ביום ראשון הקרוב חוזרת "יצאת צדיק" בפרקים חדשים, כשהראשונים שיכנסו תחת עינו הבוחנת של חיים הכט הם טכנאי המזגנים שייאלצו להתמודד עם בעיה פשוטה, אותה חלקם יהפכו למסובכת במיוחד, עד הרגע בו יתקלו בחיים הכט ויבינו שמלאכתם של צדיקים נעשית, ובכן, על ידי צדיקים בלבד.
לרגל חזרתה של התכנית למסך, החלטנו לפנות למספר בעלי מקצוע בתחומים שנבדקו בעבר על ידי צוות "יצאת צדיק", או כאלה שעדיין לא קיבלו תשומת לבד מיוחדת, ולשמוע האם משהו השתנה מאז עלתה התכנית באופן בו מתנהגים אליכם בעלי המקצוע כשאתם מזמינים אותם הביתה. "אין לי ספק שזה כבר לא אותו דבר", מספר לנו ס.ג, טכנאי מזגנים מאזור חדרה. "אמנם אני לא נתקלתי מעולם בחיים או צוות התכנית, אבל מאז שהיא עלתה לאוויר, אני מגיע בצורה שונה לבתים של לקוחות, ולפני שאני מבקש כוס שתייה קרה, אני מחפש מצלמות או התנהגות מוזרה של בעלת הבית".
גם מ.ח, מוסכניק מנצרת תחתית, מספר שלמרות מיקומו הצפוני, "אווירת יצאת צדיק" שוררת באזור המוסכים בו הוא מקבל את לקוחותיו: "כולם פה פותחים עכשיו ארבע עיניים לכל לקוח שנראה שונה או מתנהג אחרת", הוא צוחק, "במיוחד עכשיו עם תרבות הסמארטפונים וכל האפליקציות הקיימות. זה לא חייב להיות דווקא חיים הכט. מספיק שמישהו שלא קיבל יחס ראוי מבחינתו מצלם אותך בסתר ומעלה את זה לפייסבוק, ואתה בבעיה. ברור לי שלתכנית הזו יש חלק חשוב בעניין, וגם אני בתור לקוח בענפי שירות אחרים מאוד מרוצה מהשינוי שבא בעקבות המצלמות הנסתרות של הכט".
רוב בעלי המקצוע אליהם פנינו העדיפו שלא להתראיין, ואלו שכן ביקשו לשמור על חסיון ואנונימיות מסיבות מובנות. למרות הכל, דווקא סלביק, צבעי מאיזור המרכז, הסכים להיחשף בשמו הפרטי ולהשמיע את דעתו על התכנית: "אני אומר פה בלי להתבלבל שחיים הכט והתכנית שלו שינו משהו במדינה", הוא מספר, "אני יכול להעיד רק על עצמי במקרה הזה, שבכל פעם שאני מגיע ללקוח חדש יש בי איזה חשש קטן שהכט יושב מחוץ לבית בתוך ואן שחורה ומסתכל על כל צעד שלי למרות שאין לי כוונה לשקר ללקוח".
ואיך זה בא לידי ביטוי באופן השירות שלך?
"אני אישית תמיד משתדל לשמור על יושר מקצועי בלי קשר ל"יצאת צדיק" כי ככה חונכתי מגיל צעיר. אני דור שלישי לצבעים, וסבא שלי תמיד אמר לי שכדי להתפרנס כראוי מהמקצוע הזה, עוד מאה שקל או פחות מאתיים, לא שווים שקרים ותחבולות".
אתה מרגיש גם שינוי אצל הלקוחות?
"קרה לי סיפוק מצחיק לפני מספר חודשים בו כבר בשלב השיחה הטלפונית הלקוח ניסה לרמוז לי בעדינות שהוא קשור בצורה זו או אחרת לתכנית, וציין בתחילת השיחה ששם משפחתו זהה לזה של הכט. כשהגעתי אליו הביתה, הוא גם צפה במקרה באחת התכניות ושמתי לב שמדובר בהקלטה. זה היה רגע מבדר במיוחד, ובכל מקרה, הלקוח יצא מרוצה מכל הסיפור".
בפרק הקרוב יבחן כאמור הכט יחד עם חברי המערכת את תפקודם של מתקני המזגנים השונים, כשיעמיד אותם מול בעיה פשוטה במיוחד; הלקוח יתקשר לטכנאי בטענה שהמזגן שלו לא מקרר, בזמן שכל מה שעשה היה להעביר את אופציית המיזוג לאוורור, דבר שקורה כמעט בכל בית שני בישראל. במהלך הפרק נדהם הכט לגלות מספר בעלי מקצוע שהפכו את העניין לסיפור של ממש והחלו להחליף גז, ועוד שלל פעולות שרחוקות שנות אור מהפעולה הפשוטה של שינוי האופציה מאוורור למיזוג. מי יצא צדיק ומי חסר מקצועיות? מי קיבל מדליה ומי נאלץ לספק תירוצים? התשובות ביום ראשון הקרוב.
עוד ב"יצאת צדיק":
- למה טכנאי הדודים עובדים עליכם כל פעם מחדש?
- הצדיק המצחיק: מי גרם לחיים הכט להיקרע מצחוק?
- איך תדעו שבעלי המקצוע לא עושים על חשבונכם סיבוב?
"יצאת צדיק",ראשון ב-21:00, ערוץ 2