שלב ראשון: דעו מה מסתתר מתחת למכסה מנוע
כולנו מכירים את הידית הקטנה שפותחת בשוגג את מכסה המנוע בנסיון לפתוח את מיכל הדלק. מה שבעצם מסתתר מאחורי אותו מכסה מנוע הם דברים שחשוב להכיר: מיכל נוזל קירור, מיכל נוזל מתזים, שמן מנוע מדיד ומצבר. רגע לפני שנסביר לכם מה עושים עם כל דבר, כדאי וחשוב מאד קודם כל להכיר אותם.
שלב שני: איך בודקים שמן ומים במנוע
אחד הדברים הבסיסיים ביותר בבדיקת הרכב שלכם בכלל ולפני טסט בפרט, הוא בדיקת "שמן מים" שגרתית. למעשה, למרות שמדובר בפעולות פשוטות למדי הן חשובות עד לאין שיעור. מדד המים שלכם, מרתיע מפני התחחמות יתר של המנוע ויכול להעיד על נזילה ואם אין לכם מספיק שמן המנוע שלכם יכול לשבוק חיים. תוכלת החיים של הרכב שלכם והבטיחות שלכם על הכביש תלויות רבות בפעולות אלה, ובנוסף, ברגע שתדעו לבדוק את זה כראוי אף אחד כבר לא יוכל "לדחוף" לכם מוצרים מיותרים.
שלב שלישי: הכירו את נוריות האזהרה
נוריות האזהרה יכולות ללמד אותנו הרבה על הרכב שלנו. הן מזהירות אותנו מפני תקלות גדולות כמו חום מנוע קיצוני, ובעיות קטנות כמו נסיעה עם דלת פתוחה או בלם יד מורם. חשוב לדעת שנוריות האזהרה מופיעות בשלושה סוגי צבע: ירוק (הכול תקין), כתום/צהוב (יש בעיה אבל אפשר להמשיך בנסיעה עד לתחנת שירות) ואדום (משהו לא תקין וצריך לעצור את הרכב מיד). לפני שאתם הולכים לטסט עליכם לוודא שכל נוריות האזהרה שלכם דולקות בצבע ירוק.
שלב רביעי: לחץ אוויר בגלגלים
בדיוק כמו אצל בני אדם, כך גם הרכב שלכם זקוק לאוויר כדי לשרוד על הכביש. בדיקת לחץ האוויר היא פעולה שחשוב לבצע לפני שנגשים לטסט, אך מומלץ לבצע באופן שוטף לפחות פעם בחודש. ברוב המכוניות היום מופיעה על דלת הנהג מדבקה המציינת מהו לחץ האוויר המותאם לצמיגים הספציפיים שלכם. (במידה ואין מדבקה ניתן למצוא את המידע הזה בספר ההדרכה של הרכב). על המדבקה או בספר יופיעו אותיות באנגליות: הראשונה PSI והשנייה BAR. עליכם להתייחס רק ל-PSI. אחרי שבדקתם את לחץ האוויר המתאים לכם גשו אל מכשיר לחץ האוויר בתחנת הדלק וכוונו בעזרת הכפתורים את הלחץ שהצמיג שלכם צריך לפי המספר שמופיע במדבקה. הסירו את הפקק מהוונטיל שעל הצמיג והצמידו אליו את צינור האוויר. כאשר נשמע צפצוף, לחץ האוויר תקין.
אחרי שמילאתם אחר כל השלבים נשאר לכם ללכת למכון הטסטים הקרוב לביתכם, להפגין בטחון, להשתמש בידע שרכשתם ולצחוק כל הדרך עד לחותמת השנתית. כמובן שמומלץ לא לחכות עד לשנה הבאה כדי לבדוק איך מרגיש הרכב שלכם.
>> הנתונים באדיבות מירב אליקים, מנהלת שירות מקבוצת "פליקס"