המשפט הכי מוכר של מג סטלטר מורכב משתי מילים בלבד: "היי גיי". קצת כמו ה"היי גיא" הישראלי, ועם לעג לתופעה שמלווה אותנו בכל חודש יוני - תאגידים ציניים שרוכבים על חודש הגאווה באמצעות קמפיינים ייעודיים ללהט"בים. "היי גיי" הוא יריית הפתיחה של סרטון שמציין ממש היום שנה לעלייתו (וקיבל אתמול פרק המשך), והוא גם הלהיט הוויראלי ביותר של סטלטר. בסרטון, שצולם במצלמת טלפון קדמית וצבר מיליוני צפיות, השחקנית והקומיקאית מגלמת אישה שכנראה לא ראתה אדם גיי מימיה ובכל זאת מנסה לפתות את הקהילה לעסק החמאה שלה, עם כל הקלישאות האפשריות. איך היא מסתדרת כשהיא צריכה לקרוא את התסריט מהמסך? היא לא.
התצוגה האנטי-חיננית של סטלטר - שכמובן פורשה על ידי חלק מהצופים כאותנטית - היא אלמנט שחוזר על עצמו בכל הסרטונים שלה, שעלו בהתמדה לטוויטר, לטיקטוק ולאינסטגרם מאז הימים הראשונים של הקורונה. יש את "האישה שלא מבינה שהיא הצטרפה לכת", "השחקנית המובטלת שמדברת על המשך אפשרי לסרט שיצא לפני תשע שנים", "האישה שאומרת 'גם לך' אחרי שמישהו מאחל לה טיסה נעימה" ורבות אחרות. כולן לחוצות, אינטנסיביות, מבולבלות ומאוד מצחיקות מהרגע שמתרגלים אליהן. קצת כמו מתן טריף או הסרטונים של טליה ברטפלד, מדובר בטעם נרכש שלא כולם יסכימו להתמיד איתו. אבל אי אפשר להתעלם מהסטאר-פאוור המולד של סטלטר.
ז'אנר משלהן. הדמויות של מג סטלטר
הדמויות של סטלטר מחזיקות בהרבה מאפיינים דומים ומרכיבות רשימה ארוכה, כשבראשה ניצבת העוזרת האישית הגרועה בתבל: קיילה מ"Hacks". קשה להאמין, אבל "Hacks" - הקומדיה הכי מצחיקה על המסך שמסיימת בימים אלה את עונתה השנייה - מסמנת את תפקיד המשחק הראשון של סטלטר בת ה-31. עד אז היא הייתה קומיקאית נטו, ומעולם לא ביקרה על סט. אפילו לא של פרסומת. חודשים ספורים לפני פרוץ המגפה סטלטר עברה לניו יורק כדי להגשים את החלום, וכשהיא מצאה את עצמה כלואה בבית היא החלה לגלות את הקסמים שיכולים לצאת כשאישה מצחיקה פוגשת מצלמה קדמית. "קומדיית ה'עשה זאת בעצמך'" קראו לזה, והז'אנר כבר הציג כמה קבלות נאות. זיווה פומודו קיבלה טוק שואו משלה ב"זיווה", קווינטה ברונסון הפכה את "אבוט אלמנטרי" ללהיט, וגם סטלטר קוטפת את פירות ההשקעה.
"Hacks" היא סיפורן של שתי קומיקאיות: דברה ואנס (ג'ין סמארט) המבוגרת והמיושנת ואווה דניאלס (האנה איינבינדר) המילניאלית והמדוכדכת. יחד הן רבות, צוחקות, מטיחות עלבונות אחת בשנייה ומנסות לכבוש מחדש את בימות הסטנדאפ, כשכל אחד באה מאסכולה קומית אחרת. סטלטר לא רואה את עצמה באף אחד מהמחנות האלה - היא לא בקטע של פאנצ'ליינים כמו דברה ולא מעוניינת בהומור שנון כמו אווה. היא מדברת בשפה אחרת. "אני שואבת השראה בעיקר מקומיקאיות מבוגרות", סיפרה בחודש שעבר בראיון לניו יורקר, "אישה שעושה מעין מופע יחיד בווגאס של האייטיז, זה סוג ההשראה שלי. אני רוצה לקוות שכולם מרגישים שהם מבינים את הבדיחה". ואכן, מאבק הדורות של "Hacks" מבטיח שהיא תהיה רלוונטית לקהל רחב ככל האפשר. אפשר להמליץ עליה גם לסבתא שרוצה לצרוך תוכן פשוט וגם לנער שנחשף לראשונה לעולם הקומדיה.
מלבד דברה ואווה, "Hacks" מציגה פאוור-קאפל קומי נוסף. בצד האחד ניצב ג'ימי (פול וו. דאונס, שהוא גם אחד מיוצרי הסדרה), הסוכן של שתי הקומיקאיות - ובצד השני יושבת, מתבטלת ומתלוננת קיילה, העוזרת האישית של ג'ימי שהיא כמובן הבת של הבוס שלו. "אולי עדיף שאני אתפטר ואלך לנהל את אולפני פוקס סרצ'לייט או משהו כזה", היא אומרת לג'ימי בעונה החדשה ברגע של חוסר מודעות ושל פגיעות נדירה, ומיד אחר כך היא כבר מבקשת לקחת שבוע חופש לטובת ביקור אצל רופא השיניים. קיילה לא טובה בעבודה שלה בשום קנה מידה, אבל סטלטר בהחלט כן. היא מרכזת את כל איכויותיה המוגזמות בדמות מבריקה ומצחיקה בקול רם, גונבת-סצינות אולטימטיבית. כזו שכל רגע בלעדיה מרגיש מיותר ולחלוטין מצדיקה ספין-אוף עתידי.
ההתאמה של סטלטר לתפקיד רחוקה מלהיות מקרית. "חבר שלח לי צילום מסך של התסריט שכתוב עליו 'קיילה - מישהי בסגנון מייגן סטלטר'", היא סיפרה בראיון לגרדיאן על תמונה שהגיעה לידיה בימים הראשונים של המגפה. מתברר שדאונס צפה במופע הקומי שלה, התאהב בטיפוס, וכתב את קיילה בהשראתה. לסטלטר לא הייתה ברירה אלא לגשת לאודישן, שאותו היא כמובן עברה בהצלחה. ובזמן ש"Hacks" ממשיכה לגרוף מחמאות ופרסים, הדרך שלה סלולה הרבה מעבר אליה: אם בעבר תיק העבודות של סטלטר היה מורכב מסרטוני לייב באינסטגרם, היום היא כבר חתומה על תפקיד דיבוב ב"Tooning Out the News", תוכנית האנימציה הסאטירית של סטיבן קולבר, ועל הופעה ב"Yearly Departed", ספיישל הסטנדאפ הנשי של אמזון לסיכום 2021. החודש היא תשתתף גם בריבוט של שירות הסטרימינג פיקוק לסדרה "הכי גאים שיש", ובהמשך היא תככב בקומדיית האינדי "Cora Bora", תפקיד קולנועי ראשון שבמסגרתו היא תגלם מילניאלית הנמצאת במערכת יחסים פתוחה.
עם כל הכבוד לטור דה פורס של ג'ין סמארט, גם סטלטר ראויה לאחוזים בהצלחה של "Hacks". אם צריך לסכם את כל הסופרלטיבים שנזרקו כאן במשפט אחד: הדמות הכי מצחיקה בטלוויזיה היא חצי מהפאוור-קאפל הכי מוצלח על המסך, שהוא בעצמו חלק מהקומדיה הכי טובה שמשודרת כרגע. קיילה היא דמות קטנה-גדולה שכבר לא מסתפקת בלהיות פאנץ' בלבד, ובכל זאת סטלטר דואגת להזכיר מדי סצינה למה היא כל כך הצחיקה אותנו מלכתחילה. בתחילת העונה, אחרי שהיא מוזמנת לשימוע על הטרדה מינית של ג'ימי (סיפור ארוך), היא מתעקשת לקרוא לו "מכוער" כדי לפצות על כך. כמה פעמים שמענו את הבדיחה הזאת, 200? תהיו בטוחים שאף פעם לא שמעתם אותה *ככה*.
קיילה היא כמובן לא דמות חלוצית, אלא עוד חוליה בשרשרת ארוכה של דמויות זעירות וכובשות, מ"קופה ראשית" ו"חזרות" ועד "המשרד" ו"קומיוניטי". אבל בעוד שרוב האחרות לא מגולמות על ידי כוכבים בהתהוות, היא נהנית ממנוע הטורבו והדמיון הבלתי נגמר של סטלטר. כי קיילה לא מסתיימת בעולם שבתוך "Hacks", היא ממשיכה להתקיים גם באינספור סרטונים, ראיונות וציוצים בטוויטר. ופרס האמי, אם וכאשר יגיע (הוא יגיע), לא אמור להיחשב כנקודת השיא בקריירה של סטלטר - היא יכולה ומסוגלת להשפיע על התוכן שמצחיק אותנו הרבה מעבר לתפקיד כזה או אחר. זו לא סתם עוד קומיקאית, זה ז'אנר שלם.