אין הרבה סדרות טלוויזיה שמציגות מגוון דמויות מתחלפות כמו "חוק וסדר", שמתמקדת בכל פרק שלה בפשע חמור אחר. כדי לתחזק תחלופת דמויות כזו צריך לא מעט שחקנים שיקפצו על ההזדמנות להופיע על המסך, גם אם לזמן קצר. בהתאם, שחקנים רבים שנחשבים היום למוכרים שיחקו בעברם בסדרת הפשע המצליחה בתפקידי משנה כאלה או אחרים, כשהם עוד היו בשלבים מוקדמים של הקריירה שלהם וחיפשו מקפצה משמעותית שתהפוך אותם - בתקווה - לשם דבר בתעשיית הבידור.
כך קרה גם לשחקנית בטי גילפין. עוד לפני שקיבלה תפקידים משמעותיים, דוגמת התפקיד ב"GLOW" או ב"משחקי ציד", השחקנית הופיעה ב"חוק וסדר" וגם בכמה מסדרות הספין אוף שלה בתפקידים זניחים למדי. השבוע, התארחה השחקנית בתוכנית של ג'ימי פאלון, וסיפרה על ההיסטוריה העשירה והמשעשעת שלה ביקום של "חוק וסדר", כשבין השאר היא גילמה "פדופילית" ו"לסבית עם אקנה", לדבריה. אבל החוויה שהכי זכורה לה מימי "חוק וסדר" התרחשה במסגרת מה שאמור היה להיות התפקיד הכי פחות מאתגר שלה: לגלם גופה.
"וינסנט ד'אונופריו מצא אותי עירומה בחבית נפט. כלומר את הגופה העירומה שלי", סיפרה גילפין לפאלון על האירוע שבו כמעט נשכחה לחלוטין בתוך שק גופות. "פשוט הייתי צריכה להיות שם, זה היה התפקיד. ואז שמעתי אותם קוראים 'קאט! הפסקת צהריים, יום נפלא!' והתחלתי לשמוע את הצעדים של כולם מתרחקים, את דלתות הוואנים נטרקות...". גילפין אמרה כי לא עבר הרבה מאוד זמן עד שאחת מעוזרות ההפקה נזכרה בקיומה של הגופה, וחזרה על עקבותיה. "שמעתי אותה מסננת 'אוי אלוהים', ואז את הצעדים שלה מתקרבים", אמרה.
גילפין התבדחה על כך שהרצון שלה לא להיזכר כמישהי שעושה יותר מדי צרות על הסט הוא שמנע ממנה מלהשמיע קול. "לא רציתי שיחשבו שאני דורשת תחזוקה גבוהה", הוסיפה, "הרי רציתי לעבוד שוב בתעשייה". ואכן, גילפין המשיכה לעבוד בתעשייה. היא מוכרת במיוחד בזכות התפקיד ב"GLOW" של נטפליקס, בה גילמה את דמותה של דבי המיוסרת, אבל לאורך השנים כיכבה בין השאר גם בסרט "כמה רומנטי" לצד רבל ווילסון, פריאנקה צ'ופרה וליאם המסוורת' וב"משחקי ציד", לצד אמה רוברטס והילרי סוונק. בימים אלה, היא מופיעה בשתי סדרות במקביל: "שאגה", סדרת האנתולוגיה של אפל TV פלוס, והמותחן הפוליטי " Gaslit", בו משחקים בתפקידים הראשיים ג'וליה רוברטס ושון פן.