שנה עברה מאז פיצול ערוץ 2, ובניגוד למה שנאמר בשיר הרעות, הרגשנו מאוד. 365 ימים מאז הביצוע של נינט ל"ים של דמעות", ושוק הטלוויזיה בישראל שינה את פניו - משליט יחיד לתחרות ערה בין שני יורשים אפשריים לתואר מדורת השבט של ישראל. ונראה שערוצי הברודקאסט המקומיים ערכו מעין היכרות מחודשת עם הצופים הישראליים, ובמקביל להמשך שידורם של מותגים טלוויזיוניים חזקים וותיקים, השיקו בקשת 12, רשת 13 וערוץ עשר (עכשיו באפיק 14) גם עשרות תוכניות חדשות שכמו אמרו לצופים "זו הגרסה המחודשת שלנו ואלה הפנים המעודכנות שלנו. נעים להכיר".
בחלוף אותה שנה, רק מתבקש לראות מה שרד ומה התרסק, אילו הרגלי צפייה חדשים נרכשו ואילו פרצופים חדשים התקבלו בברכה. סיכום נתוני הצפייה בשנה שמאז הפיצול חושף טעם טלוויזיוני מורכב אך עקבי. התוכנית הנצפית ביותר מאז הפיצול היא חתונה ממבט ראשון בקשת 12, שהשיקה את הפיצול (פרק הבכורה שלה שודר ב-30 באוקטובר 2017) וליוותה מאז את הצופים. חתונה גרפה רייטינג של 20.5% וכ-520 אלף צופים בממוצע. את המקום הראשון בכמות הצופים הממוצעת לסדרה גרפה תוכנית נוספת של קשת 12 - נינג'ה ישראל שהושקה בקיץ ומשכה בכל פרק כ-543 אלף צופים.
את המקום השני בטבלת הרייטינג הממוצע לפרק קטפה ארץ נהדרת, ששנה אחרי שנה ממשיכה להוכיח שהצופים הישראליים אוהבים אמנם ריאליטי, אבל אוהבים במידה שווה כמעט תוכן קומי מתוסרט. ארץ הושיבה מדי שבוע כמות ממוצעת של כ-505 אלף צופים, מה שמציב אותה במקום הרביעי בטבלה המקבילה, שלא מודדת את הרייטינג (כלומר, את אחוז הצופים) אלא את כמות האנשים המשוערת שצפתה בפרק. את הטבלה הכמותית מובילה, כאמור, נינג'ה ישראל, ומתחתיה המירוץ למיליון ברשת 13 (עם כ-529 אלפי צופים לפרק) וחתונה ממבט ראשון. עזבו, רייטינג זה מסובך.
בפילוח לפי ערוצים, קשת 12 מובילה עם 7 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר מאז הפיצול, ונוסף לחתונה, ארץ ונינג'ה, היא הכניסה לעשרת הגדולות גם את הכוכב הבא (רייטינג ממוצע של 17.9% וכמות צופים ממוצעת של 491 אלף), ארץ נהדרת - מהדורת קיץ (16.7% ברייטינג וכ-439 אלף צופים), בשבילה גיבורים עפים (16.5%, 467 אלף צופים) ומאסטר שף (16.3%, 443 אלף צופים). מיקומה בטבלה מסמן את בשבילה גיבורים עפים כדרמה הישראלית הנצפית ביותר מאז הפיצול.
רשת 13 הכניסה לטבלת הנצפות את העונה השישית של המירוץ למיליון עם רייטינג ממוצע של 18.1%, וכן את אבודים והאח הגדול, שהשיגו רייטינג ממוצע של 18% ו-17.9% בהתאמה, ומשכו 451 אלף צופים ו-503 אלף צופים (גם, בהתאמה). גם במהדורות החדשות של 8 בערב, שנחשבות לנקודת משען חשובה בלוח השידורים הישראלי כי מי לא רואה חדשות, העדיפו הצופים את קשת 12 על פני רשת 13, ובמהלך השבוע השיגה המהדורה בקשת רייטינג ממוצע של 11.7% לעומת 8.7% בערוץ המתחרה.
פילוח ז'אנרי נוסף חושף גם הוא העדפה גורפת למדי לתוכניות קשת - תוכניות ריאליטי בישול כמו מאסטר שף, בייק אוף, ו-MKR המטבח המנצח השיגו נתוני צפייה גבוהים יותר ממקבילותיהן ברשת 13 – משחקי השף ומהפכה במטבח. בדרמות, כאמור, זו היתה השנה של בשבילה גיבורים עפים שעקפה את הרייטינג של הרמון ברשת 13 (12.8% בממוצע). העונה השנייה של צומת מילר הפכה לסדרה הקומית הנצפית ביותר מאז הפיצול (15.8% בממוצע), כשאחריה שנות ה-80 של רשת 13 (13.3% בממוצע) ועונת הבכורה של יש לה את זה במקום השלישי עם 12.3% בממוצע.
בסקר אינטרנטי שנערך ב-24 באוקטובר על ידי מכון המחקר "מדגם", נשאלו 500 איש, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בגילי 18 ומעלה, על מחשבותיהם ורגשותיהם אודות הטלוויזיה בישראל אחרי פיצול ערוץ 2. כשנשאלו איזה מערוצי הברודקאסט מתאים יותר לתואר "ערוץ 2 החדש", השיבו 37.1% מהנסקרים שקשת 12 הוא היורש לעומת 24.3% שבחרו ברשת. ערוץ קשת 12 הוא גם ערוץ הבית, כלומר ערוץ הצפייה העיקרי (וזה שנבחר בהדלקת הטלוויזיה) של 32.7% מהנשאלים, לעומת 22.2% שהשיבו רשת 13. מבין ערוצי הברודקאסט, קשת 12 תואר כערוץ עם כוכבי הטלוויזיה המועדפים, ו-25.9% מהנשאלים זיכו אותו בתואר זה (ערוץ עשר הגיע למקום השני עם תמיכתם של 23.7% מהנשאלים, ורשת 13 במקום השלישי עם 22.8%).
הנשאלים התבקשו למנות את תוכניות הטלוויזיה האהובות עליהם מאז הפיצול, ובדומה לטבלת הרייטינג הממוצע, גם לעשירייה הזו נכנסו 7 תוכניות של קשת ו-3 של רשת. מטעם קשת השתחלו לרשימה, בין השאר, בשבילה גיבורים עפים, ארץ נהדרת, נינג'ה ישראל, עדי אשכנזי וסברי מרנן. את רשת 13 ייצגו שנות ה-80, משחקי השף והמירוץ למיליון.