מצטערים להיות אלו שמבשרים לכם את זה, אבל בעולם בו כולם מנסים לשקר לכם אי אפשר לסמוך אפילו על הקרובים ביותר, וכן, אנחנו מדברים על נטפליקס. בכתבה של הלוס אנג'לס טיימס, ממליצים לקחת בערבון מוגבל את נתוני הצפייה שנטפליקס מפרסמת.
במכתב רשמי של נטפליקס לבעלי המניות בחברה, ענקית הסטרימינג סקרה את הסדרות הפופולריות והכריזה ש"דברים מוזרים" היא הסדרה המצליחה ביותר, עם 64 מיליון משתמשים שצפו בעונה החדשה. זה נתון יפה מאוד, אבל מתברר שהוא לא מדויק.
אם צפית ב-70% מפרק אחד של סדרה, נטפליקס מחשיבה אותך כצופה. למשל, אם צפית ב-40 דקות מפרק אחד בלבד של "דברים מוזרים", תחשב לצופה ולאחד מ-64 מיליון הצופים של הסדרה. זה לא חדש שנטפליקס אוספת נתונים על הרגלי הצפייה של המנויים שלה, אבל אנחנו מצפים שתחלוק את המידע הזה באמינות. כמו כן, נטפליקס חולקת מידע מסוג זה רק על סדרות המקור שלה, ולא על סדרות שאינה חתומה עליהן אך גם זוכות להצלחה (כמו "חברים" למשל). זה לגיטימי, אבל שוב מוכיח שהרשימה לוקה בחסר.
אל תבינו לא נכון, נטפליקס לא רק יודעת אם צפית בעונה האחרונה של "דברים מוזרים" או לא. היא יודעת האם סיימת לצפות בכל הפרקים, וגם כמה זמן לקח לך לעשות את זה. במקרה שהחלטת להפסיק באמצע, היא יודעת מתי בדיוק החלת לפרוש. היא יודעת דרך איזה מכשיר צפית, והאם דילגת עם הפתיח. נטפליקס משתמשת במידע שהיא אוספת לא רק כדי להחליט איזה סדרות כדאי לבטל או לחדש, אלא איזה סדרות להפיק מלכתחילה. כפי שנחשף מוקדם יותר השנה, נטפליקס אפילו מנטרת את הבחירות שהצופים ב"בנדרסנאץ'" עשו.