רן דנקר רוצה להניח את הראש לכמה רגעים. בכל זאת, לא ממש נעים לנקר מול המצלמות: "לא יודע אם תופסים את זה, אבל יש לי רגעים כאלה. מקווה שלא ישדרו אותם. זה נורא, באמת זקן", הוא צוחק, "אני עייף, תכף עשה שנ"צ. אני לא עובר יום בלי שנ"צ".
אלה השעות שלפני פתיחת שלב הדו-הקרבים ב"הכוכב הבא" (מוצאי שבת, אחרי החדשות, ערוץ 12). השבוע נסגרה הנבחרת ו-18 זמרים מטורפים יוצאים לקרב על תואר המנצח ופרס בסך מיליון שקלים. לא רק חברי הנבחרת, גם ששת השופטים והמגישים אסי ורותם נרגשים לקראת רגע האמת בתחרות.
זאת הפעם הראשונה שהשופט החדש יפגוש את שלב הדו-קרבים. "אי אפשר להתרגל באמת לשפוט בתוכנית", מודה דנקר, "יש הרבה ווג'רס בחוץ, אנרגיית שיא, כמו בהופעה". לפני 18 שנים דנקר היה בצד השני של השולחן, כשניסה להתקבל לעונה השנייה של "כוכב נולד" כמתמודד. זה הסתיים בדחייה כואבת.
"נסעתי לבאר שבע ליום האודישנים", נזכר דנקר במיונים, "לפני שמגיעים לשלבים שרואים אותך בתוכנית, יש שלבים יותר ראשוניים. היינו 1,000 איש. נכנסתי לחדר עם עוד עשרה ושרתי שיר של היהודים. לא יצא לי קול ואחרי שלוש שניות אמרו לי 'תודה רבה'. לא עברתי את הסינון הראשוני מתוך 1,000".
"יואב צפיר, שהיה אחראי על 'כוכב נולד', היה אחראי גם על 'השיר שלנו' וליהק אותי. בסוף יום הצילום הראשון יואב ניגש אליי ואמר, 'תדע לך, אם היית בא להתמודד ב'כוכב נולד', לדעתי היית בגמר'. חשבתי לעצמי: אבל זה לא יכול להיות, לא עברתי את הסינון הראשוני. סיפרתי לו את זה רק לפני חודש. זו סגירת מעגל".
בזמן שדנקר נזכר בהחמצות מהעבר, אסף אמדורסקי מודד תלבושות חדשות ומשוגעות לקראת הצילומים. הפעם הוא מקושט גם בעגיל רציני, כזה שמעורר תגובות פליאה מכולם, כולל מאסי. "תגיד אסף, אתה השתגעת? מה קורה? זה משבר גיל 50. לי בגיל 40 היה משבר קעקועים". אמדורסקי מבהיר שמשבר זה לא, "לא קשור. אתה, מותק, תלך עם הקעקועים לקבר - אני מוריד את זה עוד שלוש שעות".
בינתיים באולפן נינט חוגגת עם הקהל ששר את אחד משיריה המוכרים פחות, "מה קרה". זה מפתיע ומרגש אותה מאוד. "הלם. אני צריכה לצלם את זה", נדהמת נינט, "אני רגילה שהקהל פה שר את השירים היותר מוכרים. זה מרגש שמוזיקה מצליחה לחדור כל כך הרבה שכבות, זה מאוד ריגש אותי".
בעוד רגע חברי הנבחרת ייכנסו לאולפן ויצטרכו להרשים מספיק את השופטים והקהל כדי להמשיך הלאה. "אני לא מאמינה שאתה יכול לנפץ למישהו את החלום שלו", אומרת קרן פלס, "אנחנו מחוברים למקצוע. מי שמגיע לתוכנית הזאת כנראה מחפש את זה, זה סוג האנשים שעושים רכבת הרים או בנג'י".
חזרה לחדרי ההלבשה. בזמן שאסי עושה לרותם מסז' בכף הרגל וזוכה למחמאות ממנה: "הוא מאוד טוב, הוא טוב בהכל. עוד לא מצאתי במה הוא לא טוב. מתה למצוא משהו אחד שהוא לא טוב בו", איתי מקבל מסז' מקצועי ומפנק ויש לו גם הסבר משכנע לזה: "עובדים קשה, צריך לדאוג לנפש, לגוף ולבריאות. אני בא לפה אחרי שבוע של טירוף, ערב-ערב. צריכים להיות כל הזמן רעננים ולטפל במכונה, כמו שאומרים".
בימוי, צילום ועריכה: אור סיט | קול: גילי פרידמן | הפקה: ליהי פיין | הפקה בפועל: נטע ספילמן | פוסט: אורטל דהן זיו