היוצרים של "אחת שיודעת" גרסת 2021 (שלעת עתה לא משודרת בישראל) ידעו טוב מאוד מה הם עושים כשלא חשפו את כל הפרטים על התפקיד של טאבי גבינזון בחידוש לסדרה המצליחה. הם הציגו אותה כחלק מהקאסט, לצד השחקניות והשחקנים הצעירים שמשחקים תלמידים בבית הספר הפרטי היוקרתי באפר איסט סייד, והקהל כבר השלים את החסר, והניח שגבינזון תגלם את אחת מהנערות המתוקתקות עם הסטייל העשיר והלשון החדה - תפקיד שרחוק מאוד מהאופן בו היא נתפסה בתור נערה, כשהייתה ילדת הפלא של עולם האופנה. סטייל עשיר ולשון חדה? כן, היו לה את כל אלה, אבל אפשר רק לדמיין איך הנערות המלוטשות של האפר איסט סייד היו עושות מטעמים מטאבי הצעירה, שהמוטו האופנתי שלה בעשור הקודם היה, כפי שאמרה לווג לאחרונה: "יותר הוא יותר". בבגרותה, אגב, היא מעידה שהוא הפך ל"מספיק זה מספיק".
כששודר הפרק הראשון של הסדרה, הצופים קיבלו הפתעה כפולה - וזה המקום להפסיק לקרוא אם עדיין לא צפיתם, כי ספוילר קטן וספוילר ענק מגיעים ממש עכשיו - גבינזון, עכשיו בת 25, לא מגלמת נערה ובהחלט לא מגלמת עשירה. היא אחת המורות בבית הספר הפרטי, רוכשת בגדים בזארה, נוסעת בתחבורה ציבורית והכי חשוב: היא גוסיפ גירל בגלגול החדש של הסדרה, שחושף את זהותה של הישות הווירטואלית המאיימת כבר בפרק הבכורה. קייט, או גברת קלר כפי שקוראים לה התלמידים, היא לא האדם היחיד מאחורי חשבון האינסטגרם החדש של גוסיפ גירל, אבל היא בהחלט מובילה את צוות המורים שמנהל אותו, ובינתיים היא גם הקול שאחראי על הכתיבה שלו.
מדובר בתפקיד הטלוויזיוני הגדול הראשון של גבינזון, שמשחק לא היה מסלול הקריירה המתבקש עבורה, כמי שהפכה לאייקון אופנה ולאחד הקולות המבטיחים של עיתונות האופנה עוד לפני שמלאו לה 15. בגיל 11 היא הקימה את הבלוג האישי "סטייל רוקי", שם היא העלתה תמונות של האאוטפיטים העמוסים והמקוריים שלה מגינת הבית המשפחתי בפרבר בשיקגו, לצד ביקורות אופנה לא שגרתיות שהפכו ויראליות. מהר מאוד המוח הייחודי והחריף שלה ונקודת המבט הרעננה הלהיבה את עולם האופנה, ובתור ילדה היא כבר קיבלה בגדי מעצבים לסקירה וצילומים והתעופפה לסקר תצוגות אופנה בכל העולם - כשאביה, מורה לאנגלית, מלווה אותה. אמה, אגב, הייתה מורה לעברית. שני הוריה של גבינזון הם יהודים, אביה מגיע ממשפחה אורתודוקסית, היא ערכה בת מצווה (אבל בגיל 13) ולאחיותיה קוראים מרים ורבקה.
בגיל 15 גבינזון הרחיבה את הבלוג והפכה אותו למגזין דיגיטלי לנערות בשם "רוקי" (Rookie), ובמקביל התחילה לחקור תשוקות יצירתיות מעבר לאופנה ולכתיבה. כיום היא מתגוררת בניו יורק, כשמאחוריה תפקידים קטנים בטלוויזיה, בסרטים עצמאיים ובהפקות תאטרון בעיר, היא מנחה פודקאסט ועובדת על ספרה הראשון, שיכיל אסופה של חיבורים אישיים. מיד לאחר שתסיים את הספר ואת צילומי העונה הראשונה של "אחת שיודעת", היא תתחיל בחזרות למחזמר חדש אליו היא לוהקה עוד לפני פרוץ מגפת הקורונה. נכון, היא גם שרה. לאורך השנים גבינזון המשיכה בקריירה העיתונאית שלה ככותבת במקביל לעריכה של "רוקי" (שנסגר ב-2018), כשאחד ההישגים הבולטים שלה הוא ראיון עם טיילור סוויפט למגזין Elle, שכתבה ב-2015. טקסט בולט נוסף שלה הוא הטור שפירסמה בתחילת 2021 ב-The Cut, אתר האופנה של הניו יורק מגזין, שמתאר מדוע בריטני ספירס מעולם לא הייתה בשליטה על הקריירה שלה, הרבה לפני הסיטואציה המשפטית המורכבת בה היא כלואה בימים אלה.
"פעם, כשעוד ערכתי את 'רוקי', הייתי במסיבה ומישהו שאל אותי מה אני עושה", גבינסון סיפרה לאחרונה למגזין ואניטי פייר. "אמרתי 'אני כותבת ושחקנית, ואני גם עורכת מגזין שייסדתי'. ודיוויד גפן, שלא פגשתי לפני כן, פתאום הופיע כאילו משום מקום ואמר 'יום אחד, בטח תצטרכי לבחור ביניהם' ואז נעלם".
בינתיים נראה שגבינזון ממש לא מתכוונת להיצמד לבחירה אחת בלבד, אבל אין ספק שעם התפקיד החדש ב"אחת שיודעת" - שהוא המשמעותי ביותר שלה עד כה, גם מבחינת זמן מסך וגם מבחינת חשיפה לקהל הרחב - קריירת המשחק שלה ממריאה. ובכל זאת, מי שהתפרסמה בתור ילדת הפלא המשונה, שיושבת בשורות הראשונות של תצוגות האופנה עם פפיון ענק שמסתיר את המסלול לעורכים בכירים ממנה, היא עדיין (וכנראה שלנצח תהיה) יקירת עולם האופנה.
אחד הראיונות עם גבינזון לרגל עליית "אחת שיודעת" הוא של מגזין פורטה, ששייך לאתר האופנה העלית נט-א-פורטה, ומלבד לשטוח שם את משנתה האופנתית לשנת 2021, גבינזון גם מספרת על התפקיד החדש בהתרגשות, ואומרת שפיתה אותה "הרעיון של לעשות משהו שאנשים יצפו בו. מרגש להיות חלק ממשהו שיהיה רגע סוחף בתרבות הפופ". באותו הראיון היא מספרת שממש כמו הקהל, גם היא הניחה שההצעה להשתתף ב"אחת שיודעת" הגיעה אליה כדי שתצטרף כאחת נערות התיכון, ועוד לפני שגילתה שתלוהק לתפקיד קייט המורה אמרה לסוכן שלה: "אני לא יכולה לשחק טינאייג'ריות יותר! אני צריכה לפחות להעמיד פנים שאני מבוגרת".
אבל גבינזון מודעת היטב לכך שבתור מי שזכתה לפרסום נרחב בתור ילדה, רגע לפני שהפכה לנערה, העולם עדיין מצפה ממנה לדבר ולעסוק בילדות ובנעורים שלה. "אני לא בהכרח מתעניינת בלכתוב או לחשוב על איך זה להיות טינאייג'רית יותר", היא אמרה למגזין פורטה. "אבל אני כן נהנית מזה שאני מבוגרת מספיק בשביל שיהיה לי את אוצר המילים לדבר על דברים שחוויתי כשהייתי צעירה יותר, שלא לגמרי הבנתי בזמן אמת - כמו שעשיתי בכתבה על בריטני". באותו הטור על ספירס מפברואר השנה, גבינזון חשפה חוויות טראומטיות שלה עצמה עם גברים מבוגרים ממנה שניצלו את התמימות שלה בגיל צעיר, ואיתם היא חוותה מערכות יחסים מתעללות נפשית ומינית. "זה לא משהו שהייתי יכולה לפרסם מוקדם יותר", היא אומרת. "אבל כשראיתי את הדוקו על בריטני, כשראיתי את האופן בו אנשים דיברו עליו, זה הפעיל אצלי את הרצון להגיב. זה הרגיש גדול יותר מהחוויה שלי ויותר קשור לדפוסי התנהגות של אנשים כלפי נשים צעירות שהם רוצים לראות כמפותחות לגילן".
ג'ושוע ספרן, השואוראנר והמפיק בפועל של "אחת שיודעת", מספר לוואניטי פייר שאחרי היכרות של שנים עם גבינזון, הוא לקח בחשבון אותה ורק אותה לתפקיד של קייט קלר, ואפילו לא שקל ללהק שחקנית אחרת. הוא גם מספר שלמרות שהוא הבוס על הסט (ולמרות שגבינזון עושה רושם של אדם מתוק במיוחד), הנוכחות שלה גורמת לו לרעוד. "יש לי כמה התכתבויות ביני ובין שחקנים אחרים בסדרה על כמה שאנחנו מאויימים על ידה, למרות שכולם כבר חברים שלה", הוא אומר. "וזה בגלל שכשהיא מגיעה לסט היא חסרת מאמץ. ההופעה שלה היא חסרת מאמץ. היכולת שלה להיות נוכחת ברגע היא חסרת מאמץ. יש לה גם תכונה כזאת שאי אפשר למקם אותה בזמן. הכוונה היא שהיא יכולה בו זמנית להיות פרופסורית חכמה בת 60 או בת 15 נצחית ששואלת את כל השאלות שעדיין לא למדת את התשובות אליהן ואתה לא 'אמור לשאול'. היא כמו נוסעת בזמן מהעתיד, שהגיעה לכאן לחקור, ולדון, ולהרהר במשמעות של מה זה אומר להיות בחיים ברגע הזה בזמן".