השבוע ב"אופוריה" קיבלנו עומס עלילתי, אבל כל הדמויות המשיכו לעשות פחות או יותר מה שהן תמיד עושות - רו עשתה הרבה סמים ושיקרה על זה לכולם ולעצמה, קאסי הלחיצה את עצמה בכל צורה אפשרית, קאל הקריפ את כל מי שבסביבה, קאט שנאה את עצמה וכולם דיברו בטלפון (שיחות טלפון עושות קאמבק?! ג'ן Z, בבקשה תגיבו). אה כן, ולקסי קיבלה עלילה! הידד.
יש הרבה מה לכסות, אבל ברשותכם נקפוץ קדימה לסצנה אחת שחייבים לדבר עליה - זאת שבה רוחות של משפיעניות יורות לעבר קאט סיסמאות העצמה נשית סותרות ומסיימות בקריאה משותפת ומלחיצה לאהוב את עצמה. כאן צריך להזכיר ש"אופוריה" היא הסדרה היחידה בטלוויזיה כרגע (ועד כמה שידוע לי היחידה בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית) שכותב אותה אדם אחד בלבד: סם לוינסון. אין לו חדר כותבים ואפילו לא שותפ/ה לכתיבה, מלבד האנטר שייפר שכתבה יחד איתו את פרק הספיישל השני ששודר בין העונה הראשונה לשנייה.
אז איך גבר בן 37 מצליח להעביר באופן כל כך מדויק את החוויה של להיות נערה בת 17 בעידן האינסטגרם? אין לי מושג, מדובר בגאון. זאת בטח לא הפעם הראשונה שבה הטלוויזיה מנסה לבקר, לנתח, לצחוק וגם לקחת ברצינות את תופעת המשפיעניות ("את" ביססה עליה לפחות שתי דמויות), אבל לוינסון מצליח לעשות את זה באופן הכי מוצלח - וגם הכי מצחיק. ברכות לכל המשתתפות, מדובר בסצנה מושלמת.
רוּמיאו וג'ולסייט
קאט מתמודדת בפרק הזה עם בעיה די נפוצה, אבל בעולמה של נערה שחווה אותה בפעם הראשונה בחייה, הכל מתעצם וזה נראה כמו סוף העולם. היא לא רוצה את אית'ן. עכשיו, חשוב שלא להסיק מהדוגמה הזאת שנשים לא מעוניינות בנייס גאי. הן בהחלט כן, אבל אולי קצת פחות כשהן נמצאות בדיוק בתחילת ההתעוררות המינית שלהן. בעונה הקודמת, קאט רק התחילה למצוא את עצמה כאישה, להבין את העוצמות שיש בה ואת הביטחון העצמי שהמיניות שלה מעניקה לה. אבל אז היא מצאה את עצמה בקשר לא מרגש, היא לא הצליחה להתאהב ונראה שהיא גם לא מצליחה להבין איך להמשיך ולחקור את הגבולות של המיניות שלה בתוך הקשר הזה. זה קו עלילה טוב, אבל מסתמן שהוא עומד להיגמר באופן די צפוי. כלומר, בפרידה.
בינתיים אצל רו וג'ולס, ניכר שהדברים הולכים לכיוון לא טוב - אבל מה חדש? מדובר בצמד עם סיפור אהבה כל כך דרמטי, שאפשר להתחיל להתייחס אליהן כרוּמיאו וג'ולסייט. זנדאיה, שהעידה כבר בעבר שכל קשר בינה לבין התמכרות לסמים מקרית בהחלט, ממשיכה לגלם מכורה באופן כל כך משכנע, שזה כמעט מכעיס שכל מי שמסביבה לא שם לב שהיא חזרה להשתמש - ובעיקר ג'ולס. מה שמעלה את התהייה: האם ג'ולס פשוט תמימה, או שעמוק בפנים היא יודעת שרו לא רק "מעשנת קצת וויד", ופשוט מעדיפה להדחיק את התחושה כדי לאחוז כמה שניתן במה שיש ביניהן, לפני שהכל יתפוצץ שוב?
אי אפשר שלא לדבר גם על קאסי, שמאתגר לצפות בה בעונה הנוכחית מבלי לצעוק "לאאאאא קאסי לאאאאא!" לפחות פעמיים בסצנה. באמת, אין בנים חתיכים בשכבה חוץ מנייט המופרע? קאסי, כמו שמאדי אומרת לה באחד מרגעי התובנה המבריקים שהיא נוטה לשלוף באופן לא צפוי, אוהבת להיות נאהבת. אבל נדמה שהיא אוהבת את כל הרגשות, וכמה שיותר מהם. ואוהו, כמה שנייט מספק לה את כולם - סכנה, אשמה, חרדה ו… חרמנות זה רגש?
קו העלילה הזה מטריד אפילו בלי קשר לחברות בין קאסי למאדי. הוא מטריד כי בעוד מאדי לפחות מספיק חזקה נפשית כדי להתמודד עם ההתעללות של נייט (לא שזה אומר שהיא צריכה), קאסי היא עלה חמוד נידף ברוח, ונייט הוא האדם הגרוע ביותר ביקום של "אופוריה". ונכון, זה לא הכל באשמתו - האישיות שלו עוצבה תחת ההשפעה של קאל, איש מתעלל בפני עצמו, ושניהם נוטפים גבריות רעילה מצמררת ובאמת מפחידה. כשנייט לוחש באוזנה של קאסי שהוא יכול לדמיין את עצמו מקים איתה משפחה, כשבראש שלו חולפים פלאשים של התמונות שג'ולס שלחה לו בעונה הראשונה, מדובר בעדות מצוינת לכל מה שאבא שלו לימד אותו, בעיקר לפי דוגמה: שכל מה שנחשב ללא "גברי", במובן הכי מיושן ושמרני של המילה, צריך לשמור בארון, ושנשים כמו ג'ולס הן לא מי שמתחתנים איתן ומקימים משפחה, אלא רק אובייקט מיני, ועוד אחד שמעז לאתגר את המיניות של נייט - שזה בדיוק מה שמוציא ממנו את האלימות כלפיה.
ועוד מילה על מאדי: למרות שבשני הפרקים הראשונים של העונה היא בעיקר משמשת דמות משנית לקו העלילה של קאסי ונייט, היא כבר מצליחה להיות הרבה יותר מעניינת מאשר בעונה הראשונה, ונראה שזה רק הולך להעמיק. מאדי היא דמות חמקמקה - מצד אחד נדמה ששום דבר לא יכול לערער אותה, ומצד שני יש לה רגעים רפלקסיביים שמוכיחים שהיא יודעת טוב מאוד מה לא עובד בחיים שלה. למשל, כשהיא אומרת לקאט שתפסיק לנפנף בקשר הלא מתעלל שלה, כי זה טריגר עבורה - משפט שמתחיל בסרקזם עוקצני ומסתיים בכנות כואבת. בעונה הקודמת מאדי הרגישה כמו דמות לא אפויה, שנמצאת שם בעיקר למטרות אסתטיות, אבל בעונה הזאת מתחילה להיחשף המורכבות שלה, ואי אפשר שלא לחכות בקוצר רוח לפיצוץ הבלתי נמנע בינה לנייט וקאסי. כמו כל דבר ב"אופוריה", גם זה בוודאי עומד להיות מרהיב.