זה היה ליהוק מפתיע ביותר ואחת הזכיות הראויות בריאליטי בשנים האחרונות. אורלי זילברשץ ואלישע בנאי השתתפו בשנה שעברה ב"המטבח המנצח VIP", ולא רק שהוכיחו שאין מצחיקים ושנונים מהם מסביב לשולחן, גם הפגינו יכולות בישול מרשימות (אוקיי, בעיקר אלישע) שהעניקו להם את הניצחון.
המלהק מורן מרציאנו שליהק את "המטבח המנצח VIP" ותוכניות רבות נוספות כמו "הקינוח המושלם", "בני אור", זגורי אימפריה", "סברי מרנן" ועוד רבות אחרות, חשף הבוקר בפינת שיעור פרטי ב"חדשות הבוקר" את קלטת האודישן של אלישע ואורלי.
באודישן, אלישע התייחס לסיבה שבגללה הסכימו השניים להשתתף בתוכנית: "היא לא תוכל לעשות מתיחת פנים בלי זה, ואני לא אוכל לטוס לחו"ל. אנחנו לא מספיק טובים". אורלי צחקה, "אני לא בטוחה שאנחנו אפילו מספיק טובים בשביל זה גם, אלישע - שזה הכי נורא. זה לא נורמלי. יראו את זה ויגידו, 'מה זה האנשים המוזרים והמופרעים האלה?'. אחרי זה עוד יבואו ויגידו, 'אה, מגעיל', ואז בכלל הלך עלינו. אבל לא נורא, אנחנו נהנים".
מרציאנו סיפר איך מתבצע תהליך ליהוק מתמודדים לתוכניות הריאליטי השונות: "הדבר הראשון - סקאוטינג. אין תחליף לצאת לשטח ולחפש את האנשים המעניינים בפרלמנטים, בערים ובחופי הים. זה תלוי בפורמט. אם אני מלהק את 'היפה והחנון', אלהק את היפות במכוני הכושר וחופי הים ואת החנונים בחוגי שחמט, חנויות קומיקס, אוניברסיטאות וכן הלאה. תוכניות אוכל קלאסי ללהק בשווקי אוכל".
"כמו שבהייטק מגייסים דרך לינקדאין, אנחנו בתעשיית הריאליטי מלהקים באמצעות הרשתות החברתיות. הרבה אנשים נרשמים באתר, במערכת ייעודית שבנינו לטובת הדבר הזה. יש שאלות רגילות כמו שם, גיל וכן הלאה, ושאלות שדרכן אנחנו מנסים לאפיין את האישיות הייחודית של הדמות. מי שיכתוב לי בתשובה ל'אישיות נערצת' שמעון פרס או בנימין נתניהו, זה פאן - אבל דווקא את זה שירשום לי בובספוג או הפנתר הוורוד, זה הבן אדם שיעניין אותי לפגוש".
אחרי הפנייה הראשונית, בין אם נעשית פנים אל פנים או באינטרנט, אלפים מוזמנים לאודישן פרונטלי. "מגיעים לחדר האודישנים, יושבים עם המלהק או המלהקת ומדברים על התוכנית ועל החיים. זו שיחה של כמה דקות שאחריה הבן אדם הולך הביתה ולא יודע מה היה. אני מקבל את האודישנים האלה, צופה בהם ומחליט עם מי להמשיך לשלב הבא. איך אני מזהה כוכב? זה לא מדע מדויק. אנחנו מחפשים ורבליות, אדם שאני אצחק איתו, אכעס עליו או אשנא אותו. אני חושב תמיד מה הבת שלי בת ה-11 ואבא שלי בן ה-70 יחשבו על הדמות הזאת, והאם יש בה את מגוון הכלים שיגרמו לה להיות דמות ריאליטי מעניינת".
הסיבות שבגללן נרשמים לתוכניות ריאליטי שונות ומגוונות: "יש את הפרסום, התהילה - שיקול לגיטימי. השתתפות בתוכנית ריאליטי יכולה להיות מנוף אדיר לקריירה טלוויזיונית או עסקית. יצא לי ללהק מישהו שמינף את ההשתתפות שלו בריאליטי כדי להיות ראש עיר. יש הרבה אנשים שמגיעים לריאליטי בגלל הכסף. יש סיכוי של אחד ל-14-16 לזכות במיליון שקלים בפרק זמן קצר יחסית, זה שיקול משמעותי. יש גם בריחה, משבר. הרבה אנשים מגיעים לתוכניות האלה כדי להימלט מאיזושהי מציאות מסויימת. אני קרוב למשבר גיל ה-40. חלק קונים אופנוע הארלי, חלק מתחילים לרוץ מרתון וחלק מגיעים לתוכניות ריאליטי".
מה יפסול מתמודדים מלהיכנס לריאליטי? "אם זו תוכנית ספורטיבית, כמו 'נינג'ה ישראל', בדיקת כושר או רופא ימנעו מלהשתתף. פסיכולוגים פוסלים לנו המון דמויות טובות, דווקא את האנשים הכי מדהימים ומעניינים. אנחנו עושים תחקיר עומק על האנשים ומגיעים אליהם הביתה, אם אנחנו מגלים עבר פלילי או בעיה מסויימת פוסלים אותם. נוטים לחשוב שאנשי הטלוויזיה הם מפלצות קרות שחושבים רק רייטינג, אז לא. לפעמים אני פוסל אנשים מתוך עניין של מצפון. אם שכולה הגיעה אליי לאודישן כי בנה שנהרג בצוק איתן רצה להשתתף בתוכנית. הבנתי שאם אלהק אותה זה יעשה המון רעש, אבל הרגשתי שהיא לא תעמוד בדבר הזה".
בסדרות דרמה תהליך הליהוק מעט שונה. "אני פוגש את הבמאי והתסריטאי, קורא את התסריט וחושב מה מעניין אותי ללהק. אני פונה לסוכני השחקנים ששולחים לנו את האנשים, אבל הרבה פעמים גם מלהק בשטח, דרך תחקיר, כמו 'בני אור' שרוב השחקנים שם היו נון-אקטורס. מגיעים לאודישן ראשוני מול השחקנים, ולאחר מכן אני מביא אותם לבדוק כימיה והתאמה זה עם זו, כדי לראות אם הזוגיות ביניהם עובדת".