לפני שנצלול למתרחש בפרק השני של "הלוטוס הלבן" מהדורת 2022, בואו נדבר על ביצת הפסחא שהסתתרה בפרק הקודם. הקול של אשתו של דומיניק שצורחת עליו בטלפון נשמע לכם מוכר? זה מפני שמדובר בלא אחרת מלורה דרן, שקפצה להופעת אורח ווקאלית כדי להתאחד עם היוצר מייק ווייט, שנים לאחר שכיכבה ב"מוארת" שלו. תודה על זה, ונקווה לשמוע עוד ממנה.
בינתיים במלון, המתחים מתחילים לבעבע, וזה לא רק בגלל שאנחנו כבר יודעים מראש שהנופש הזה ייגמר במוות, כזה שבסבירות גבוהה יהיה תוצאה של רצח. זה אולי הזמן לומר ש"הלוטוס הלבן", בעונה וקצת שלה, הייתה יכולה גם להחזיק ללא תעלומת המוות שמלווה את העונות. הדינמיקה בין הדמויות והמתחים שמלווים אותם מהבית לחופשה מספיקים לגמרי כדי להחזיק את העניין של הצופים, וגם מאירים באור אירוני את כל הקונספט של נופש: לכאורה זמן קסום אבל פעמים רבות, בפועל, פשוט אותן הצרות בלוקיישן אחר. זה לא אומר שהתעלומה מיותרת, להיפך - היא מוסיפה עוד שכבה מהנה מאוד של מתח ומשמעויות, אבל מצד שני לא מחזיקה את הצופה שבוי רק כדי לגלות מה קורה בסוף העונה. הדרך לשם מהנה כך או כך.
עכשיו כבר אפשר לומר שהדינמיקה המעניינת ביותר שייכת לרביעייה - קמרון ודפני, הארפר ואית'ן. המבט השיפוטי של הארפר לעבר מערכת היחסים המושלמת מדי של קמרון ודפני הוא המבט של כולנו, אבל "הלוטוס" מצליחה להפוך את הזוג הלבן והפריבילגי הזה למשהו קצת יותר מורכב ממה שנראה לעין. בעונה הקודמת וגם בנוכחית, ווייט לא שונא את הגיבורים שלו, גם אם הוא מבקר אותם. הדמויות הפריבילגיות והמנותקות שהוא מציג הן (לרוב) לא בעלות זדון, אלא פשוט אנשים שנקלעו לחיים פריבילגיים. לקמרון, ובעיקר לדפני, יש לא מעט תכונות טובות, אבל הם פשוט לא באמת נאלצים להתמודד עם החוליים החברתיים-פוליטיים ביומיום. הביקורת עליהם נעשית בעיניים אמפתיות, כך שאפשר לצחוק עליהם ולגלגל עיניים, בדיוק כמו הארפר, אבל גם לחבב אותם במקביל. כי מה עדיף, אנשים מנותקים ודביקים שאוהבים אחד את השנייה או בן זוג אפאתי ועוקצני כמו אית'ן?
קמרון ודפני הם אחד הזוגות היותר מעניינים על המסך: מבחוץ הם נראים כמו קלישאה שאנחנו מאוד רגילים אליה, של זוגות שנראים מושלמים מבחוץ כשלמעשה הם חיים כשני זרים עם חיבור שטחי בלבד, והאושר מתאפשר להם על ידי העמדת פנים שהכל בסדר. ווייט הופך עליהם את התסריט - הם באמת מאושרים, באמת בעלי חיבור עמוק, ובהחלט עובדים על הקשר שלהם ומשתדלים לראות את הטוב שבו, כפי שאפשר לראות בסצנת ארוחת הערב שבה הם כמעט נכנסים לוויכוח רק כדי לצאת ממנו אוהבים ומחוזקים יותר מהחוויה המשותפת של לידת ילדיהם. כמובן שבמקביל לזה מתחיל להיווצר מתח מיני מסוים בין הארפר לקמרון, אז אל תתפסו אותי במילה, כי יש סיכוי לא רע שהכל עוד יתהפך אצלו ואצל דפני.
על שני הזוגות האחרים שהפרק מתמקד בהם אין המון מה לומר. טניה מתפקדת בינתיים בעיקר כאתנחתא קומית בעונה הזאת, בעוד גרג פשוט בלתי נסבל, ולא מפתיע לגלות שהוא מסתיר סוד מאחורי גבה. גם הרומן המלבלב בין פורשה לאלבי לא מרגש כרגע, אבל חשוב לציין שאלבי הוא עדיין חשוד מבחינתנו. לא ברצח - בהיותו דוש. בהחלט יכול להיות שהוא הנייס גאי שהוא טוען להיות, כאנטיתזה להתנהגות של אביו דומיניק וסבו ברט (גם דומיניק עצמו הוא גרסה משופרת של ברט. שניהם בוגדניים, אם כי ניכר שדומיניק לא מזלזל בנשים כמו אביו) - אבל פורשה צריכה לשים לב לדגלים האדומים, כמו המשפט "אני נמשך לציפורים יפות ופצועות".
ועם כל הכבוד לאורחים האמריקאיים - ולנטינה, לוצ'יה ומיה המקומיות עדיין זורחות מעל כולם. ולנטינה מנהלת המלון מצחיקה בכל פעם שהיא פותחת את הפה ("פפה פיג?"), בעוד לוצ'יה ומיה הן לא רק יפות, אלא גם מרתקות. עזבו את דומיניק-לוצ'יה-מיה, השלישייה שבאמת מעניינת אותנו היא זאת עם ולנטינה.
מעקב חשודים שבועי:
מי מת? אין ספק שיש העונה מספיק גברים שהיינו רוצים לראות שוקעים בקרקעית האוקיינוס. גרג, אית'ן, ברט, דומיניק ואפילו קמרון - כולם יכולים להוציא אישה מדעתה. מצד שני, נדמה שזאת תשובה קלה מדי, ויש לנו תחושה שיקרה משהו פחות צפוי. ההימור מהפרק הקודם, שדווקא לוצ'יה או מיה יהיו אלה שימותו, ממשיך איתנו גם כאן.
ומי הרג אותו? אם מדובר באחד הגברים שהוזכרו לעיל, אז סביר שהרגה אותם בת זוג או מישהי שהוטרדה על ידיהם (במקרה של ברט). אם נלך על האופציה שלוצ'יה נהרגת, אפשר להפליג קצת בדמיון ולקוות שוולנטינה היא בכלל הרוצחת. היא אמנם הזדעזעה לשמוע בפרק הראשון שנמצאו גופות בים, אבל היי - אולי על ראש הגנב בוער הכובע? ולנטינה לגמרי נראית כמו מישהי שיכולה להתהפך ברגע, ויכול להיות שהיא השאירה מאחוריה שורה של אורחות בדיוק כמו לוצ'יה: עובדות מין שביקרו במלון והפריעו לה להשליט סדר.