ניצול ציני של המנוח? שימוש קריפי בטכנולוגיה? לא מעט ביקורת נמתחה על האגודה למלחמה בסרטן ועל ציפי שביט בעקבות הקמפיין החדש לעידוד תרומות לאגודה, בו משתתפת שביט לצד מי שהיה חברה הקרוב, הקומיקאי ספי ריבלין. דמותו של ריבלין, שהלך לעולמו ב-2013 אחרי התמודדות ארוכה עם סרטן הגרון, שוחזרה באמצעות טכנולוגיית דיפ פייק, שמאפשרת לשתול תמונה קיימת על סרטון וידאו, ולגרום לתמונה להיראות "חיה" ועקבית גם כשהיא בתנועה.
הבוקר, בראיון לניב רסקין בתכנית "חדשות הבוקר" סיפרה שביט על תחושותיה כשקיבלה את ההצעה להשתתף בקמפיין, שזכה גם לתמיכתם של בני משפחת ריבלין. "זה היה בין נוגע ללב למהמם למלא חששות - קרוסלה של רגשות", תיארה שביט, "מאז שהציעו לי את זה לפני חודשיים, לא ישנתי לאורך לילות. חשבתי, איך יעשו את זה, איך אעמוד בזה, איך אפגש שוב עם החבר הכי טוב שלי והפרטנר הכי פנטסטי שאי פעם פגשתי, איך הקהל יקבל את זה?".
אולם כמות לא מבוטלת של צופים וגולשים נרתעה מהסרטון, והפרסומת תוארה בשלל חשבונות ברשתות כבזיארית או צינית. על הטענות כי מדובר בפרסומת שהקימה לתחייה אדם מת ללא אישורו, השיבה שביט: "לא מבינה את זה. בעיניי קריפי זה שנה של שיתוק בעולם. בעיניי קריפי זה שהנכד שלי בן הארבע שהולך לגן, כבר מתגלח. בעיניי לא להופיע שמונה חודשים ולא להתחבק עם מכונות ההנשמה שלי, זה ספוקי".
מה את חושבת שספי היה אומר על הקמפיין הזה?
"הוא היה משתגע על זה. האיש המצחיק, הנבון, המבריק והחזק הזה שהלך בטרם עת, תרם את קולו ואת דמותו למען העמותות שנמצאות במצב קשה. ציני? הבן אדם ירד ונפגש לצורך הדבר הזה, כדי לפתוח את הלב. המטרה מנצחת הכל. אי אפשר לקרוא לזה פרסומת בכלל. פרסומת בעיניי זו דוגמנית שרצה ומזליפה בושם. פה מדובר בקמפיין. זה משהו שמעורר אנשים כדי שיאמרו 'רגע, הזמנים מאוד קשים'".
שביט סיפרה על צילומי פרסומת שהיו טעונים מאוד עבורה: "כשראיתי את המאפרת הנהדרת של 'ארץ נהדרת' מלבישה לאיציק סיידוף את השיער של ספי ואת האוזניים הנדיבות והגדולות שלו, את הכיפוף הזה ואת הישיבה הזאת, זה לווה בהרבה מאוד רגשות. כשראיתי את זה עם הסאונד של מיקו, עם הצרידות הזאת, אחרי שישבתי והשמעתי לו כל כך הרבה הקלטות של ספינק'ה בימים יותר טובים ופחות טובים כשהוא צרוד, חשבתי שזה מהמם ונכון".