטון כולו אפל יותר, הדמויות ציניות יותר וזוויות הצילום הולמות מעט יותר את הז'אנר הפופולרי.
My SpongeBob anime Episode 1 was taken down from YouTube. They tell me it was because I violated their "child safety policy." It was marked as not for children.
— NARMAK (@NARMAK13) August 1, 2020
I now have 2 strikes on my channel. One more strike, and my YouTube channel is gone. @TeamYouTube what the hell pic.twitter.com/OUG8DgLm6Y
"הם אומרים לי שהפרתי את מדיניות בטחון הילדים שלהם", כתב המשתמש בטוויטר, "אבל זה סומן מראש כלא מיועד לילדים". במכתב שקיבל נרמק מיוטיוב נכתב כי "הצוות שלנו בחן את התוכן שלך ולמרבה הצער, אנחנו חושבים שהוא מפר את המדיניות שלנו... אנחנו יודעים שזה עלול להיות מאכזב, אבל חשוב לנו שיוטיוב יהיה מקום בטוח לכולם. אם תוכן מסוים מפר את הכללים שלנו, אנחנו מסירים אותו".
במכתב אף נכתב כי "יוטיוב לא מאפשרת תכנים שכוללים נושאים בוגרים או אלימים כאשר יש כוונה ברורה לפנות לקטינים צעירים ולמשפחות. אסור שתוכן משפחתי יכיל תימות מבוגרות שאינן מתאימות לגיל צעיר, כמו למשל אלימות, מין, מוות, סמים וכן הלאה", אך לא צוין מה בדיוק הייתה הבעיה בסרטון, בטח כשהוא כבר סומן מראש כ"לא מתאים לילדים". נרמק אף ציין כי ערער על ההחלטה, אבל ביוטיוב הוחלט לדחות את הערעור: "לאחר בחינה מחודשת של התוכן קבענו כי הסרטון אכם מפר את ההנחיות הקהילתיות שלנו, ואנחנו עומדים מאחורי ההחלטה הקודמת שלנו", נמסר לו.
בינתיים, ההאשטאג SaveSpongBobAnime# (הצילו את האנימה של "בובספוג") הפך לאחד הטרנדים המובילים בטוויטר בימים האחרונים, כשעוד ועוד גולשים מצטרפים לקריאה או פשוט נכנסים לבדוק על מה כל הרעש. במקביל, המשתמש החליט שלא לבזבז זמן מיותר, והעלה את הפרק לפלטפורמת Newgrounds. לבסוף, הקמפיין האינטרנטי הוכיח את עצמו, וגרסת האנימה המדוברת שבה ליטיוב - שם היא כבר צברה, מאז שעלתה לראשונה לפני כעשרה ימים, יותר מ-8 מיליון צפיות. אי אפשר לומר שהפרסום החינמי לא הוכיח את עצמו.