אחרי שהצליחה לשגע מדינה שלמה וגרמה לכולנו להתחקות באדיקות אחרי כל רמז ורמז, "הזמר במסכה" יוצאת מגבולות הטלוויזיה ומגיעה גם לעולם האמיתי. זה קורה בזכות מיזם מיוחד, בהפקה משותפת של חברת B.Y הפקות ו"דיספליי לייב", שמתרגמת את הרעיון שבבסיס התוכנית לכדי אירועים וכנסים בלתי נשכחים. דרקון, תרנגול ומלפפון חמוץ – מעכשיו גם במקום העבודה שלכם.
ימי הקורונה הביאו עמם שינויים רבים כמעט בכל היבט של חיינו, ובפרט באופן שבו אנחנו מתכנסים על מנת לחגוג אירוע משותף. עולם האירועים והכנסים הארגוניים השתנה ללא היכר, וב-B.Y ו"דיספליי" הבינו זאת כבר מהרגע הראשון וכך נולדה השותפות בין החברות. "ממש שבוע לתוך הקורונה, התחלנו להפיק הופעות משודרות וסגורות לחברות, משם זה התפתח לכנסים ומשם לכנסים היברידיים, שלפעמים נוהלו אפילו מ-6 או 7 נקודות שידור בארץ ובעולם", מסביר זוהר רבינוביץ', סמנכ"ל התוכן של החברה.
"הניסיון שלנו באירועים משודרים הוביל אותנו ל-2 תובנות מרכזיות: הראשונה, היא שחל שינוי משמעותי במעבר מבמה למסך, וברגע שמשהו על המסך, הוא חייב להיראות כמו משהו שאנשים רגילים לראות – כלומר, כמו תוכן טלוויזיוני ברמה גבוהה. השניה, היא שאירוע חייב להיות אינטראקטיבי, קהל הצופים חייב להיות חלק מהעניין. התחלנו לבנות את התכנים שלנו על פי שני העקרונות האלה, ומתוך התובנות הללו נולד הרעיון לשיתוף פעולה עם קשת, כי אם כבר עושים טלוויזיה, אז נייצר שיתוף פעולה עם המומחים".
אנשי "דיספליי לייב" ו-B.Y הפקות יוצרים אירועי חברה אינטראקטיביים ברוח הפורמט הבינלאומי המצליח המשודר ביותר מ-22 מדינות. גם כאן, הדגש הוא על הופעה מוזיקלית יוצאת דופן, תחפושות מרהיבות וכמובן, איך לא, סודיות מלאה. "הפקת האירוע מתחילה כחודש לפני האירוע עצמו עם בחירת העובדים המשתתפים במופע תחת מעטה סודיות מוחלט. המשתתפים נכנסים לחוויית הפקה מקצועית הכוללת תפירה של תחפושות, הפקה מוזיקלית, הקלטות והעמדת כוריאוגרפיה עם רקדני ליווי. במקביל, מפורסמים פרומואים שחושפים את העובדים לעצם קיומו של המופע", מסביר רבינוביץ'.
חומרי הווידאו שמצולמים במיוחד לאירוע, בחירת השירים, ויצירת התחפושות – כל אלה נעשים באופן מיוחד עבור כל מופע, בהתאם למסרים ולאופי החברה עם דגש על מוצרים, שירותים ודמויות מרכזיות בארגון. המופע עצמו מורכב משישה נאמברים בימתיים, כאשר כל אחד מובל על ידי זמר במסכה שתחתיו מסתתר עובד חברה או זמר מפורסם. כמו בשידור הטלוויזיוני, כל נאמבר מתחיל מהצגת הדמות על ידי קליפ "תעודת זהות" קצר שמציג רמזים על הדמות, ביצוע השיר עצמו, ולאחריו - ניחוש הדמויות ע"י העובדים.
כשהשומר בכניסה הופך לדרקון
"השינוי היחיד שעשינו הוא שהוצאנו את התחרות, כי באירוע חברה לא באמת משנה מי שר הכי טוב", מבהיר רבינוביץ'. "מעבר לכך, בנינו אפליקציה שמאפשרת לכל אחד מהצופים להיכנס ולנחש מתוך שלושים אופציות, מי עומד מאחורי המסכה. עובדי החברה שנבחרים לקחת חלק בהפקה חותמים על הסכמי סודיות, ורק בשלבים מאוחרים הם יודעים אחד על השני. יש הרבה מאוד חשיבות מאחורי בחירת האנשים, חשוב לנו בחור אנשים שיש להם אינטראקציה רוחבית בתוך הארגון, כמו מנהלת הרווחה, השומר בכניסה או קצין הרכב, דמויות בולטות בחברה שכמה שיותר אנשים מכירים אותן".
דווקא בתקופה מאתגרת כמו זו שאנחנו נמצאים בה כעת, כשהריחוק החברתי גורם לכך שעובדי החברה יתראו לעיתים רחוקות, יש חשיבות עליונה לחיבור וליצירת קשר אישי, בטח באמצעות קונספט צבעוני כמו זה של "הזמר במסכה". "זה שם את התוכן הארגוני במרכז וגם את עובדי החברה. בתקופה כזאת, לנהל תקשורת ארגונית זה מאוד מאתגר ואנחנו מעניקים לזה פתרון מושלם".
ומה צופן העתיד? לדברי אנשי B.Y הפקות ודיספליי, האירועים המשודרים כאן כדי להישאר. "אנחנו מעריכים שבחודשים הקרובים, אולי אפילו בשנה הקרובה, הקורונה עדיין תהיה איתנו, אז סביר להניח שלא נראה אירועים פיזיים. מעבר לזה, אנחנו מאמינים שבעתיד זה יהפוך למוצר משלים, אם פעם אנשים היו טסים פעמיים ואפילו שלוש או ארבע פעמים בחודש לכנסים ברחבי העולם, הקורונה גרמה לשוק הזה להתקדם בכמה שנים קדימה. זה ייתן לאנשים אפשרות לקיים אירוע פיזי לצד אירוע משודר שיממש את הפוטנציאל להגיע לקהל נוסף של משתתפים".