עצוב לנו. החלק השני של פרק הבכורה מסתיים בעזיבה של עמי עטיה (אלי פיניש), ואנחנו גם מבינים אותו. בכל זאת, ארגון הפשע, בהנהגתו של מאור עזרא, הציב את השוטרים במצב בלתי אפשרי. הם ירו לתוך ביתו של הבלש הוותיק, ראובן פרץ (דני שטג), והניחו רימון בפתח הדירה של עטיה, שהתפוצץ וכמעט פגע במשפחה שלו. מה שאומר שכרגע, השוטרים נמצאים בין הפטיש לסדן. מצד אחד סכנת חיים מרחפת פתאום מעל לראשם של האנשים הקרובים אליהם ביותר, ומצד השני של המטבע מונחת טובת הכלל, הרי סכנת החיים מרחפת גם מעל לראשם של כל תושבי נהריה. ממש עוד מעט, נגלה איך אלון שנהב (צחי הלוי) יחליט להגיב, אבל בינתיים ביררנו עם יוצר הסדרה, יובל יפת, איזה פרטים פספסנו בין הסצנות שראינו?
- הקעקועים
אם עדיין לא שמתם לב, להרבה שחקנים יש קעקועים בסדרה. רובם אמיתיים, כמו במקרה של נמרוד הוכברג, שמגלם את העבריין ניסן וגם של חגי, עבריין שמאחוריו עומד הזמר בן בר. אבל מסתבר שהמאפרת הראשית של הסדרה, מאיה גרסטל, הוסיפה קעקועים לכמה עבריינים כדי לעבות את הקשיחות שלהם. מה שעוד יותר מפתיע הוא העובדה שהייתה צריכה להסיר את הקעקועים של מאור שוויצר, שכן הוא מגלם את דמות השוטר הטוב שלא השתלבה עם הקעקועים הרבים שלו. פייר, יפה לו גם ככה וגם ככה. - התפילה
ראובן פרץ מבקר לעתים תכופות בבית הכנסת, ואם התרכזתם ממש יכולתם לשמוע את המילים שהוא מדקלם מתוך התנ"ך. למעשה, הפסוק שנבחר הוא לא סתם, ולקוח מתוך תפילת 18, שמשקף את רצונו להכניע את מאור עזרא. הנה הקטע המלא: "וְכָל אוֹיְבֶיךָ וְכָל שׂוֹנְאֶיךָ מְהֵרָה יִכַּרֵתוּ, וּמַלְכוּת הָרִשְׁעָה, מְהֵרָה תְעַקֵּר וּתְשַׁבֵּר, וּתְכַלֵּם וְתַכְנִיעֵם, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ. בָּרוּךְ אַתָּה אדוני, שׁוֹבֵר אוֹיְבִים וּמַכְנִיעַ זֵדִים". האם התפילה תעזור? - המפכ"ל
בין שיחות הנזיפה של אלון שנהב לשיחות הפרידה מעמי עטיה, משרדו של מפקד התחנה, פולג, מככב לא מעט בסצנות האחרונות. אם תשימו לב, תוכלו לראות את תמונתו של המפכ"ל שתלויה מאחור, אבל מצטערים להרוס לכם, זהו לא מפכ"ל אמיתי. בגלל מגבלה של זכויות יוצרים, בתמונה מופיע לא אחר מאשר הסט דיירקטור של הדרמה, סלים שחאדה. תודו שהוא דומה למפכ"ל לשעבר, משה קארדי. - ה-סצנה
כמו שציינו למעלה, עמי עטיה הודיע על העזיבה שלו בסצנה מרגשת שנערכה בעליית הגג של בית משפחת שרעבי. בפועל, הסצנה הייתה אמורה להצטלם בחצר הבית, אממה, שני קנים של ציפורי דרור על העצים גנבו את הפוקוס מהדמויות. יוצרי הסדרה לא רצו שקולות הציפורים ימשכו אליהם את תשומת הלב מהסצנה המרגשת, ובסופו של דבר העתיקו את הצילומים לעליית הגג, שהתגלה כלוקיישן מיוחד מאוד מבחינת התאורה. מה גם, שהסצנה קיבלה עומק נוסף מכיוון שהיא מתנהלת בחדר הילדות של אלון שנהב, שמזכיר עד כמה עמוק הקשר בין השניים. למעשה, הסצנה הפכה לאחת האהובות על צלם הסדרה, גיורא ביח ואחרים.