שבוע לאחר שאביזרים בשווי 150 אלף ליש"ט נגנבו מהסט של "הכתר", גם הסדרה הצרפתית "לופן" - שבעצמה עוסקת בשודים וגניבות של חפצים יקרי ערך - נפלה קורבן לשוד משמעותי, כש-20 רעולי פנים פרצו לסט של הסדרה וגנבו משם ציוד בשווי של כ-300 אלף אירו. גל הגניבות הזה הביא אותנו להכרה אמיתית בשוויו של השלל שקיים על הסטים של הסדרות של נטפליקס, שמשדרות שפע וראוותנות גם בעת מגפה, כשעולם התרבות נלחם על חייו. לא היה פשוט לבחור מה לגנוב כי השפע רב, ובכל זאת, הצלחנו לגבש רשימה מכובדת של פרטים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.
הכפית של סיימון באסט מ"ברידג'רטון"
עלייתה של העונה הראשונה של "ברידג'רטון" למסך סימלה גם את עלייתו לתהילה של רגה ז'אן פייג', שגילם כזכור את סיימון באסט, דוכס הייסטינגס והפך לקראש הטלוויזיוני של כל אדם שיש לו חשבון נטפליקס. לאור ההצלחה של הדרמה התקופתית כבר חשבנו שנזכה לצרוך עוד מהסקס אפיל של פייג' לאורך עונות ארוכות, אבל מהר מאוד התברר שהכוכב הלוהט של הסדרה לא ימשיך אפילו לעונה השנייה שלה, עזיבה שגרמה לנו לשאול את עצמנו אם בכלל נמשיך לצפות ב"ברידג'רטון" בהיעדרו.
בכל מקרה, הסט של "ברידג'רטון" מלא בפריטים יקרים מפז – משמלות מפוארות ותכשיטים נוצצים, דרך מטעמים וכלי חרסינה מפונפנים ועד לכרכרות ומנורות שנדליר. אבל במקום לגנוב אותם ולהתפיח באמצעותם את העו"ש שלנו (או לשדרג את הסלון ואת ארון הבגדים), עדיף לקחת פריט שיזכיר לנו את השחקן המסוקס שעזב את הסדרה בטרם עת. לכן, היינו שודדים מהסט של "ברידג'רטון" דווקא את הכפית האייקונית מהפרק השלישי, כפית שכזכור ליקק סיימון באסט בחושניות במהלך אחד הדייטים שלו עם דפני והפכה לתופעת רשת חסרת תקדים. בואו, אם פייג' עוזב את הסדרה, מגיעה לנו לפחות גישה ישירה לדנ"א שלו.
לאנה, העוזרת הוירטואלית מ"חם, לוהט, רותח!"
היא בנויה כמו צעצוע מין, שמה הוא אנגרמה של "Anal" והתפקיד שלה הוא לדאוג שאף אחד לא יקיים יחסי מין. יש הרבה סיבות לסלוד מה"מנחה" של ריאליטי הרווקים הטיפשי - אבל היי, כרמקול בלוטות' זה חתיכת גימיק מצחיק. שתי העונות האחרונות של "חם, לוהט, רותח!", שצולמו אחרי ההצלחה המקורית, כבר ידעו למנף את המיתולוגיה סביב לאנה לחתיכת חשיפה דרמטית. עכשיו תדמיינו איזה שווה יהיה לשלוף אותה באמצע מסיבה ביתית.
קרדיגן הקשמיר של רג'ינה מ"עוזרת בית"
אם יש דבר שלמדנו מאינספור הסדרות שעוסקות בחייהם של אנשים עשירים שעלו למסך בשנה האחרונה, זה שלפעמים סמלי הסטטוס של העושר הם דווקא הדברים הקטנים. להיות עשיר זה לא רק לענוד שעון רולקס ענק על פרק כף היד, או לחילופין, לנשוא כלבלב קטן בתיק יוקרתי; להיות עשיר זה להשקיע כסף טוב גם בפריטים ה"לא חשובים" או האנטי גרנדיוזיים. אלה שלא נועדו להוציא לאחרים את העיניים – אלא לסמל מעין טפיחה עצמית על השכם, תחושת מסוגלות פרטית ומספקת.
ב"עוזרת בית" הופיע פריט שמשקף בדיוק את הלך הרוח הזה. באחד הפרקים, מגיעה אלכס לנקות את ביתה של רג'ינה – אבל הפעם היא מרשה לעצמה להרגיש קצת יותר בנוח. היא מוזגת לעצמה כוס יין וניגשת לחקור את ארונה הגדוש של בעלת הבית. אלכס כנראה יכולה הייתה לפלח משם פריטים הרבה יותר נוצצים, אבל היא בחרה לקחת דווקא את קרדיגן הקשמיר הפשוט; היא לא רצתה פריט להתרברב בו, אלא פריט ביתי ואיכותי שמשדר חיים על מי מנוחות, החיים שהיא רוצה לעצמה. תכלס, הבחירה הזו מובנת לגמרי, וזה אכן קרדיגן ששווה דפיקה.
המפה של ניו יורק מ"פראן ליבוביץ: נגיד שזאת עיר"
מרטין סקורסזה הוא איש חכם. וכשאדם חכם מחליט להביא את הוגת הדעות/הסופרת/הדוברת הציבורית פראן ליבוביץ למסך הקטן, הוא מבין שאין צורך להשקיע בשום אספקט ויזואלי. האינטליגנציה והחריפות שיוצאות מפיה של ליבוביץ הן גם ככה הדבר הכי טוב שיש. ובכל זאת, חלק גדול ממה שהפך את "נגיד שזאת עיר" למאסטרפיס הוא הביקור של השניים במוזיאון קווינס, שם ליבוביץ עומדת על רפליקה מיניאטורית עוצרת נשימה של ניו יורק ושוטחת את משנתה על העיר. איך נשדוד מיצג כזה מאסיבי? אין לנו מושג, אבל ב"בית הנייר" ו"לופן" כבר היו שודים יותר מונפצים.
המזוודה של פייר קאדו מ"אמילי בפריז"
קל לקנא באמילי קופר על כך שהיא יכולה לעבוד בעבודה ממוצעת לחלוטין ובכל זאת להרשות לעצמה להתלבש כמו מינימום כוכבת הוליוודית, אבל אם הייתה לנו אפשרות לפלח משהו מהסט של "אמילי בפריז", לא היינו גונבים שמלת ערב של אוסקר דה לה רנטה או ג'קט של מיסוני - אלא דווקא פריט חד פעמי שברור שלא ניתן יהיה להשיג בשום מקום אחר.
מדובר, איך לא, במזוודה של פייר קאדו. המזוודה המטורללת הזו, כזכור, מוצגת באחד מפרקיה הראשונים של העונה השנייה, ונוצרת במסגרת שיתוף פעולה בין מעצב האופנה (הדמיוני) לבין חברת המזוודות היוקרתית "Rimowa" (האמיתית לגמרי). ההצעה של אמילי לכוון למוצר כמה שיותר "tacky" הובילה להיוולדה של מזוודה מגוחכת לחלוטין עליה מרוחה תמונת פניו של פייר קאדו (לעד הדמות הכי כובשת בעולם של "אמילי בפריז"). זה פריט בלתי נשכח ללא ספק, וכזה שיבטיח שאף אחד לא יתבלבל ויקח את המזוודה שלנו בטעות בשדה התעופה. אהה, ואם כבר גונבים את המזוודה, אז אולי גם נדחוס לתוכה איזה מעיל של שאנל בלי שאף אחד ישים לב.
הקערה של מייקל גרוף מ"חינוך מיני"
מייקל גרוף היה הרשע האולטימטיבי בעונות הראשונות של "חינוך מיני". בעונה השלישית, הוא הפך לדמות עגולה – כשסיפרו לנו שאת אותה התעללות רגשית שהוא העביר את בנו אדם הוא חווה מאביו שלו כילד וכנער. הרפלקציה האישית שעבר מייקל במהלך העונה, יחד עם הגעגועים העזים לאימו המנוחה, הובילו אותו לגלות את התשוקה שלו לבישול; הוא אפילו מכין סלט טעים לכבוד הארוחה המשפחתית בביתו של אחיו ומגיש אותה בקערה שמעוצבת כאילו היא עשויה מעלי חסה. כשאחיו המרושע התבדח, בפעם המיליון, על חשבונו - זה היה הקש ששבר את גב הגמל; מייקל יצא בסערה מהמקום, כשהוא לא שוכח לקחת איתו את הקערה המיוחדת.
לא רק שיש לקערה הזו משמעות אדירה בעולם של "חינוך מיני", אלא גם שמדובר - לכל הדעות - בקערה שיקית עם סטייל שובבי ומשגע, אפילו היפסטרי למדי (סגנון שלא הולך יד ביד עם הפרסונה של מייקל גרוף, אבל אנחנו תמיד בעד הפתעות לטובה). זה קיצת נישתי, אבל הקערה הזו בכלל נראית כאילו היא שייכת לבית של קובי ותימור מ"בואו לאכול איתי". אנחנו כבר רואים את עצמנו משוויצים בה בארוחת ערב עם חברים, ואנחנו משוכנעים שהיא תהפוך לנושא שיחה שלם במהלך הארוחה.
לוק האישה השבורה של בת' הרמון מ"גמביט המלכה"
גנבנו כבר כלי מטבח, חפצים וקרטוגרפיה, והכל היה מוצדק בהחלט. אבל כשמגיעים ל"גמביט המלכה", קשה לבחור דבר רק פריט אחד; הדחף הראשוני אומר: לקחת. הכל. מהטפטים, דרך הריהוט ועד למלתחה של בת' – היינו שמחים לאמץ כמעט כל פרט בחייה של גאונת השחמט, או לפחות את הכל מינוס ההתמכרויות והאישיוז עם ההורים.
אבל הדבר המעורר קנאה ביותר אצל בת' הרמון הוא לא רגעי הגדולה, אם כי רגעי השפל. בתור בני אדם סטנדרטיים בעולם, כולנו נאלצים להשקיע לא מעט זמן וכסף כדי להיראות סבבה כשאנחנו *בטוב*. הרמון נראית מדהים גם כשהיא חולה, מסוממת, גמורה ושבורת לב. נכון, יש בזה הרבה מהמבט הגברי ששומר נשים ענוגות גם כשהן מיוסרות, אבל אי אפשר להגיד שזה לא מעורר קנאה.