ההתרגשות בשיאה: ביום שני הקרוב "המירוץ למיליון" תעלה למסך (אחרי החדשות, ערוץ 12) ויהודה לוי יזניק שלושה עשר זוגות לתחרות חוצת יבשות. רגע לפני שנראה אותו מחכה בנקודות סיום עוצרות נשימה, נחשפנו לסרטון שכיכב בו והדהים אותנו לא פחות. כחלק מההכנות לפרק הבכורה, המנחה הגיע לבניין קשת ובעזרת משאבה "ניפח" גלובוס ענקי, המזוהה עם לוגו התוכנית, שהתעופף מעל הבניין.

מי שעומד מאחורי הסרטון, שהגיע בתוך שעות בודדות לרבע מיליון צפיות, הוא טומי כהן, אומן לאפקטים ויזואליים בתלת-ממד ו-CGI. כבר בגיל 27 הוא הבעלים של סטודיו שמעסיק עובדים ברחבי העולם, מיפן ועד ארצות הברית. בין לקוחותיו ניתן למצוא שמות גדולים בזירה העולמית כמו דיסני, לואי ויטון, האחים וורנר, יוניברסל וקבוצת הכדורגל פריז סן-ז'רמן. גם בארץ ניתן לזהות לקוחות מוכרים של הסטודיו כמו עומר אדם, נטע אלחמיסטר, אנה זק ואל-על.

בשיחה עם mako מספר כהן: "תקופה שחשבנו וחיכינו להכרזה על 'המירוץ למיליון'. כחלק מהקריאייטיב חשבתי שיהיה מגניב ליצור משהו עם יהודה שיקדם את המירוץ בצורה הכי טובה. יהודה לוי בכבודו ובעצמו ישתמש במשאבת אופניים וינפח את הלוגו של 'המירוץ למיליון', מעל בניין קשת. נפגשתי עם יהודה בבניין, הוא נגנב על הרעיון ויצאנו לצלם".

View this post on Instagram

A post shared by המירוץ למיליון 2024 (@the.amazing.race.israel)

מה השלבים בתהליך היצירה של הסרטון?
"כל יצירה בסטודיו מתחיל בשיחה עם הלקוח - אפיון מלא, חשיבה ובנייה של הקריאייטיב, שלרוב אני אחראי עליו. כשנסגרים על זה, יוצאים ליום צילום שאליו מביאים את השחקנים, במקרה שלנו את יהודה. יום צילום שכולל CGI לוקח בממוצע חצי שעה, מצלמים כמה גרסאות שונות כדי שיהיה לנו אחרי זה מבחר. צילמנו את יהודה מנפח כלום בעצם, רק לוקח את המשאבה ומתחיל לפמפם. אחרי הצילומים, מבצעים במחשב פעולה שמאפשרת לקחת את הסרטון האמיתי ולהלביש עליו בתלת ממד. השלב הבא הוא עבודת ה'מודולינג', יצירת האובייקטים. במקרה שלנו זה הכדור, לקחנו את הלוגו והחיינו אותו למודל אמיתי בתלת ממד. כשיש את הבסיס הזה, מתחילים לעבוד על האנימציה, ובמקרה הזה יש גם דבר שנקרא 'סימולציית בגד' - שהכדור מתנפח ומתנהג כמו בגד. רואים איך בזמן שיהודה מנפח בפועל כלום - מאחוריו בתלת ממד רואים את הכדור מתנפח באותו הקצב של הניפוח של יהודה. כשהכל היה מוכן, שלחנו את הדראפט לאישור ואז אפשר להתקדם לשלב הסופי שנקרא 'רינדור'. זה כמו שמכינים עוגה ומכניסים אותה לאפייה בתנור. כשהיצירה יוצאת מה'רינדור' היא מוכנה לעבודת פוסט פרודקשן - צבעים, תאורה, סאונד".

>> עוד עדכונים על "המירוץ למיליון 2024" באינסטגרם, בטיקטוק ובפייסבוק

איך הייתה העבודה עם יהודה?
"יהודה בחור מדהים, שחקן מוכשר. נהניתי איתו ויש לו תשוקה, לא משנה כמה הוא כבר עשה וחווה, תמיד יש לו את התשוקה הזאת והריגוש לדברים חדשים. אני מאוד אוהב לעבוד עם אנשים כאלו. אני מאוד אוהב אותו".

חוץ מיהודה, היו פרויקטים מעניינים לאחרונה?
"יש פרויקט מאוד מרגש שאני עושה עכשיו ליוניברסל, לסרט 'המיניונים' הרביעי שיוצא בקרוב. בשבילי זה הישג מדהים, כשהתחלתי את הדרך שלי לא חלמתי שאעבוד עם מותג כל כך חזק. שמות שאתה חולם עליהם וגדל עליהם, זה הישג מספק. אבל אני בן אדם רעב, יש לי להט אין סופי ורק נותן לי יותר מוטיבציה להמשיך אל הדבר הגדול הבא. בכלל, זו עבודה מסובכת אבל זה עולם מדהים שאני חי ונושם אותו".

אז מה בהמשך?
"אני עובד על דבר מאוד מגניב שאני לא רוצה לספר על זה יותר מדי עדיין. תערוכה גדולה ומיוחדת שלא הייתה בישראל, סוג של מוזיאון בתלת ממד. עובדים על זה, זו תהיה חוויה מדהימה שלא הייתה בישראל".