אודישנים. אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם. נכון, כבודם של השלבים האחרים בתכניות ריאליטי מונח במקומם, אבל הרגע הזה של חוסר הוודאות - האם מתמודד יעבור את האודישן, לא יעבור, יזייף, לא יזייף - כל אלו גורמים לנו להתרגש. הספוטלייט עליו, הלב דופק, דמעות, התרגשות וביקורות נוקבות או מהללות מהשופטים, הם רק חלק ממה שמצפה לנו מרגע יריית הפתיחה, ופייר? זה כיף ממש. אז לקראת מבחני המסך של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019" (שבת ב-21:15, קשת 12), הנה כמה מהסיבות שאנחנו נהנים לראות זמרים או זמרות מתפתלים מול שופטים.
אדוני השופט
לכולנו יש דעה, טעם, ריח ואין פה מה להתווכח בכלל, ברגע שהמתמודד על המסך פותח את הפה, אנחנו כבר יודעים לשייך אותו לקטגוריית עבר או לא עבר שלנו. זה לא משנה אם יש לנו יכולת אמיתית להשפיע על התוצאות, בראש שלנו - אנחנו השופטים וכולם חייבים להסכים. אוי למי שיתנגד לדעה שלנו, כי מלחמות אחים כבר התחילו על פחות מזה. סתם, אנחנו לגמרי צוחקים אבל תכלס, כולנו היינו רוצים איזה באזר הצלה כמו של אסי ורותם שיעביר את הכוח לידיים שלנו.
בקרוב אצלו
בוא נבהיר פה משהו, כל ביצוע בכל שלב בתכנית הוא בלתי צפוי אבל באודישנים זה משהו אחר. מצד אחד אנחנו בטוחים שהמתמודד החביב הולך להפיל אותנו מהכיסא עם הקול שלו, ואז הוא מתחיל לשיר. עכשיו יש שתי אפשרויות: הפתעה, צמרמורת, דמעות, התרגשות, הבטחה שהוא ישיר בחופה הקרובה לליבנו או אכזבה תהומית. וכמה שאנחנו נהנים לנוע בין שני הקצוות לאורך פרק שלם.
וולקאם: סיפור סינדרלה
חלומות שמתגשמים זה עניין ממכר וכאן אי אפשר שלא לחזור 15 שנה אחורה, לאודישן הראשון של נינט טייב ב"כוכב נולד" - חיילת אנונימית מקריית גת ששרה את "ילד אסור ילד מותר", והפכה בן רגע למאמי הלאומית. סיפורי הסינדרלה האלה נוגעים בנו, משמחים ומרגשים אותנו, גם כשאנחנו זורקים בזלזול לעבר המסך "נו ועכשיו היא תספר על הילדות שלה ותבכה" - אנחנו עדיין נהנים מזה.
הבלתי נשכחים
בשתי מילים - חורשת האקליפטוס. יש כאלה שזה בלבד יעלה להם חיוך על הפנים, אחרים כנראה צריכים רענון, ובשביל זה אנחנו פה. אי שם בעונה השנייה של "כוכב נולד" הגיעה רונית שרו לאודישן, שנחרט לעד בהיסטוריית תכניות הריאליטי. אנחנו אמנם לא בטוחים אם היא זאת שהתחילה את הטרנד, אבל בשבילנו שרו היא האחת שזכורה כמפתחת ז'אנר "האודישנים הכי הגרועים (מצחיקים)". מאז אנחנו מחזיקים בטישו צמוד לאורך כל פרקי האודישנים, למקרה שנבכה מצחוק. או סתם נבכה, זאת גם אופציה.
הפעם הראשונה
אמנם יש מתמודדים שמגיעים כמה וכמה פעמים לאודישנים, או זמרים שרוצים לנצל את דקות התהילה (או פשוט לייצג אותנו באירוויזיון), אבל רוב הפעמים אנחנו פוגשים מאחורי המסך אנשים אנונימיים לחלוטין. משמע, זאת גם הפעם הראשונה שהם מופיעים בטלוויזיה. הם לא יודעים לדבר פוליטיקלי קורקט למצלמה, הגמגום, התמימות והאמת, הם אלה שכובשים אותנו ברגע. קחו לדוגמה את הכנות של שיר ברוך, מתמודדת העונה החמישית ב"הכוכב הבא", שהצליחה לרגש את סטטיק עד לכדי דמעות. וזה רבותיי, לא משהו שקורה בכל יום.
"הכוכב הבא לאירוויזיון 2019": אחרי שניצחנו את אירופה, מי יהיה הנציג שלנו באירוויזיון בתל אביב? העונה החדשה בקרוב בקשת, ערוץ 12