"בית ספר למוסיקה" אינה "כוכב נולד", אבל בין אם תרצה ובין אם לא, שי המבר היא הנינט של תוכנית השירה לצעירים בלבד. אתמול, אחרי עשר שנים של שקט תעשייתי, ואחרי שהבטיחה שסיימה עם הריאליטי, המבר חזרה למרכז הבמה - והציגה גרסה מפוכחת וחשופה של עצמה, עם שיר אישי ומרשים שכתבה בעקבות תקיפה מינית שעברה. הכחולים עפו באוויר, קרן התפרקה טוטאלית, והמבר כנראה תגיע רחוק-רחוק בעונה הזאת של "הכוכב הבא". ובצדק: אי אפשר היה להישאר אדישים לביצוע שלה, והשיר הקצר הספיק בשביל למצב אותה כחלק מליגת העל של הנבחרת הקרובה.
אבל המבר היא לא השם המוכר היחיד שניסה להרים השבוע את המסך. עוד לפניה הגיע לאודישן נאור אורמיה, זמר פעיל ומי שהנחה בעבר את התוכנית החשובה "בקטע טוב" עם הדר לוי בערוץ 24, ואיתו נפתחה באופן רשמי תנועת הקאמבקים השנתית על שם מאיה בוסקילה. אורמיה הציג עיבוד מקורי - ובכנות, גם מבולגן ולא ממש מוצלח - ל"נכון להיום" של זוהר ארגוב, ועבר את המבחן למרות אדום בולט אחד מנינט. כי קאברים לקלאסיקות של זוהר זה דבר שרק לה מותר. למזלו, הקול הענק שלו פיצה על בחירת שיר לא חכמה במיוחד, והוא פינה את הבמה לחצי-סלב הבאה.
אלה לביא, בתם של אוולין הגואל ועמוס לביא המנוח - עם "היורשת", השבוע זה ה-שבוע להיות בו הבת של אוולין הגואל - הגיעה לאודישן עם מידה הכרחית של צניעות ומודעות עצמית ("יש לי וואחד סיפור, לספר אותו עכשיו?"), אבל לא הבריקה. הקאבר ל"Crazy in Love" העביר אותה על הקשקש, ואם נזכור משהו על השיר הזה מהימים האחרונים, זה כנראה את הנאמבר של נסרין והפאה שהתעופפה. אז איזה נאמבר כן שווה לזכור מהפרקים האחרונים? את זה של מתן לוי, המתמודד שעבר אודישן בהפתעה והשלים את הפיכתם של אסי ורותם ליגאל שילון של ימינו. למרות מתיחה מושקעת (בהגזמה) שבהחלט הצליחה להפתיע, מתן קיבל מספיק זמן בשביל להסתפר ולהביא את המשפחה לאולפן, וההכנה הארוכה הזו השתלמה. הביצוע המצוין ל"חומות חימר" זיכה אותו ב-98 אחוזים, ולפחות לעת עתה, גם בתואר האודישן הכי סוחף של העונה.
חזרה לפרק של אתמול, שמלבד שתי מתמודדות בשם שי גם סיפק שני קאברים לעדן חסון. אחד, עומרי גורן, הגיע עם סיפור מעורר השראה על נער בסיכון שהשתקם אבל לא עורר יותר מדי התלהבות מצד השופטים, בעוד השני, המלצר המזמר במיל' מיכאל מידני, כבר זכה ל-94 אחוזים. בכלל, 94 אחוזים פחות או יותר הפכו לתו תקן בעונה הנוכחית של "הכוכב", וגם אם בשלב האודישנים זה עוד מצביע על יבול מוצלח של מתמודדים, ברור שבשלב הבא הם יאלצו להתרגל למספרים הרבה יותר צנועים.
את שי השנייה, השחקנית והזמרת שי הראל, הצופים הצעירים (שרק עוד שנה-שנתיים יגיעו לגיל המינימלי לאודישן) אולי מזהים - וכנראה שגם חובבי מחזות הזמר המושבעים, כי מדובר באנני מ"אנני", שעלה בגרסה מקומית לפני כמה שנים. וכן, גם לפני שבוע הייתה מתמודדת שגילמה בדיוק את אותו התפקיד על הבמה. האודישן של שי הרגיש כמו ביצוע מתוך מחזמר, וזו לא בהכרח מחמאה. בטח כשמדובר בגרסה לשיר פופ רגיל לחלוטין של ג'סי ג'יי, אותה שירי מגדירה משום מה כ"זמרת הכי טובה בעולם". זה אולי נשמע מוגזם, אבל אל תשכחו שאיתי כבר אמר העונה למתמודדת שהיא "שייכת לשורת הזמרות הגדולות בעולם". אם אסי ורותם לא היו מאמינים בה, שי כבר הייתה בדרך הביתה, ובזכותם היא זכתה בסייב הראשון של העונה.
עוד עלו אתמול לבמה: עופרי טל, שביצעה גרסה עדינה, מקורית ובוגרת לשיר הכי מוכר מ"גריז" (ומי שהוגדרה על ידי אמדורסקי כ"עוד לא פלפל ולא מלח". מה שתגיד), ואנסטסיה זבישה הצעירה, שהופיעה בפעם הראשונה מול קהל גדול והתקשתה להתגבר על החרדה. בשביל להקל על הלחץ, אסי ורותם עשו את הדבר שהם הכי טובים בו - הביכו את נינט כשהזכירו לה את תקרית כובע הגפילטע הכתום - אבל זה לא הספיק בשביל להרים את המסך. בשלב הביקורות, קרן סיכמה היטב את המקרה של אנסטסיה, ושל רבים אחרים העונה: זה מוקדם מדי בשביל להגיע לתחרות, וחבל לבוא באמצע התהליך ולהישרף לפני הזמן. אם למדנו משהו מהאודישן של שי המבר (חוץ מהיותה זמרת מעולה), זה שהסבלנות לגמרי עושה את שלה.