שירותי הסטרימינג משתלטים על כל חלקה טובה ומשנים את שוק הטלוויזיה מקצה לקצה. האפשרות לצפות באיזה תוכן שרוצים בלחיצת כפתור, באיזו שעה שרוצים, מהווה איום אדיר על שידורי הטלוויזיה המסורתיים, שבמסגרתם גוף השידור מחליט מה משודר מתי.
אבל גופי השידור ברחבי העולם, מן הסתם, עדיין מעוניינים בהמשך קיומו של לוח השידורים הקיים, בין השאר בשביל לאפשר פרסום. את הבעיה הזו מנסה לפתור חברת ענני הישראלית שבבעלות ענקית המדיה ViacomCBS. הפתרון היצירתי שהם מצאו: אפליקציה ייחודית שמתלווה לשידורים המסורתיים, בזמן אמת, ונותנת להם ערך מוסף. כך למשל, לשידורי ספורט ניתן להצמיד פיצ'ר שיאפשר לגולשים לנחש את תוצאות המשחק לפני כן ולגלות אם הם צודקים בסופו, או דווקא לגלוש ולראות את הסטטיסטיקות של המשחק, בכל זמן. "כשאני מחליט. לא כשהבמאי שם אותן על המסך", מדגיש אריאל באריל, מנכ"ל ענני טק שמפתחת את האפליקציה הייחודית. כלומר, דווקא בצפייה בתכניות שקבועות בלוח השידורים, לצופה יש פתאום הרבה יותר כוח בידיים. זה אולי פרדוקס, אבל זה עובד.
כמה עובד? האפליקציה של ענני טק נמצאת בשימוש בכל רחבי העולם, וגם פה בישראל. ברוב המקומות, הפורמט שבו משתמשים הוא משחק של שאלות טריוויה, במסגרתו על המסך עולה שאלה שנוגעת לתוכן שמוצג על המסך, ולצופים יש מספר שניות לענות על השאלות דרך האפליקציה. ערוצי MTV וניקלודיאון בכל רחבי העולם משתמשים בפיצ'ר הזה ושואלים את צופיהם שאלות מגוונות, ובאריל טוען כי השימוש באפליקציה שלהם מביא לשיפור ברייטינג שנע בין 15 ל-60 אחוז ומעלה מאוד את הסיכוי שהצופה יישאר עד סוף התכנית.
כעת, החברה נמצאת בעיצומו של פרויקט ענק בארה"ב: "'חברים': אתגר הטריוויה האולטימטיבי". בשבוע הבא תתקיים התחרות הזו, שבמסגרתה צופים אמריקאים יוכלו לצפות בפרקים של "חברים" שישודרו בשידור חי בערוץ "ניק אט נייט" מבית ניקלודיאון ולענות על 200 שאלות טריוויה שיופיעו על המסך בכל שתי דקות, ובכל פעם יעמדו לרשותם 20 שניות לענות על החידה. כמו כן, הם יוכלו להשתתף בהגרלה מיוחדת שזוכיה יקבלו טיול של שישה חברים לארבעה ימים שלמים בלוס אנג'לס, כולל סיור מיוחד באולפנים בהם צילמו את הסדרה.
"אנחנו עובדים עם ארצות הברית כבר שנתיים, וזה פרויקט שהתחיל להתגבש לפני כשנה", שיתף באריל, שלא הסכים לחשוף אילו שאלות הולכות להופיע, אך הבטיח כי "נבחרו הפרקים הכי בולטים ומשמעותיים של הסדרה".
לצער המעריצים המקומיים, תושבי ישראל לא יכולים להשתתף בחידון או בהגרלה – אבל יוכלו להתנחם בגאוות היחידה על כך שמי שמוציא את האירוע הענק לפועל היא ענני טק המקומית. ואם בכל זאת ברצונכם להפגין את הידיעות שלכם בנושאי טלוויזיה, בארץ האפליקציה מתלווה לשידורים של ערוץ MTV וגם בשידורי פרקים של "בובספוג", "אווטאר", "הקאסה-גרנדה" ובעוד שלל תכניות שמשודרות בערוץ ניקלודיאון.