"סוויט טות'", דרמת הפנטזיה החדשה של נטפליקס, נחתה בענקית הסטרימינג לפני ימים אחדים והפכה לאחת החביבות ביותר על הצופים. הסדרה, המבוססת על סדרת קומיקס באותו השם, מתרחשת בעתיד פוסט-אפוקליפטי בו מגפה מסתורית מכה באנושות: בעקבות הזיהום הקטלני, החלו להיוולד תינוקות מיוחדים - בני כלאיים של חיות ובני-אדם. אותם בני כלאיים נהיו, איך לא, למנודים מהחברה. הסדרה עוקבת אחרי גאס, ילד בעל קרניים ואוזניים, שעד גיל תשע התבודד עם אביו ביער. אבל אז, גאס ננטש על ידי אביו ונאלץ לצאת מהבקתה ולדאוג לעצמו.
עם עלייתה, הסדרה זכתה לשבחים ממבקרי הטלוויזיה, אבל כעת היא עושה כותרות בנסיבות הרבה פחות מחמיאות: שמה נקשר לפרשה מפוקפקת למדי בעיתון מוכר, כזו שגררה ביקורת ציבורית רחבה. עיתון USA Today ספג מטח האשמות ברשתות בסוף השבוע האחרון, זאת לאחר שפרסומת ל"סוויט טות'" התנוססה על העמוד הראשי. על פניו, לא אמורה להיות כאן בעיה. אבל בפועל, הייתה זו פרסומת שיצרה בלבול ובהלה.
העיצוב של המודעה, כפי שקל לראות, גרם לה להיראות כמו כתבה עיתונאית ולא כתוכן פרסומי. הפרסומת השנויה במחלוקת כללה תמונה של גאס כשהיה תינוק (כאמור, הוא היה בעל בעל אוזניים וקרניים), יחד עם הכיתוב "תינוקות היברידיים נולדים ברחבי ארצות הברית" בהמשך, נכתב כי "העולם מגיב לדור חדש של ילדים חצי אנושיים וחצי בעלי חיים ביראה ובדאגה". הדרך היחידה לדעת שלא מדובר בדיווח אמיתי הייתה המילה "פרסומת" שהופיעה מעל הכותרת בפונט זעיר.
מי שכבר התוודע ל"סוויט טות'" ככל הנראה הבין שמדובר בתוכן שיווקי לרגל עליית הסדרה לנטפליקס, אבל רבים אחרים שלא הכירו את הסדרה הולכו שולל והביעו את כעסם ברשתות החברתיות. גולש אחד לא יכול היה להישאר אדיש וכתב ציוץ מזועזע בחשבון הטוויטר שלו: "אלוהים אדירים. מעולם לא חשבתי של USA Today יש סטנדרטים, אבל לעזאזל". גולש אחר גם הוא התבטא בנושא בחריפות: "אם אתה צריך לעשות משהו כל כך טיפשי כדי לנסות ולהישאר רלוונטי, ברור שיש לך בעיה. לשים בעמוד הראשי של העיתון שלך שער מזויף עם הכלאה בין אדם ובעל חיים זו החלטה בטעם רע". עוד גולש לא התבייש למתוח ביקורת: "תתביישו לכם נטפליקס, על שקניתם את המודעה הזו. תתביישו לכם USA Today על מכירתה והפצתה בעיתונים".
Every day brings a new reason to be grateful I don't work for Gannett anymore pic.twitter.com/RlD7kdTXfH
The whole “front page” was a paid ad for a @netflix TV show called Sweet Tooth. The actual front page was beneath it. Shame on Netflix for buying the ad and shame on USA Today for selling it and running it.
@USATODAY Wrapping your newspaper with a fake front page about animal and baby hybrids was utterly tasteless. If you have to do something so foolish to try and remain relevant, clearly you have a problem. (Before anyone points it out, I know this was a show advertisement.)
The cover of the @USATODAY it’s an “advertisement” for a Netflix show. Soft disclosure if I have ever seen it. Never in my life have I seen a show advertised on the front page of a weekend newspaper. #ufotwitter #hybrids #thetruthiscrazy #awholenewworld #disclosure pic.twitter.com/3znGHDj2LY