ראובן (תמונת AVI: אמא מחליפה)
אנו משפחה מאושרת שבבסיסה זוגיות יציבה | תמונת AVI: אמא מחליפה
המוטו לחיים 

"דאג לקבל את מה שאתה אוהב, אחרת תיאלץ לאהוב את מה שאתה מקבל" (ברנרד שאו)

בעידן של אובדן סמכות הורית,חשוב לבן זוגי ולי לטפח סביבה פתוחה ומאפשרת התנסויות חדשות בד בבד עם הצבת גבולות. אנו מהוים מבוגרים משמעותיים לילדינו מתוך אמונה כי בתהליך הגדילה וההתבגרות הילדים מאמצים דפוסי התנהגות שספגו בבית. כבת למשפחת עולים ותיקה שהתמודדה עם קשיי ההתאקלמות בארץ, חשוב לי שילדיי יספגו את אהבת המולדת ויכירו אותה דרך טיולים ונתינה לקהילה שהם חווים דרכנו. שלומי הוא אבא קשוב לילדים ועם זאת מוצא את הזמן לכהן בהתנדבות כיו"ר עמותת "אנוש" וכן כראש שבט דותן בתנועת הצופים באשדוד.

אנו משפחה מאושרת (טפו טפו) שבבסיסה זוגיות יציבה. חשוב לי כאמא לטפח את עצמי בהיבטים שונים כדי שהמאגרים שלי יהיו מלאים וכך אוכל להעניק לילדים, לבעלי ולסובבים אותי וכמובן לשמש מודל חיקוי לילדינו. "מאחורי כל אמא מאושרת עומדת משפחה מאושרת". אני אמא, רעיה ואישה עובדת המאמינה שניהול זמן נכון מאפשר לי ללמד את ילדי שבחיים אפשר להיות פעילים במעגלים רבים וחשובים יחד.

מי יזם את ההשתתפות בתוכנית?

נציגי קשת פנו אלינו והציעו לנו להשתתף בתוכנית, שלומי קיבל את שיחת הטלפון ואמר שרוצים שנשתתף בתוכנית ושאל אותי האם אני מכירה את התוכנית? מיד עניתי שכן, הופתעתי מההצעה, שתפנו את הילדים בהצעה המעניינת והלא שגרתית. בר ואלעד גילו התלהבות מיידית ובהתלהבותם סחפו אותי ואת שלומי וכמובן שהסכמנו. עמית הקטן הסכים להשתתף אך בתנאי שאני אשאר בבית. לאחר ששוחחתי עימו עמית הסכים אך בפועל הפרידה ממנו הייתה קשה ולוותה בבכי שהקשה עליי את הנסיעה.

למה הסכמת להשתתף בתוכנית?

פניית קשת עוררה אצלנו סקרנות וכשהעמקנו לחשוב בנושא ראינו בזה הזדמנות להתנסות בחוויה שלא מוכרת לנו וללמוד ממנה. כמשפחה סיקרן אותנו מאוד ללמוד כיצד עובד עולם הטלויזיה בכלל והריאלטי בפרט. ההתנסות שיקפה עד כמה המסגרת המשפחתית שלנו תומכת ומסייעת לכל בני המשפחה ומותאמת לשגרת חיינו. בנוסף בתור תושבת העיר אשדוד מצאתי בכך הזדמנות פז להראות דרך התוכנית את העיר אשדוד כעיר יפה, מתוכננת כהלכה ומתפתחת (ולנתץ את התיוג השלילי) בהיבט האישי ראיתי הזדמנות להרפתקה משותפת.אני מעודדת את ילדיי להעז, להפתח להתנסוית חדשות, לא לחשוש מהלא נודע, ליהנות ולחשוב חיובי.

משפחת ראובן (צילום: אלדד רפאלי)
עמית הקטן הסכים להשתתף אך בתנאי שאני אשאר בבית | צילום: אלדד רפאלי

איזה חלק של ההחלפה היה המהנה ביותר עבורך?

לעיתים אנו מתלבטים האם אורח חיינו הוא הנכון עבורנו. המשימה לגור בקיבוץ אפשרה התנסות אחרת שאכן הוכיחה שאורח חיי הנוכחי הוא הטוב עבורי, הבדיקה הזו נעשתה ללא ניתוק ילדיי מבית הספר, עזיבת מקום העבודה ועוד. תהיתי לאן אשלח במסגרת התוכנית ולשמחתי הקיבוץ שנשלחתי אליו היווה הגשמת משאלה במידה מסוימת. הגעתי למשפחה רחבת לב שקיבלה אותי בזרועות פתוחות. בנות המשפחה שאני קוראת להן "הנסיכות שלי" הוכנו כראוי לקראתי ולכן נהניתי במילוי התפקיד. משמח אותי לדעת שכבר שנה וחצי אחרי ההחלפה משפחת האס עדין מיישמים בחיי היום שלהם את חוקי הבית שלי.

איזה חלק של ההחלפה היה הקשה ביותר?

הילדים נשארו בסביבתם הטבעית עם אביהם. שלומי הוא אבא רגיש, קשוב ובשלן מצוין. ידעתי שלא משנה איזו אמא תכנס למשפחתנו היא לא תוכל להרע לילדי כי הם ילדים שיודעים לעמוד על שלהם ותמיד יש את שלומי שהוא "הר איתן" שלא יתן לפגוע בגוזלים שלנו. בנוסף אמא שלי דאגה בכל יום לבוא ולראות שהכל בסדר בבית בהעדרי.

כיצד התמודדה המשפחה עם ההחלפה?

משפחתי התמודדה כהלכה עם הסיטואציה המיוחדת. הם נהנו להכיר את רוני בעלת האישיות המעניקה והמיוחדת. היציאה מהמסגרת ושבירת השגרה יצרה אוירה שונה ונעימה לשלומי והילדים.

ראובן 3 (תמונת AVI: אמא מחליפה)
אני מעודדת את ילדיי להעז | תמונת AVI: אמא מחליפה
האם חל בדעותייך שינוי כלשהו בעקבות התוכנית?

אני שמחה שזו משפחתי וכך מתנהל אורח חיי. החוויה רק גרמה לי לראות ולהעריך את מה שיש לי. אני גאה מאוד במשפחתי. אני מאמינה בדרכי כאמא, כדמות מחנכת שמציבה גבולות ואני מאמינה שילדים זקוקים ליחס אוהב ורגיש, יחד עם נחישות ואסרטיביות. חשוב לשלב גם המון רגעי צחוק, השתוללות ולהשתטות קצת לפעמים ולדעת למצוא זמן איכות עם כל ילד בנפרד .

האם היחס למשפחתך השתנה כתוצאה מהתוכנית?

אני מרגישה שההשתתפות בתוכנית היוותה לכולנו חוויה נהדרת שתזכר לטוב. אנחנו משפחה פתוחה וזורמת והפתיחות אפשרה לחוויה כה טובה לחדור לתוכנו ולהעשיר אותנו. במבט לאחור החילוף היה טוב, היחסים במשפחה נשארו טובים כפי שהיו גם קודם.

האם היית עושה זאת שוב?

ברור! אפשר להרשם לאמא מחליפה לעונה הבאה?
אני שמחה שהקשבתי לתחושות הבטן שלי וכן השתתפתי בתוכנית למרות הסתייגות הסביבה הקרובה שלי. והעיקר - בעקבות התוכנית הרחבנו את מעגל החברים שלנו וכעת יש לנו גם חברים בצפון הרחוק .