כנס INTV של קשת נערך השבוע בירושלים זו הפעם השישית והביא לתוכו בכירים ובכירות בשוק הטלוויזיה העולמי - נציגים של HBO, AMAZON, FOX, Showtime, ורשתות מובילות נוספות נכחו בכנס בן יומיים של פאנלים ושיחות על פניה של הטלוויזיה ב-2019 ובכלל.

אנשי הטלוויזיה העולמיים נפגשו עם בכירי הטלוויזיה בישראל, ביניהן אחת שאתם אולי מכירים בשם יונית לוי, שישבה לשיחה עם דיוויד רודס, נשיא CBS ניוז, על החדשות בעידן הפייק הניוז וההתמודדות של אנשי התקשורת עם התופעה. 

לשאלה איך רודס מתמודד עם היעדר האמון של הציבור בתקשורת לאור מגמת הפייק ניוז המטרידה, הוא השיב כי "יש הרבה ראיות השנה לכך שיש ירידה באמון של אנשים במה שהם רואים ברשתות החברתיות ובתקשורת הדיגיטלית. האמון במה שאנחנו מציעים, למעשה, טוב מתמיד". 


"הטלוויזיה בישראל פורה מאוד", סיפר נשיא Showtime דיוויד נווינס, "יש מספרי סיפורים טובים, שיודעים איך לשחק עם עלילה. מעמיקים בחשיבה ויוצרי סרטים מצוינים". יו"ר ומנכ"ל קבוצת FOX, גארי ניומן, הביע את אותה התפעלות: "אני חושב שיש בשוק הישראלי הרבה דברים דומים לארה"ב מבחינת רגישות, טון, בסיס תרבותי. כשאנחנו רואים תכניות ישראליות, אנחנו מזהים את הדמויות".

העניין האמיתי באמת הוא הוידוי שבחר לספק ניומן דווקא בישראל, במשפט ששבר את לבו של אדיר מילר. "עשינו לפני שנים קומדיה בשם 'רמזור'", סיפר ניומן, "לא עשינו את זה נכון, אנחנו אשמים. פחדנו מהדמויות וריככנו אותן". 

המסר הזה הועבר למילר, שגם נכח בכנס, ולא הסתיר את האכזבה שלו: "שמע, היינו הראשונים וזה נורא כואב שהם עם זה מה שהם רוצים והם לא התייעצו עם היוצר והכותב. אני אספר לך סיפור קטן, שתבין את גודל הטרגדיה שלי. יש לי דודה אמריקאית וכש'רמזור' עלתה בארצות הברית אז היא צלצלה לאימא שלי ואמרה, 'טוב, זה לא זה, את יודעת, כנראה מה שמצחיק אתכם, לא מצחיק אותנו'.

ואימא שלי אמרה לה, 'לא, זה לא אותו דבר', והיא לא האמינה לה. כשהיא הגיעה לארץ, נתתי לה דיוידי עם כתוביות שתיקח למלון. היא חזרה למחרת, היא אמרה, 'ראיתי את כל עונה 3 ו-4 ברצף, צריך לחתוך את הידיים למי שעשה את זה באמריקה'".