הנבחרת כבר מתחילה להתמלא (למרות שבאופן מעציב אחת מהכוכבות המבטיחות, ליאת בנאי, החליטה שלא להמשיך), ויכול להיות שאלו ההזדמנויות האחרונות של אסי לעשות חפלה באולפן. אנחנו נראה שעוד נתגעגע לזה - באיזו עוד תחרות שירה יעשו את ניסוי הקולה והמנטוס?
אושר בחתה
מהרגע שאושר הגיע לאולפן הוא הספיק להרגיז את עמוס הכלב ולהסתכסך עם רותם, אחרי שהפגין זלזול במראה החיצוני שלה. אפילו אח שלו הבין שהוא הסתבך, ורותם נעצה בו את המבט הכי מפחיד שבלונדינית במשקל של גביע יוגורט מסוגלת להפיק. עם הקהל הוא דווקא הסתדר לא רע, בזכות ביצוע מצמרר של "תוכו רצוף אהבה" של ישי ריבו. הספיקו לו באופן חריג רק שני שופטים כדי לעבור לשלב הבא.
ליאור חן
נחזור למשחק הניחושים האהוב: מגיעה משפחה ענקית, מי מהם הזמר/ת? כמובן שהילדה בת ה-19, לא חס וחלילה אדם בוגר עם ניסיון. ליאור היא חוקרת מצ"ח קשוחה, וכנראה שהגישה של קאט דה בולשיט עוברת במשפחה, כי הם הצליחו לרשום לעצמם הישג בקנה מידה עולמי: להשתיק את אסי עזר. ליאור שרה את "אין לי אותך" של עדן בן זקן, בביצוע מדויק, שקנה את כל השופטים ואפילו אמדורסקי התלהב ממנו - כמובן שלפני שהצביע כחול הוא היה חייב לעשות דרמה. אבל הרגע הדרמטי ביותר דווקא הגיע מאסי עזר, בהתנצלות בשידור חי למאיה בוסקילה, ככל הנראה ההתנצלות הכי פחות כנה מאז ינון מגל.
לידור עובדיה
הפרט הראשון שלמדנו על לידור - אמא שלו קונה לו (ולאבא שלו) את כל הבגדים. לא בדיוק מה שמצפים מסופרסטאר. גם הביצוע שלו ל"איפה את" של נתן גושן היה משעמם וחנוק, ולמרות שהשופטים החליטו פה אחד שלא להעביר אותו, הם סירבו לתת לנו את הרשעות שאנחנו כל כך מחכים לה, והיו חייבים לדחות אותו בצורה מלטפת, ממש כאילו שמדובר בתחרות כשרונות צעירים במתנ"ס עירוני, ולא בתחרות שהזוכה שלה ייסע לייצג את ישראל מול מאות מיליוני אנשים.
צמד היימנז
ברגע שנכנסו עשרה גברים לסלון, כבר חשבתי שיוציאו פיצוחים ויתחילו לצפות בליגת האלופות. באופן מפתיע, דווקא זו הפעם הראשונה שצמד מוזיקלי הגיע לאודישן, והם בחרו לבצע בצורה מקורית ומלאת הרמוניה את "בלי להתכוון" של אייל גולן, ששיכנע את כל השופטים חוץ מאסף - מדובר בחומר לאירוויזיון. הדבר היחיד שפחות אירוויזיוני זה השם, היימנז - אבל סמכו על אסי שימצא להם שם מתאים, שלא יסבך אותם עם תביעות על זכויות יוצרים, נניח "טודו בום"?
סמא ג'בור
בחורה מתוקה, שלבשה שמלת עלים ולא טווסים (בן אל וסטטיק, מכם ציפיתי לקצת יותר הבנה באופנה), הגיעה עם משפחה מתוקה עוד יותר שלא לגמרי קלטו שהם נמצאים בטלוויזיה. "Hallelujah" שבחרה לבצע, של לאונרד כהן, הוא כנראה השיר האהוב על זמרים מתחילים עם גיטרה, והפך מרוב קאברים קיטשיים ליותר מאוס משירים של שלמה ארצי. ובכל זאת, סמא הצליחה להכניס לתוכו משהו מעצמה, וריגשה אפילו אותי כשפרצה בבכי על הבמה. ואם זה לא מספיק, היא הצליחה לעבור את מבחן אמדורסקי - וזה באמת אומר משהו.
בר גרוצקי
על האודישן של בר גרוצקי, אח-של דנה, בוודאי כבר שמעתם - החובל הג'ינג'י והחתיך הוא נוסף על הכל גם מוזיקאי. מסתבר שאמדורסקי היחיד שלא היה כתב בגיא פינס, אבל אני בטוחה שאם יקבל את ההחלטה הנכונה לגבי בר, דנה יכולה לסדר לו משהו. מהרגע שעלה לאודישן, המראה המצודד שלו גרם לקרן להתרגש בהגזמה, כאילו שאין לה נועם טור בבית. אולי הוא בחו"ל. הביצוע שלו ל"פרפרים לבנים" של אורי בנאי לא חשף קול גדול במיוחד, אבל הצליח לסקרן מספר מספיק של שופטים בשביל להעביר אותו - אני לא אחת שתקפוץ למסקנות, אבל אולי "הורמון פלס" היה אחראי לזה. בשלב הבא הוא יצטרך לשכנע גם את סטטיק (ואותי) שהוא יכול יותר מאשר לשבת ליד המדורה עם גיטרה.
רועי אבגי
רועי הוא זמר בר מצוות וחתונות, שהספיק להוציא כבר שני סינגלים, והגיע לאודישן עם גישה חצופה של כוכב רוק. הז'אנר שלו פונה יותר לחיקויים מדויקים של זמרי מזרחית, מה שאולי מסביר את ההתלהבות העצומה של הקהל - הם הרגישו שהם נמצאים בהופעה של אייל גולן. השופטים היו יותר מפוכחים, והשוו דווקא לדדי דדון - וכשמשווים אותך לפרודיה, כנראה שהמצב באמת רע. רועי נשלח הביתה כמיטב המסורת עם מחמאות מבלבלות מהשופטים (אם הוא כזה טוב, למה לא העברתם אותו?) - ואני כרגיל נשארת כאן, לבד, עם שקית עגבניות רקובות ואף אחד לזרוק עליו.
קשת בן זאב
קשת מגיע ממורשת אירוויזיונית, עוד קרוב-של, הפעם האחיין של לא פחות מהזוכה הישראלי הראשון באירוויזיון - יזהר כהן (והבן של ורדינה כהן, אישיות בפני עצמה). בעוד שהעץ המשפחתי גרם לאמדורסקי להתרגש כמו מעריצה של ג'סטין ביבר, סטטיק ובן אל עפו דווקא על האאוטפיט. קשת סיפק לשופטים סיבה להתנהג כמו עדת בליבריות אמיתיות, בביצוע גרובי של "Cold Water" של ג'סטין ביבר, בתוספת ריקוד ומלא סוואג. הוא עבר פה אחד, כולל המלצות לאילו דברים לארוז לטיסה לפורטוגל, אז נצטרך לחכות ולראות האם הוא ימשיך את השושלת.
האווי בקאי
את האווי יכול להיות שאתם מכירים משוק הכרמל, שם הוא בוודאי נותן פייט קשה למירי אלוני. בתור מכשפה בעלת לב שחור וכמוש, כמובן שלא התרגשתי בכלל מהסיפור האישי שלו על אהבה משפחתית כנגד כל הסיכויים (על מי אני עובדת, אני עדיין דומעת). הביצוע שהאווי עשה ל"Don't" של אד שירן, היה לא רק מרומם נפש אלא גם לא אנושי - לא ברור מתי הוא נושם בכלל. האווי כנראה לא היה צריך אפילו את ההצבעה של אסף בשביל לעבור, אבל אם כבר מקבלים משהו מהמלפפון החמוץ הזקן, אז למה לא. הראל, לעומת זאת, כנראה לא התלהב מהגרסה הפיליפינית של עצמו - ואם גם סטטיק ובן אל חשבו שהוא לא מספיק מקצועי, מה זה משנה שהקהל התאהב? למה סתם להעביר?
עמית משה אורן
בואו נתעכב רגע על כמה הבדלים חשובים: עמית הוא ראפר, לא זמר, ואסי ורותם הם לא מרגול וגל אוחובסקי; לאסי יש שיער יותר שופע. ובכל זאת, אם כולם מקדישים רגע למילים טובות, מי אני שלא אשתתף - אסי הצליח לשלוט בעצמו ולא לספר בדיחה מטופשת במשך יותר מ-5 דקות! ובחזרה לעמית שהפיק פנינה נדירה - שיר שהוא כתב בעצמו ולא קאבר. הראפ שלו מהלב הוכיח שלא צריך פזמון, והצליח לכבוש את השופטים ולהשיג 4 כחולים. איך לא נתאהב בו לאחר שאמר מילה גסה בפריים טיים, ובשלב מסוים בשיר פשוט התיישב על הרצפה? רואים על הבחור שהוא הדבר האמיתי.
אור אברמוב
באופן מאכזב, למרות שעדן שבתאי הגיעה שוב לאולפן, לא זכינו לראות ריקוד משפחתי אלא נענוע כתפיים מסכן של רותם. אור הלכה על שטיק הקיבוצניקית עד הסוף, ובחרה לבצע את "שיר של אחרי מלחמה" של אריק איינשטיין - מה שמסביר למה לא היה צורך בשירותיה של עדן. הכוריאוגרפיה היחידה שאפשר להוסיף תהיה כנראה מטקס יום הזיכרון מביה"ס היסודי. ברגע האמת מול השופטים, נחשף שעדן היא לא הסלב היחיד שמתארחת באודישן. ארז טל, האדם היחיד שיכול להשתלט על אסי עזר, הגיע כדי לגרום לרותם לקנא. אור לא ידעה על אורח הכבוד, אבל עדיין הצליחה להתבלבל מהתרגשות, ואכזבה את השופטים. ארז ואסי, לעומת זאת, החליטו שהיא "שרה יפה", ולכן ראויה לסייב הרביעי של העונה, ואפילו נזפו בשופטים המסכנים, שבסה"כ רוצים לנצח באירוויזיון. לא הבנתם כבר שזו לא מטרת התחרות? אה, רגע.
TVbee בפייסבוק