אמש, במהלך גמר "הישרדות" בערוץ רשת 13, שודרה הפרסומת הראשונה אי פעם בטלוויזיה שמעודדת טבעונות. מדובר בפרסומת שיזמה והפיקה עמותת ויגן פרנדלי, ובה נראים בני זוג מסתובבים בסופרמרקט ומבקשים לקנות בשר טלה "טרי טרי". לאחר שהם מוותרים על מדף הקפואים, הם מגיעים אל הקצב שנותן לבחורה, לתדהמתה, את בעל החיים עצמו - טלה קטן. בסופה של הפרסומת נאמר כי למעלה ממיליון ישראלים "עשו את החיבור" והפסיקו לאכול בשר.
על פי כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (אתיקה בפרסומת בטלויזיה), התשנ"ד-1994, אסור לפרסם תשדיר פרסומת בנושא שנוי במחלוקת: "לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור". ואכן, תסריט לפרסומת שהגישה עמותת ויגן פרנדלי בשנת 2018 נדחה על ידי הרשות השנייה בטענה שמדובר בנושא "שנוי במחלוקת".
עלות הפרסומת מאמש, ששובצה במשבצת "ברייק הכסף" בתוכנית הגמר (פרסומת אחת לפני האחרונה), עמדה על 500 אלף שקלים, אשר גויסו בזכות מימון המונים מ-3,500 תומכי העמותה. במקרה הנוכחי רשת 13, שבאחריותה כגוף המשדר להעביר לאישור את הפרסומת לרשות השנייה, החליטה שלא לעשות זאת - מחשש שתיפסל ובכך תפסיד 200 אלף שקלים, סכום משמעותי עבור פרסומת של 60 שניות בכלל, ובתקופה זאת בפרט.
עמרי פז, מייסד ויגן פרנדלי, מסר בתגובה: "מטרת הפרסומת אינה לכפות שום דבר על הצופה אלא רק לעשות את החיבור בין המוצרים שאנחנו צורכים ביום יום בסופר לבין הבעל חיים שעומד מאחורי אותם מוצרים. אנחנו בטוחים שאם הצרכנים היו צריכים לראות את הפנים של בעל החיים לפני שהם קונים את האוכל שלהם כנראה שהיו מקבלים בחירות שונות".
מרשת 13 נמסר בתגובה: "הפרסומת נבדקה באופן קפדני ועומדת בכל הוראות החוק וכללי הרשות השנייה".
פנינו לרשות השנייה לקבלת תגובה, וזו תתווסף כשתתקבל.