כצופים, סדרות הנוער תמיד נראו לנו כהתגלמות הכיף. הן עוצבו בצורה צבעונית ומזמינה, התפארו בצוות שחקנים יפים ונכונים, הושתתו על בדיחות קלילות ופתרו את כל הבעיות תוך 25 דקות. אבל בשנים האחרונות, הולכת והופכת ברורה ההבנה כי הנראות המושלמת שלהן הסתירה כיעור ושחיתות מאחורי הקלעים, כאשר שחקניות שהיו צעירות מאוד בעת כיכובן בסדרה (ולעיתים, אפילו קטינות) החלו לחשוף דפוסים של ניצול ויחס בלתי הולם כלפיהן מצד ההפקה.
הדוגמה המוכרת לכך היא דמותו האימתנית של דן שניידר, שמכונה על ידי רבים "הארווי וינשטיין של הצעירים". שניידר, מפיק בולט בטלוויזיית הנוער שאחראי על להיטים כמו "זואי 101", "דרייק וג'וש", "איי קארלי" ו"ויקטוריוס", התגלה כאיש מחליא ואף פוטר מערוץ ניקלודיאון ב-2018 בעקבות "תלונות על התנהגות פוגענית ממספר אנשי צוות". בהמשך, התברר שאותה התנהגות פוגענית כללה בתוכה לא רק נטייה להתפרצויות זעם אלא גם אובססיה לכפות רגליים של קטינות (כזו שבאה לידי ביטוי גם בסדרות שהפיק). לאחרונה, התנהלות בלתי הולמת מצד בכירים נחשפה גם מטעם שחקניות "סקינס", דרמת הנוער הבריטית המצליחה. אפריל פירסון שכיכבה בסדרה חשפה בפודאקסט בהנחייתה כי התמודדה עם קשיים רבים כשנאלצה לצלם סצנות אינטימיות. היא הייתה בת 18 בלבד בתקופה ההיא, ולדבריה, "אני מרגישה שלא שמרו עליי". עוד הוסיפה פירסון כי דרבנו אותה "לדלג על ארוחות".
כעת, כוכבת נוספת מספרת על צלקות שנותרו בה מתקופת צילומי סדרת הנוער בה כיכבה. סופיה בוש, שגילמה את ברוק דיוויס בדרמה המוכרת "מגרש ביתי", התארחה לאחרונה בפודקאסט "Chicks In The Office" וסיפרה על היחס הבעייתי שספגה בזמנו. הסדרה עלתה למסך ב-2003 ושודרה למשך תשע עונות, כאשר בצילומי העונה הראשונה הייתה השחקנית בתחילת שנות העשרים לחייה - וגילמה, כידוע, תלמידת תיכון. "זה היה מוזר מכיוון שבמובנים מסוימים התייחסו אלינו כמו למבוגרים", הסבירה. "במבט לאחור, אני יכולה לראות דרכים בהן עברנו פטישיזציה. הייתה איזו עדשה 'מבוגרת' ששמו מעלינו עם הרעיון לפיו אנחנו אמורים לדעת את התשובות להכל, ולהיות מקצועיות לחלוטין כשאפילו לא הכרנו את המונחים הטכניים. זה היה כזה, 'תעמדי על הסימון שלך!' ואת כזה, 'על מה אתם מדברים? מה זה סימון?"
לדבריה, "ציפו מאיתנו להיות מבוגרים, ובכל זאת התייחסו אלינו כאל טיפשים". עוד הוסיפה השחקנית כי היא וחברת קאסט נוספת ששמה לא צוין עברו מניפולציות על ידי מבוגרים מהפקת הסדרה. "היו מבוגרים שסמכנו עליהם, שעכשיו אנחנו מבינות שהיו חולי שליטה ומניפולטיביים. הם לא רצו שנהיה קרובות כי הם חשבו שנתאגד ונבקש עוד כסף. זה פשוט כל כך מוזר ואלה דברים שלא היינו מודעים אליהם באותה תקופה".
בוש הסבירה כי באותם ימים, הרשתות החברתיות לא היו קיימות ועל כן - לא הייתה פלטפורמה נגישה לדון בה בנושאי פערי שכר וסביבת עבודה עוינת. "לא היו רשתות חברתיות שבהן אנשים דיברו על הדברים האלה וחלקו עצות, לא הייתה דרך להבין אם את מקבלת תשלום הוגן. לא היה לנו שום דבר מזה, היינו בחושך". השחקנית הודתה כי העבודה על הסדרה הביאה לחייה "כל כך הרבה שמחה וכל כך הרבה בלבול בו זמנית", אבל הניסיון שלה בתחום גרם לה להבין באיזה סביבת עבודה היא מעוניינת לשהות. "אני רוצה שהסטים שאני מצטלמת בהם יהיו מקצועיים. אנחנו לא כאן כדי לסבול בולשיט".
זו איננה הפעם הראשונה בה בוש מספרת על יחס נצלני שזכתה לו מאחורי הקלעים של "מגרש ביתי". בינואר 2020, סיפרה השחקנית כי לעיתים קרובות נאלצה "לריב" עם הכותבים משום שהרגישה כי קווי העלילה אינם הולמים עבור דמותה, נערה מתבגרת. "אני זוכרת שהבוס שלי המשיך לכתוב סצנות שבהן אני אהיה בתחתונים", אמרה בריאיון לפודקאסט "Pretty Big Deal". "והייתי כזה, 'אני לא עושה את זה, זה לא הולם. אני לא חושבת שאנחנו צריכים ללמד נערות בנות 16 שזו הדרך שלהן להשיג אישור". לטענתה, הבמאי אמר לה בתגובה ש"ובכן, את לא בת 16".
ב-2017, כמה מחברי הקאסט של "מגרש ביתי" כתבו מכתב לשואוראנר (מפיק בכיר) של הסדרה, מארק שאהן, ובו הם מאשימים אותו בהטרדה מינית. בוש, יחד עם הילארי ברטון, בת'אני ג'וי לנז וג'נה קרמר עמדו לצידה של אודרי ווקופ, שחקנית נוספת בסדרה שהאשימו את שאהן בהטרדה מינית. זמן קצר לאחר מכן, ברטון גם היא האשימה את המפיק בהטרדה, כאשר לטענתה הוא כפה עצמו עליה ונישק אותה על שפתיה בלי התראה וללא הסכמתה.