בספטמבר האחרון ווילי גרסון, המוכר בתור סטנפורד בלאץ' מ"סקס והעיר הגדולה", הלך לעולמו בגיל 57 לאחר מאבק במחלת הסרטן. השחקן מת בעיצומם של צילומי "פשוט ככה", סדרת ההמשך המדוברת של "סקס והעיר הגדולה". סטנפורד היה חברה ואיש סודה של גיבורת הסדרה, קארי בראדשו (שרה ג'סיקה פרקר), לאורך כל הסדרה המקורית – וגם בשלושת הפרקים הראשונים של סדרת ההמשך, כלומר, בפרקים שהספיק לצלם לפני מותו בטרם עת.
בריאיון למגזין וראייטי, יוצר הסדרה מייקל פטריק קינג סיפר כי התכנון המקורי היה שדמותו של גרסון תופיע בכל אחד מעשרת פרקי העונה. "לפני שידעתי שווילי חולה ולא יכול היה להשלים את (הצילומים), לסטנפורד אמור היה להיות משבר אמצע החיים", אמר. "לדמותו של סטנפורד תמיד הייתה קריירה לא ברורה כמנהל, והיינו אמורים לחקור את העובדה שזו לא הייתה קריירה אמיתית. היינו אמורים להתעסק בו ובקארי, כשהם מרגישים את השינויים", הסביר היוצר.
בזמן המועט שהיה לסטנפורד ב"פשוט ככה", ברור היה שמערכת היחסים בינו לבין אנתוני, בן זוגו עוד מימי "סקס והעיר", הייתה לא מאוד מוצלחת. בריאיון עמו, חשף קינג כי אילולא מותו של השחקן, השניים היו עתידים להיפרד במהלך העונה. "סטנפורד ואנתוני כנראה היו מפרידים כוחות בכל מקרה. ואז, כולם היו מרגישים הקלה כשהם היו מתגרשים, כי זה לא היה נעים לאף אחד", אמר היוצר. נוסף על כך, הבהיר היוצר כי גרסון אמור היה לחלוק סצנות רבות עם פרקר. לדבריו, "היו כמה סצנות ממש כיפיות, פלרטטניות ומצחיקות עם קארי שמאוד אהבתי. הכימיה המוכרת והכה ספציפית שיש לקארי ולסטנפורד, שמבוססת לחלוטין על ההיסטוריה המיוחדת של ווילי ושל שרה ג'סיקה".
אבל הכל השתנה עם מותו של גרסון. הבשורה על לכתו הייתה מכה קשה עבור יוצרי "פשוט ככה", ולצד תחושות האבל הכבד על השחקן המנוח, הם נאלצו למצוא דרך תסריטאית להתמודד עם לכתו. או במילים אחרות, להמציא תירוץ מספק להיעלמותו של סטנפורד מעולמן של הדמויות ב"פשוט ככה".
קו העלילה שנכתב עבור סטנפורד עקב מותו של השחקן שגילם אותו הכעיס צופים רבים, שהאמינו כי הוא לא מושקע מספיק: קארי חוזרת לדירתה כדי לגלות שם פתק מסטנפורד, ובו הוא מספר לה שהוא עוזב לטוקיו מטעמי עבודה - בשורה שנוחתת עליה, כמובן, משום מקום. מלבד שיח קצר בנושא עם אנתוני, בעלו של סטנפורד, היעלמותה של הדמות בקושי מוזכרת בשאר פרקי הסדרה.
נראה שקינג עצמו גם הוא לא לגמרי מרוצה מהתוצאה, אבל הבהיר כי לא הייתה ברירה בהתחשב בנסיבות העגומות. "החיים והמוות זה דבר אחד כשמדובר בסיפור פיקטיבי. כשזה אמיתי, זה לא מצחיק או חמוד. לא רציתי אפילו לפלרטט עם כל מיני רעיונות חמודים על איפה סטנפורד יכול להיות. ידעתי שהקהל לא יהיה מושקע בזה, כי הם יודעים שהוא לעולם לא יחזור. זו הכתיבה הכי דלה שלי אי פעם, ועשיתי את זה רק כדי להיפרד ממנו בלי יותר מדי התחכמות – כי זה פשוט היה כל כך עצוב".