1. חסות הכל
    לא צריך להיות אוהד כדורגל מושבע בשביל ליהנות משידורי מונדיאל 2022 (כאן 11), ולא צריך ליהנות משידורי המונדיאל בשביל להכיר בעובדה שתאגיד השידור הישראלי עושה עבודה מצוינת: גם אם שמים את הסוגיות הספורטיביות והפרשניות בצד, כל אחד והעדפותיו, שידורי התאגיד מתעלים על הציפיות בכל קנה מידה - מהייצוג הנשי, דרך הנוכחות בדיגיטל ועד האפליקציה המהפכנית למכשירים הניידים, שמאפשרת צפייה דינמית ויעילה בסטנדרטים שאפילו נטפליקס (מי שהייתה המובילה בתחום עד עתה) לא מתקרבת אליהם. זו תוצאה של החלטות חכמות בדיוק כמו שזו תוצאה של תקציב ענק ושל נסיבות מקלות, בהן העובדה הפשוטה ששידורי התאגיד על המסך הקטן והעוד-יותר-קטן לא תלויים בפרסומות.

    על פניו, האקלים הזה הוא קמפיין אידיאלי לאפליקציית טלוויזיות חדשה כמו כאן BOX. מצד שני, היעדר הפרסומות - שמחייב שידור מחזורי של אותן ארבע חסויות טלוויזיוניות - מאיץ את המיאוס מהמיתוג, בטח כשהפנים שלו הוא נועה קולר מחופשת לקשישה, פאנקיסטית או נערה מעצבנת. קולר, בבירור אחת מהכוכבות של התאגיד ובבירור מישהי שעושה את הקמפיין החדש כחלק מחוזה טאלנט, ניסתה לשלב בחסויות בכיכובה מודעות עצמית שתסביר מה היה כל כך דחוף להפוך אותה למתבגרת. זה לא לגמרי עובד, כפי שיעידו רבים מהצופים בבית וברשת. בין הפרומו ל"קרתגו" (שדווקא נראית לא רע), גרסת רביב כנר ל"גיבור של אמא" והתעופה העצמית של כתבי התאגיד על הישגים בינוניים ומטה, הקמפיין עם קולר הוא היחיד שמעורר חשק עז לעזוב את הטלוויזיה. ואולי הכל תוכנן מראש: מי לא ירצה להוריד אפליקציה שמבטיחה לשחרר אותו מהקמפיין המתיש שלה.


    מה לראות?
    את "בית הספר היסודי אבוט" (דיסני+), הקומדיה הכי מתוקה - ואולי גם הכי מצחיקה - של השנתיים האחרונות. היא הפכה לתופעה מעבר לים, עלתה לרגע בישראל עם השקת דיסני+ רק בשביל להיעלם מיד אחר כך, והפעם נראה שהיא מבצעת עלייה מסודרת (ט.ל.ח). עם הפורמט שעבד בסיטקומים הטובים ביותר ועם הכישרון המופלא של קווינטה ברונסון ויתר חברי הקאסט, מדובר בצפיית חובה לאוהבי קומדיה ולמורות ומורים בפרט. והפרט הטוב מכולם? העונה השנייה, שתגיע בהמשך, אפילו עוד יותר טובה. לביקורת המלאה.

  2. צרות של יהודים
    צופי הכדורגל של חלק מהספקיות הישראליות מכירים את התחושה הנוראה של ימי גביע העולם: האוזניים שומעות את צעקות ה"יש" של השכנים אבל העיניים עוד לא רואות את הגול המובטח. זה, בערך, הסיפור של "פליישמן בצרות" (הולו), אחת הסדרות הכי מדוברות כרגע בארה"ב שאמורה לנחות בדיסני+ המקומי רק "מתישהו בתקופה הקרובה". שלוש שנים הספיקו בשביל להפוך את רב המכר הטרנדי של טאפי ברודסר-אקנר לדרמה, והבאזז בהחלט מתבקש לאור חברי הקאסט - כולל שמות כמו ג'סי אייזנברג, קלייר דיינס, ליזי קפלן ואדם ברודי, כוכב "האו. סי." שחוזר לגלם דמות בשם סת' עשרים שנה אחר כך.

    פליישמן הוא טובי פליישמן (אייזנברג), והצרות שלו נוגעות בעיקר לגרושתו הטרייה שנעלמת מעל פני האדמה ומשאירה את שני הילדים שלהם בידיו. זה נשמע אפל ומסוכן, אבל זה רק נשמע ככה: "פליישמן" היא בעיקר דרמה אנושית, לעיתים אפילו קומדיה, והתעלומה שבמרכזה לא משמעותית בהרבה מזו של "הלוטוס הלבן", נניח. מנוע טוב לעלילה שמתקדמת מצוין גם ככה. כשהיא מתרחשת ב-2016 של רגע לפני טראמפ, "פליישמן" מתנקה בצדק מהפוליטיקה הניו-יורקית המתבקשת לטובת הנפשות הפועלות בה, ויודעי דבר שהקדימו לקרוא את הספר יודעים להתריע על שינוי מסוים בפוקוס שלה במורד הדרך. אז למה היא צריכה להגיע לישראל לפני כל הצלחה אמריקאית אחרת? התשובה נמצאת בין מחווה מוזיקלית ליזהר אשדות לסמול טוק על רצח רבין או על המאכל שהוא "ג'קנון". עבור הישראלים זו תהיה תזכורת נוספת לכך שמישהו שם לב אלינו, ומי שימשיך מעבר אליה יגלה את אחת המעלות הכי טובות של "פליישמן" - איכשהו, לא ברור איך, הקריינות-מרדית'-גריי שמלווה אותה לא מתגלה בתור מטרד.

    פריים אחד למזכרת
    אחרי הרבה זמן שלא, טניה מ"הלוטוס הלבן" (יס, הוט וסלקום) עושה שורות.


  3. על הדבש ועל העוקץ
    "הישרדות" שתכף חוזרת כבר צולמה, היא עדיין לא מוכרת מספיק בשביל "הזמר במסכה" - אבל אם יש צדק בעולם, השבוע זכינו להכיר את כוכבת הריאליטי הבאה של המדינה. והחלק הכי יפה: נראה שאף אחד לא טרח להבין את זה עליה. זוכרים את ז'ילבר שיקלי, ישראלי-צרפתי מאשדוד שהתחזה לסגן שר ההגנה הצרפתי וגנב מיליונים? לא? בסדר, הוא גם ככה לא מעניין. מה שחשוב לדעת הוא שהסיפור שלו הפך לדוקו הבינלאומי "ז'ילבר שיקלי: המסכה" (נטפליקס), שהדוקו הזה קיבל כתבה ב"אולפן שישי" (קשת 12), ושלגרושתו קוראים שירלי. כוכבת "פריפריה אימפריה" לעתיד שירלי שיקלי? כוכבת "גולסטאריות" הבאה שירלי שיקלי? חכו בסבלנות, תעבירו את הזמן בטיקטוק ותנו לה להחליט.

    כמו כל סיפור אהבה יפה, ז'ילבר ושירלי שיקלי החלו לנהל רומן כשכבר היו לו גם אישה וגם מאהבת. היא סירבה למקבול הזה, הוא התרצה, ומאז הם התחתנו והפכו להורים. מעשי הנוכלות של שיקלי היו מורכבים ושאפתניים, אבל אחרי שהז'אנר הזה מוצה, נלעס, נטחן, עוכל והוזרק לנו שוב לווריד, הם באמת לא רלוונטיים. כן רלוונטיים: הרגעים שבהם שירלי נשאלת על אותם מעשים בראיון לאפרת לכטר ומשיבה באדישות ש"בסדר, יש ביטוחים". אין לה נקיפות מצפון, והיא דווקא מתגאה בכך שתחזקה מבחוץ את התא שלו בכלא: מקרר ענק, בשרים יוקרתיים, שוחד למי שצריך כדי שלא ירביצו לו, מה שרק תרצו. היא אפילו דאגה לשיפוץ של התא, עם קרמיקות והכל. כך שאם שמים בצד את הצקצקנות המתבקשת - וזוכרים שמדובר בדי ג'יי טכנו (!) ולא בעבריינית מורשעת - אי אפשר לצפות בשיקלי ולא להבין שמדובר בטלוויזיה מהנה ומספקת. לריאליטי הישראלי כבר לוהקו אנשים מכעיסים ממנה, וכל בר דעת יכול לדמיין איזה ריבים צבעוניים יהיו לה במועצת השבט או בעלייה לנסט.

    את מה שב"אולפן שישי" ידעו למנף, בנטפליקס די פספסו. הדוקו על "הנוכל במסכה" מתמקד מטבע הדברים בו, וכמעט ולא מתעסק באישה שלא היססה לגבות אותו. הנה לכם סיבה אמיתית להתנתק מנטפליקס, בניגוד לסערה הטיפשית סביב "פארחה", סרט שאף אחד לא טרח לראות. בהנחה שמילים אלה יעוררו בכם חשק, והן צריכות, אפשר לגמרי לדלג רק לקטעים עם אשת השעה. ודרך אגב, שירלי מתראיינת לסרט במהלך מניקור, שזו עדות נוספת לכמה כיף איתה. אז למה היא לא אשתו של ז'ילבר, אלא גרושתו? כי באחד הדיונים המשפטיים היא גילתה שהיא לא האישה היחידה שלו. "זו הייתה מישהי ערבייה, ולא קיבלתי את זה", היא מסבירה בראיון, "אני בסדר עם כל העדות, אני לא גזענית או משהו. פשוט למשפחה שלי הייתי שמחה שתהיה המשכיות של הדת שלנו. לא היה אכפת לי שהייתה עוד בחורה, פשוט לא קיבלתי את זה שהלך עם ערבייה". כאמור, אישה מדהימה.

    בשבוע הבא
    אנסל אלגורט, הבטחה הוליוודית בעבר וכוכב שהסתבך עם האשמות נגדו בהווה, מככב בדרמת הפשע "טוקיו וייס" (הוט, 11.12); אודי כגן מגייס את רן דנקר ומתניע מחדש את "קארפול קריוקי" (כאן 11, 12.12); נואה סנטינאו, רכש ותיק של עסקי כיבוש הלבבות, מוביל את סדרת הריגול "הרכש החדש" (נטפליקס, 16.12); מפעלות ריאן מרפי ממשיכים עם הסיבוב ה-11 של "אימה אמריקאית" (יס, כנ"ל); "הזמר במסכה" חוזרת עם עונה שלישית של טרלול (קשת 12, 17.12); ובמה שיפומפם לעייפה בחצי השנה הקרובה, עונה חדשה גם ל"הישרדות" (רשת 13, כנ"ל).

    צילום נועה קולר: מתוך הקמפיין של כאן BOX, כאן 11 / צילום ג'סי אייזנברג: מתוך "פליישמן בצרות", הולו / צילום ג'ניפר קולידג': מתוך "הלוטוס הלבן", יס, הוט וסלקום