איתי:

הבעיה בויכוח של רוס ורייצ'ל הוא שככל שהזמן עבר, הוא התמקד בדברים הלא נכונים. הויכוח הוא לא "היינו בהפסקה" או "לא היינו בהפסקה". מה שחשוב בויכוח הזה הוא מה הוביל את רוס לעשות את מה שעשה. להזכירכם, רוס חווה טראומה בנישואים הראשונים שלו. אשתו בגדה בו ועזבה אותו בשביל מי שבגדה איתה. בגלל זה אמון זה אחד מהדברים הכי חשובים בשבילו במערכת היחסים. בואו נשחזר רגע את מה שקרה מהצד של רוס: במשך תקופה רייצ'ל דיברה על מארק, הבחור מהעבודה שהיא מחבבת, שעוזר לה בהכול ונמצא איתה חלק גדול מהיום. רוס הביע דאגה מהקשר הזה, רייצ'ל הבטיחה לו שאין לו ממה לחשוש. רוס ורייצ'ל רבים, רייצ'ל אומרת "אני צריכה הפסקה מאיתנו". רוס הולך למסיבה, מתקשר אליה הביתה, ומבקש ממנה לנסות לפתור את הבעיות ביניהם.

בשלב הזה, מארק כבר נמצא אצלה בבית כדי לנחם אותה. רוס מתקשר לרייצ'ל ואומר שהוא רוצה לחזור ולפתור את המריבה. לפתע הוא שומע את מארק ברקע. רוס שואל את רייצ'ל "מי זה?", ורייצ'ל עונה "אף אחד". וה"אף אחד" הזה מאוד חשוב, כי זה הרגע שבו רייצ'ל בחרה לשקר באופן מודע לרוס לגבי הנוכחות של מארק בדירה, והפרה לחלוטין את האמון שבנתה איתו. באותו רגע, כל מה שרוס חשש ממנו התממש - רייצ'ל נפרדה ממנו, בשנייה הראשונה שיכלה היא הזמינה אליה הביתה את מארק, וכשרוס שאל אותה לגבי זה היא בחרה לשקר. מבחינת המידע שלרוס היה על הסיטואציה, רייצ'ל בחרה לזרוק את הקשר לפח. מבחינתו, הוא היה בטוח שבפעם השנייה בחייו, בחורה שאהב ונכנס איתה לקשר מחייב בגדה בו ובחרה במישהו אחר. ובמצב הזה, תסלחו לי, זה ממש לגיטימי להפיג את הדיכאון בסטוץ ריבאונד. היא נתנה לו כל סיבה אפשרית לחשוב שהיא עשתה את זה לפניו. משם, כל מה שקרה מהצד של רוס גם היה לא בסדר - הוא שכב עם הבחורה במסיבה, היא נשארה בדירה ואפילו התחבאה בה בזמן שרייצ'ל הגיעה להשלים איתו. זה דוחה. אבל רק תזכרו שלפי מה שרוס ידע על המצב, הוא שיקר לרייצ'ל לגבי הבחורה בדיוק באותה צורה שרייצ'ל שיקרה לו על מארק. שניהם מטומטמים, שניהם טעו. אבל בסופו של דבר, מדובר באי הבנה ענקית שהתחילה בגלל *רייצ'ל*.

קרן:

הויכוח דווקא כן צריך להיות "היינו בהפסקה" או "לא היינו בהפסקה", כי התשובה היא כן. רייצ'ל אמרה לרוס "אני רוצה הפסקה מאיתנו". היא לא פירטה, לא נימקה, היא אמרה משפט שלא משתמע לשתי פנים. היא אפילו המשיכה ואמרה ביום שאחרי למוניקה שהם "סוג של נפרדו". אם היא הייתה רוצה להבהיר שהקשר ביניהם לא נגמר באופן זמני (שזו ליטרלי המשמעות של "הפסקה" במערכת יחסים), היא הייתה צריכה להסביר בדיוק למה היא מתכוונת. רוס לא יכול לקרוא לה את המחשבות. היא יכלה לומר "אני צריכה קצת זמן בנפרד, אבל אני לא רוצה לסיים את הקשר". נכון, זה מגעיל וסליזי שבאותו יום שהם נכנסו להפסקה רוס שכב עם מישהי. אבל היי, הדבר הראשון שהיא עשתה היה להזמין אליה הביתה את מארק. לא מישהו מקבוצת החברים הדביקה שלה כמו ג'ואי, צ'נדלר, פיבי או מוניקה. היא הזמינה את מארק, הבחור החתיך והרווק שהיא הכירה רק השנה, ורוס חשד מהרגע הראשון שיש ביניהם משהו. וגם אם היה קורה בינה ובין מארק משהו, זה היה בסדר. אתם יודעים למה? כי הם היו ב-ה-פ-ס-ק-ה. פאוז על הקשר. פאוז על האקסלוסיביות. צעד אחורה ממערכת היחסים כדי לחשוב ולחקור כיוונים אחרים. לא רצית שזה יקרה? תעבדי על השדה הסמנטי שלך.

איתמר:

באמת שאני לא מבין איך יש דיון בסוגיה החד משמעית הזאת. אני שמח שבמערכת tvbee הצליחו לשים יד על התמהונים היחידים בעולם שעדיין תומכים בצד של רוס, אבל באמת שברור מהו הצד הנכון פה. רוס גלר בגד ברייצ'ל גרין, זאת הייתה מעידה חד פעמית, זה קרה אחרי ריב סוער וברגע של חוסר וודאות בקשר, אבל זאת היתה בגידה פרופר, בלי אם ואבל. טוב בסדר, בואו נניח את המובן מאליו בצד ונדבר על הנסיבות, כי הרי מדובר בבגידה הראשונה בהיסטוריה שיש לה נסיבות מורכבות (ברצינות, באיזו בגידה אין נסיבות מורכבות, הצדקות וסיבוכים?). נתחיל עם תירוץ ב': הוא חשב שהיא בוגדת בו עם מארק, אז הוא מיהר ובגד בה בעצמו. זה נשמע לכם הגיוני? חשד במעשה מסוים נותן לך אור ירוק לעשות את המעשה הנחשד? אם שוטר שלא בתפקיד חושב שהוא אולי בסכנת חיים מחבורת נערים מתפרעים, נראה לכם שזה נותן לו אור ירוק להרו...

יודעים מה, עזבו. נעבור לתירוץ א': הם היו בהפסקה. התירוץ הזה פשוט לא מחזיק בצפייה חוזרת. הם לא היו בהפסקה, היה להם ריב קשה, זה הכל. היא אמרה שהיא צריכה הפסקה, הוא הציע שילכו לטיול, היא אמרה שהיא רוצה "הפסקה מאיתנו". היא לא אמרה "בוא ניפרד לתקופה קצרה", אלא "אני צריכה קצת זמן לעצמי". גם אם היא אמרה למוניקה ביום שאחרי שזו "סוג של פרידה", זה לא משהו שרוס ידע. זה ברור מההקשר בשיחה, ובכל מקרה, כל מי שסיים אי פעם קשר רציני יודע שלא ככה נראית פרידה. פרידה היא החלטה משמעותית שמגיעה אחרי שעות של שיחות קשות, בכי ושתיקות אינסופיות, זה לא משפט אחד שנזרק בלהט הרגע. מספיק לראות את ניסיון ההסתרה בבוקר כדי להסיר כל ספק. ההסתרה מעידה על הבגידה, היא כמו הודאה באשמה, אם הוא היה בטוח בצדקתו הוא היה פותח את הדלת לרווחה ועומד מאחורי המעשים שלו. הוא לא עשה זאת, כי הוא ידע שמדובר בבגידה. הסברים בדיעבד פחות חשובים, ומעשיו מעידים שכבר ברגע הראשון הוא הבין בעצמו את מה שאנשים מסוימים מסרבים להבין עד היום.

עדן:

תרשו לי להרחיב לרגע את הנקודה שהעלה ידידי המלומד, כי אני חושב שמדובר בעצם בנימוק שיכריע את הסוגיה. כי אילו היה רוס מתרגז על ההסתרה של הקשר בין רייצ'ל ומארק - דיינו. ואילו היה מפרש את התביעה של רייצ'ל להפסקה בצורה מתונה יותר - דיינו. ואתם יודעים מה? אילו היה בוגד ברייצ'ל עם קלואי מחנות - דיינו. לא כי בגידות הן סוגייה שצריך לעבור עליה בשתיקה ולא כי לגברים ולנשים יש צרכים אחרים. ממש לא. אבל מעידות מהסוג של רוס קורות, ויש דרכים לגיטימיות לעבד אותן, אבל ההסתרה שלו היא-היא הסיבה להתפוררות הקשר.

אני אפילו מניח בצד לרגע את הדברים האיומים שרוס אמר לרייצ'ל בתחילת הקשר ("רק מלצרית", כזכור), את הזלזול התמידי שלו בקריירה שלה ואפילו את התיאורים המחרידים ששטח בפניה אחרי הבגידה ("זה היה שונה"), אבל שימו לב לפוקוס של הסדרה במעשה הטיוח של רוס. הוא תוחב את קלואי מאחורי הדלת, הוא מגייס מיד את ג'ואי וצ'נדלר לצד שלו, ואז עובר אדם-אדם כדי למנוע מרייצ'ל מלהגיע לאמת. הוא מטמטם אותה ומתנק אותה, מלשון 'תינוק', כדי שלא תגלה מה עשה. שליש מהפרק שאחרי הבגידה מוקדש לאותו פיצוח גאוני ומנוול של רוס והבנים, שנועד כולו להשאיר את רייצ'ל בעמדה נחותה. זה מעיד, כמובן, על כך שרוס מבין אינסטינקטיבית שעשה משהו רע מיסודו. הוא יודע שפגע ברייצ'ל ויודע שלא הבין נכונה את הבקשה לברֵייק, אחרת לא היה לו אכפת, אחרת היה תופס מיד עמדה מתגוננת יותר. ובהמשך הסדרה זה בדיוק מה שהוא עושה - נמאס לו להתנצל, ובפרקים עתידיים הוא יחזור שוב ושוב על הציטוט "היינו בהפסקה". כי רוס של העתיד יודע שבגידה היא משהו שאפשר להתגבר עליו, אבל רוס של ההווה מבין שהוא טעה. מבין שהוא בגד. מבין שהאשמה בו. לכן נסכם: רוס הוא לגמרי האשם, והחטא האמיתי שלו הוא בכלל לא הסטוץ (שזה באמת המושג האחד היותר ניינטיזי מ"חנות צילום"), אלא הנכלוליות והמניפולטיביות בה הוא התייחס לרייצ'ל בתקרית ההיא, ובעצם הרוע והיוהרה שאפיינו אותו לאורך כל תחילת הקשר שלהם.