שתי יריות פילחו את חלל המחצבה הישנה ושינו לתמיד את חיי הגיבורים ב"השוטרים". בפרק המפתיע והדרמטי ביותר בתולדות הסדרה, שתי דמויות ראשיות מצאו את מותן בזו אחר זו: תחילה יואב קשתי שנורה למוות על ידי העבריין מאור עזרא, ובהמשך עזרא עצמו שחוסל כנקמה על ידי בן דודו של יואב, אלון שנהב.
דניאל גד, מי שגילם את יואב במשך שתי עונות ועבר מסע ארוך ומרגש ביחד עם הדמות האהובה, סיפר בשיחה עם mako על רגע שגילה כי יואב הולך להירצח: "עוד לפני קריאת התסריטים, היוצר המוכשר יובל יפת ישב איתי וחשבנו על כיוונים לעונה השנייה. הוא סיפר שיש להם דילמה באשר לגורלו, שמתלבטים, שיכול להיות שהוא ימות. כבר אז הוא הכין אותי פחות או יותר".
איך היו התחושות ברגע הזה?
"הרגשתי שפרק 7 הוא לב העונה כולה, שיובל, רותם שמיר ודן סחר הלכו עד הסוף מבחינת הדרמה. זה רגע ממש מרגש ושובר את הלב, בטח כשרואים אחר כך את הייסורים של אלון וראובן על זה שיואב שילם את המחיר. בעונה הראשונה הוא בסך הכל רצה לעזור להם מתוך ההערכה שיש לו לבן דוד שלו ומתוך הרצון להתפתח ולהשתפר. מהנקודה הזו זה הגיע לאותו שיא רגשי. כשקראתי את התסריטים חשבתי: וואו, זה יהיה מאוד מרגש לצופים ויפרוט על מיתרי הלב. אנשים שצפו בפרקים בהקרנת הסיום היו ממש עם דמעות".
הפרק שמתרחש במחצבה צולם במשך שלושה ימים רצופים תחת סודיות מקסימלית, כדי למנוע מההתפתחויות הדרמטיות לדלוף החוצה. אלה היו הימים האחרונים לצילומי העונה. "ההפקה מצאה את הלוקיישן הזה תוך כדי תנועה. צילמנו בחורף, כשהרוח יורדת לך למטה ומתנקזת לתוך הוואדי. היה מאוד קר", נזכר גד.
איך יואב יכול היה להימנע מהגורל הזה, איזו טעות עשה בדרך?
"בסוף, אלה בחירות דרמטיות שהתסריטאים עושים. הם רצו לקחת את הצופים עד הסוף מבחינה רגשית ובחרו בצעד הזה. היה רצון ללכת עד הקצה, וכשצופים בזה זה באמת לוקח אותך עד קצה הספה מרוב מתח. היו בחירות שיואב עשה. בהתחלה רצה לצאת לקורס משאבי אנוש במשטרה, אבל בסוף נשאר לעזור לאלון ולשאר הדמויות. זו הייתה נקודת בחירה, הוא יכול היה לבחור גם לעשות אחרת".
איך המוות שלו ישפיע על החברים, בייחוד על אלון?
"זה יעלה בהם ספקות האם יכולנו לבחור אחרת ולעשות דברים אחרת, כדי שלא נגיע למקום הזה. הפער בין הרצון שלהם להשכין שלום בעיר לבין הרצון להיות נאמנים לגוף שהם מגיעים ממנו, למשטרה, זה קונפליקט שהתחיל עוד בעונה הראשונה ובעונה הזו הוקצן כשהם הפכו לסמויים. הדמויות נעות בציר הזה, בין זה לבין זה, פה מתקיימת הדרמה - וכשחקן אתה צריך לנסות להתגבר על הפחד ולהיזהר מהסכנה".
אם בעונה הראשונה יואב היה השוטר הצעיר, המהוסס יותר, שהולך אחרי אלון בעיניים עצומות - בעונה הזאת פגשנו יואב אחר: בוגר יותר, עצמאי יותר, מורכב יותר, שנוקט עמדה ויוזמה. "יואב עבר את הטרנספורמציה הכי גדולה בין העונות. היוצרים דיברו איתי ואמרו שהם רוצים לקחת את יואב צעד אחד קדימה. כבר כשקראתי את התסריטים, זה הרגיש שיהיה לי הרבה יותר מעניין לשחק את הקונפליקטים שהם מציעים בתסריט העונה".
יואב עבר גם שינוי פיזי משמעותי.
"היוצרים התלבטו על התקופה בכלא, האם יואב הלך לכיוון העלייה במשקל והשמין או דווקא למקום של כושר ואגרוף. העבודה עם מאמן האגרוף הייתה תהליך ממש מיוחד, אימונים אינטנסיביים. כשחקן, זה היה אתגר יותר גדול ומעניין לביצוע, גם ברמה הפיזית. הייתי צריך להגיע לאיזושהי מיומנות מסוימת באגרוף. אני מודה להם על ההזדמנות שנתנו לי".
מה הדבר שהכי תתגעגע אליו ב"השוטרים"?
"הסדרה הזאת הייתה ממש מתנה מבחינת עבודת הצוות והחברות שהייתה בתוך הסט. זה הרגיש שעבדנו עם הטופ, טובי האנשים, שבאו עם תשוקה גדולה למה שהם עושים. רוב הסצנות שלי היו עם צחי הלוי ודני שטג, אבל גם באינטראקציות שהיו לי דור הררי, שלומי יפרח, אסף זגה ומאור שוויצר. הכל נעשה ברוח חברית וברצון לעזור אחד לשני ולשתף פעולה. אני מקווה שגם הצופים מרגישים את זה. הרגשתי בעונה הזו, שהיא הרבה יותר מותחת ומרגשת, שאנחנו עושים פה משהו אחר. כשהייתי צעיר וצפיתי ב'הסמויה', חשבתי: וואו, הלוואי שיום אחד יעשו פה משהו כזה ואני אהיה חלק. יש אנשים שמשווים את העונה השנייה לזה. כבודה של 'הסמויה' במקומה מונח כמובן, אבל הרגשנו בצילומים שאנחנו עושים משהו שונה בנוף".