כמו אחרוני הדודים המביכים, כנראה שלנצח נתרגש כשנציגינו בהוליווד יגיעו לתוכניות האירוח הגדולות מעבר לים, בין אם מדובר בגל גדות, שירה האס או אפילו קוונטין טרנטינו. במקרה של ליאור רז, הכוכב והיוצר של "פאודה" ועכשיו גם של "פגע וברח", לא מדובר בהופעה הראשונה שלו בלייט-נייט האמריקאי: הוא כבר השתתף במערכון לצד קונאן או'בריאן, כשזה הגיע לביקור מצולם בישראל. אבל אתמול בלילה רז כבר היה אורח של כבוד באולפן, הפעם בתוכניתו המצליחה של הקומיקאי סת' מאיירס מרשת NBC, והוא סיפר על העבודה מאחורי הלהיט התורן שלו בנטפליקס.
רז, שממשיך לקדם בימים אלה את סדרת האקשן החדשה והמצליחה שלו ושל אבי יששכרוף - שכבשה את טבלת התכנים המבוקשים של ענקית הסטרימינג בשלל מדינות, בהן כמובן גם ישראל - סיפר שהוא כלל לא תכנן לקחת על עצמו את תפקיד השחקן הראשי, וכי זו הייתה דווקא יוזמה של נטפליקס. אותה נטפליקס, איתה רז האריך לאחרונה את שיתוף הפעולה שלו, היא גם זו שאפשרה לו וליששכרוף לזכות לתקציב עליו הם היו יכולים רק לחלום. ואכן, "פגע וברח" צולמה לא רק בתל אביב, אלא גם בניו יורק.
"בישראל, אין לך בכלל תקציב", סיפר רז, "הייתי יכול לצלם את 'פאודה' 10 פעמים במחיר פרק אחד של 'פגע וברח'. כשאתה מצלם בארצות הברית, כולם יודעים מה הם עושים. בישראל, הכל מעורבב. יום אחד איש הסאונד יכול להגיד לך שעלית במשקל, והמאפר יכול להגיד לך ש'זו הייתה סצינה לא טובה. לא היית טוב בה. אתה צריך לבקש לעשות אותה שוב'".
בהמשך לשיחה על העלייה במשקל, רז הודה שהגעת הקורונה לארה"ב תפסה אותו כשהוא נמצא ב"גזרה מעולה". "במהלך הקורונה נפצעתי בגב, הפסקתי לעשן והתחלתי לאפות", סיפר, "אז עליתי 7 קילוגרמים, ואמרו לי שעוד חודשיים חוזרים לצלם בישראל. הייתי חייב להוריד את כל זה".
רז גם נזכר בתקופה בעברו בה חי בניו יורק, והודה: "שנאתי להיות כאן". "זה היה יותר מדי בשבילי. וכמו שרואים ב'פגע וברח', ניסינו להראות עד כמה זה שונה מישראל. בישראל הכל מואר יותר, יותר כחול וצהוב, וכאן הכל סוגר עלייך. כשחייתי כאן, כשהייתי צעיר, הרגשתי כמו דג מחוץ למים. וגם הדמות שאני מגלם היא כזו".