"צרפת מאבדת את האחווה": על רקע ההסלמה באנטישמיות בצרפת מאז טבח 7 באוקטובר ופרוץ המלחמה, וכן הצלחת השמאל הקיצוני בבחירות לפרלמנט הצרפתי, אמש (ראשון), רגע לפני גמר היורו, שודר בכל רשתות הטלוויזיה במדינה תשדיר נגד אנטישמיות. מלבד לבחירה לשדר את התשדיר, המתאר את חייה של משפחה יהודית שמתמודדת עם הפחד מאנטישמיות, בשעת צפיית השיא, לפני המשחק, גם ליום השידור הייתה משמעות סמלית – שכן אתמול צוין בצרפת יום הבסטיליה.
התשדיר, בבימויה של קטיה לבקוביץ', מציג את הדרכים הרבות שבהן התגברות האנטישמיות השפיעה על חיי היומיום של יהודים החיים בצרפת. הסרט מתמקד במשפחת כהן, ומראה כיצד כל אחד מחבריה מושפע, כיצד הם נאלצים להסתיר את יהדותם ואת שם המשפחה שלהם, להוריד את המזוזות ממשקוף הדלת בביתם, להסיט את הווילונות כשהם מתאספים לחוג חגים יהודיים ולהימנע מלומר כל דבר המעיד על היותם יהודים בזמן שהם נמצאים בפומבי. חבר של המשפחה, צעיר צרפתי שחור, עד לכל זה בהלם. התשדיר יוצא הדופן הופק על ידי חברת "מרסל" ביוזמתם של ארתור אסבג, עיתונאי מפיק הטלוויזיה הצרפתי מצליח, ומנכ"ל חברת הפרסום "פובליסיס", מוריס לוי.
אסבג היה גם ממפיקי הסרט הדוקומנטרי "זריחה שחורה", של תאגיד השידור הישראלי, על הטבח בפסטיבל הנובה ברעים. על התשדיר נגד אנטישמיות ששודר אתמול הוא אמר למגזין "וריאטי" שהוא רוצה שהוא יבטא את "הבדידות והפחד של יהודי צרפת מאז 7 באוקטובר. אזרחים, כמו המשפחה הזו, שמחויבים להסתיר את זהותם". הוא הוסיף כי הסרט "מכוון לכולם, לרוב הדומם ולדור הצעיר, שעבורם אחווה היא ערך חיוני ברפובליקה הצרפתית".
בסופו של התשדיר נכתב: "כשנשים וגברים נאלצים להסתיר את הזהות שלהם – צרפת מאבדת את האחווה שלה". ולאחר מכן נכתב המוטו הלאומי הידוע של צרפת: שוויון, חירות, אחווה – כאשר המילה אחווה נעלמת מהמסך. המסר בתשדיר הועבר בהתאמה אמש גם על גבי שער הניצחון בפריז, כשבראשו גם נכתב: חירות, שוויון, אך ללא המילה אחווה.