בשנים האחרונות הטלוויזיה לא מפסיקה להמציא את עצמה מחדש, עד כדי כך שלפעמים כבר נראה שנגמרו ההמצאות האפשריות: שהכל כבר נעשה, ששום רעיון לא יכול להיות פורץ דרך, שאף בחירה לא שגרתית תצליח לטלטל את הקהל. ובכן, ההנחה הזו לא נכונה. הקונספט שמאחורי "קליידוסקופ", הסדרה החדשה והניסיונית של נטפליקס שהגיעה למסך ממש היום (ראשון), מוכיח שהטלוויזיה עדיין מסוגלת להפתיע.
ואפשר לומר ש"קליידוסקופ" טורפת את הקלפים; היוצר שלה נקט גישה חדשה לגמרי בכל הנוגע לאופן הצפייה שלנו בסדרות. נשמע מבלבל? אל חשש, הנה מגיע ההסבר. אנחנו רגילים לצרוך את הטלוויזיה שלנו לפי סדר כרונולוגי שהוכתב לנו מראש – פרק ראשון, פרק שני, פרק שלישי וכן הלאה. אבל בפרקים של "קליידוסקופ", תאמינו או לא, אפשר לצפות בכל סדר שהוא.
אז איך זה עובד? שמונת הפרקים של "קליידוסקופ" מקוטלגים לפי צבעים ולא לפי מספרים. כל מנוי של נטפליקס מקבל את פרקי הסדרה בסדר שונה, כאשר הפרק החריג היחיד הוא הפרק "הלבן" – שמוגדר בתור הפרק האחרון אצל כולם.
"קליידוסקופ" עוקבת אחר גנב מיומן ואחר הצוות שלו, שמנסים לבצע שוד ולגנוב סכום עתק: מדובר במשימה שאפתנית במיוחד, שכן החבורה מתכוונת לפצח כספת בלתי שבירה, וסכום הכסף שבתוכה הוא בלתי נתפס – 7 מיליארד דולר. השודדים פוגשים במכשולים בדמות צוות אבטחה חזק ורשויות אכיפת החוק, והפרקים חושפים את העכבות השונות שעומדות בפניהם – שחיתות, מזימות נקמה, בגידות ועוד. כל אחד מפרקי הסדרה מתרחש בנקודת זמן שונה ("שבע שנים לפני השוד", "הבוקר שלפני השוד") - כאשר פרק הסיום הוא פרק השוד עצמו.
לרגל עלייתה של "קליידוסקופ" לענקית הסטרימינג, סיפר יוצר הסדרה, אריק גרסיה, על האג'נדה שמאחורי השטיק החדשני. "אני חושב שעם כל המסות האלה (של פרקים בשירותי הסטרימינג), אין סיבה לצפות בסדרה לפי סדר. למה אנחנו לא יכולים לצפות בה ללא סדר?", אמר גרסיה בריאיון למגזין הניו יורק פוסט. היוצר גם הודה כי הוא שאב השראה מסיפורים לא לינאריים אחרים שהופיעו בתרבות לאורך השנים, דוגמת "ממנטו" ו"ספרות זולה".
אותם סרטים אכן הציגו סיפור לא כרונולוגי, אבל כל הצופים שלהם צפו בהם באותו הסדר. במובן הזה, הקונספט של "קליידוסקופ" הוא ללא ספק יוצא דופן, ועשוי גם לבלבל. גרסיה, מצידו, דווקא לא מודאג מהאפשרות הזו. "אני מרגיש שבימינו אנחנו יכולים לסמוך על הקהל", אמר בהמשך הריאיון. "יש כל כך הרבה דברים בטלוויזיה, ואני חושב שאנשים רוצים משהו שונה".
"קליידוסקופ" היא בהחלט סדרה מסקרנת מבחינה רעיונית, וגם בגזרת הכוכבים שלה היא נראית מבטיחה במיוחד. השחקן הגדול ביותר של הסדרה הוא ג'יאנקרלו אספוזיטו, שמוכר במיוחד בתור גאס מ"שובר שורות" ו"סמוך על סול"; לצידו יככבו שמות מוכרים נוספים כמו פאז וגה ("ספנגליש", "הספיריט"), טאטי גבריאל ("הרפתקאותיה המצמררות של סברינה"), רופוס סוול ("סיפורו של אביר") ועוד.
אי אפשר שלא לציין שמאחורי "קליידוסקופ" עומדים כמה מפיקים מוערכים: הבמאי רידלי סקוט ("בלייד ראנר", "הנוסע השמיני"), דיוויד וו. צוקר ("האישה הטובה") ופרד ברגר ("לה לה לנד"). אגב, זו אינה הפעם הראשונה בה גרסיה וסקוט מאחדים כוחות - גרסיה כתב את הספר שעליו התבסס סרטו של סקוט מ-2033, "אנשי המזימות".