הפרק הקודם של "אופוריה" היה אינטנסיבי במיוחד, אפילו יחסית לפרק של "אופוריה", והשבוע החולף בהחלט נדרש כדי להתאושש ממנו. אבל האם ראינו את רו בתחתית שלה?
עלי שואל את רו בדיוק את השאלה הזאת בסוף הפרק, והשתיקה המביכה שמגיעה אחריה מספרת לנו את כל מה שצריך. לזלי קופצת ואומרת "כן" באופטימיות נאיבית, כמו שרק אמא יכולה. היא באמת מאמינה שרו יכולה לנצח את הסטטיסטיקה ולהיגמל מסמים, והיא גם חושבת שהיא יכולה לעשות את זה עכשיו. זה התפקיד שלה כאמא: להאמין, לעודד ולדחוף להצלחה. אבל רו, ג'יה וגם אנחנו הצופים יודעים את התשובה האמיתית - כנראה שלא. כנראה שהתחתית של רו תהיה אפילו יותר גרועה. בינתיים אין ברירה אלא להידבק באופטימיות של לזלי ולהאמין שלדמות המעונה הזאת יש ימים יפים יותר לפניה.
אבל בואו נחזור להתחלה: אחרי שראינו את רו סובלת מתסמיני גמילה אכזריים, עם עוד הופעה של זנדאיה שמצדיקה זכייה בפרס אמי, עלי מגיע לבשל ארוחת ערב למשפחה, לתת לג'יה את תשומת הלב שבאמת מגיעה לה, ובגדול להיות דמות האב המוצלחת ביותר בטלוויזיה מאז רופרט ג'יילס. לזלי כבר אמרה לרו שמדובר בגבר נאה, ולמרות שכרגע זה נראה כמו חלום טוב מדי בשביל להיות מציאותי, אפשר רק לקוות שעלי יצטרף למשפחה הזאת באמת. אם יש מישהו שיכול להציל את רו מעצמה - זה האיש הנפלא הזה.
משם, אנחנו ממשיכים לגלות סוף סוף איך השפיע האאוטינג של רו בפרק הקודם על משולש האימה של מאדי-קאסי-נייט. בסרטונים מאחורי הקלעים של הסדרה, זנדאיה והיוצר סאם לוינסון לא מפסיקים להשתמש במילה "אמפתיה" כשהם מנסים לצמצם את "אופוריה" למילה אחת. אבל בפרק הזה הם מעניקים אותה לדמות הכי פחות מתבקשת: נייט. ראינו הבזקים של טיפול אמפתי בדמות של נייט בעונה הראשונה, אבל גם זה היה בערבון מוגבל. נכון שאבא של נייט ותחביביו המיניים המודחקים דפקו אותו לחלוטין, אבל יש גבול לכמה הוא יכול להאשים את קאל בכל התנהגות מסריחה שלו.
צריך להציל את קאסי
נייט הוא דמות מעניינת ומאתגרת, ולמרות שהקאסט הנשי המוצלח של "אופוריה" גורם לג'ייקוב אלורדי להידחק לרקע, כשמתמקדים בו הוא מוכיח שהוא לא פחות מעילוי. בפרק הזה אנחנו מקבלים את כל הגרסאות של נייט, ורק מתבלבלים עוד יותר: הצד הגרוע שלו הוא גרוע מאי פעם. הסצנה שבה הוא ממתין בחדר השינה של מאדי עם אקדח וממשיך עם משחק רולטה רוסית מצמרר גורמת לנו לתעב אותו עוד יותר ולרצות שהוא יסיים מאחורי סורגים. אבל אז הוא מעניק את הדיסק לג'ולס וגם אומר לה שהרגשות שפיתח כלפיה, כשעוד עשה לה קאטפישינג בעונה הראשונה, אמיתיים. מהלך מעורר אמפתיה? יכול להיות, אבל קצת מאוחר בשלב הזה לחשוב שיש משהו שנייט עושה מטוב לבו ולא מתוך אג'נדה אגואיסטית וחולנית. אפילו אמא שלו, שסוף סוף מקבלת זמן מסך ראוי, לא באמת מאמינה שהוא יכול להשתנות, ומבכה על כך שהילד המתוק שלה הפך לגבר אפל ואלים.
גם קאסי לא ממש זוכה בנקודות נוספות בפרק הזה, אבל סידני סוויני שמגלמת אותה בהחלט כן, כשהיא ממשיכה את התמוטטות העצבים המפוארת שלה. ההתבכיינות של קאסי והניסיונות שלה לתרץ את הקשר שלה עם נייט הם מעצבנים, בוודאי, אבל מצד שני קאסי תמיד הייתה דמות שמצליחה לעורר אמפתיה, בניגוד לנייט. קאסי היא חסרת ביטחון וצמאה לתשומת לב גברית, וגבר כמו נייט הוא הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למישהי כמוה.
מי שיוצאת המנצחת במשולש הזה היא כמובן מאדי. בתיאוריה היא אולי הקורבן, אבל ניכר שהמרחק מנייט עשה לה רק טוב, הזכיר לה שהיא אישה חזקה בזכות עצמה, ואחרי מופע האימים בחדר השינה שלה, אפשר רק לקוות שהיא תבין עד כמה הוא מסוכן, תתעלה מעל הנסיבות הפוגעות ותציל את קאסי מידיו. זה כמובן תרחיש אופטימי מאוד, אבל יש מספיק סיבות להאמין שהוא יתגשם. נגיד את זה כך: יש סיכוי ה-ר-ב-ה יותר גבוה שמאדי וקאסי יחזרו להיות בסטיז מאשר שרו תפסיק לעשות סמים.
בינתיים, פז ולקסי לא תופסים הרבה זמן מסך בפרק, אבל ממשיכים להיות השידוך המתוק ביותר ביקום של "אופוריה". אמנם מעל הראש של פז מרחף ענן מבשר רעות מסביב למותו של מאוס, ויש אפילו תיאוריות מעריצים שחושבים שהוא עומד למות העונה, אבל לפחות זכינו לראות אותו ואת לקסי מחזיקים ידיים ושרים "Stand by Me".
ורק עוד מילה על קאט - על פי השמועות, השחקנית ברבי פררה והיוצר סאם לוינסון נכנסו לעימות על סט הצילומים בגלל שהיא לא הייתה מרוצה מהעלילה של הדמות שלה העונה, וכתוצאה מכך הוא חתך חלק ניכר מהסצנות איתה. התוצאה היא לא פחות ממביכה, והפרידה של קאט מאית'ן הייתה צפויה כמו שהיא מיותרת. עם כל כך מעט זמן מסך שניתן לקשר שלהם העונה, הסצנה הזאת היא כמעט חסרת משמעות בתוך סערת הרגשות של הדמויות האחרות, שבילינו איתן הרבה יותר זמן. עם כל הצער שבדבר, היה כבר עדיף שקאט הייתה נעדרת מהעונה לחלוטין, מאשר קו העלילה הדל והלא מספק הזה, שלא תורם שום דבר לפיתוח הדמות שלה. אפשר לקוות שעד העונה הבאה השניים יספיקו להשלים, לתקן את הנזק ולהשקות את הצמחים שנזרעו בעונה הראשונה. אם לא: האלטרנטיבה היחידה היא לעשות המתת חסד לדמות ולהיפרד ממנה לשלום.