מיכאל מאור הציג הערב (שישי) בתוכנית "הכרישים" את המיזם "איזיגו" וסחף את פאנל המשקיעים שסיכמו על עסקה היסטורית שכללה את כולם. היזם שיתף שעבר תאונת אופניים קשה, מאז הוא משותק בארבעת הגפיים ונעזר בכיסא גלגלים ממונע. על מנת להתמודד עם קושי מסוים שאדם במצבו נתקל בו על בסיס יומי, המוצר שהציג נועד לעזור לאנשים עם קשיים בניידות להיכנס לרכבים. הוא הציע לכרישים להשקיע סכום של 600,000 שקלים בתמורה לעשרים אחוזים מהחברה.

מאור הסביר שאחד הקשיים איתם הוא מתמודד זה חסימת הגישה לרכב שלו שמונעת ממנו להיכנס אליו: "אדם שמתנייד עם כיסא גלגלים נעזר ברמפה בשביל להיכנס לרכב. יש צורך לשמור מרחק של שניים וחצי מטרים על מנת שהרמפה תרד ושיהיה לו מקום לתמרון. לצערי, אנשים לא יודעים את זה או מה המרחק שצריך לקחת. השיא היה בערב החג, נסעתי להפתיע את אשתי ולקנות לה מתנה אבל כשחזרתי ראיתי שחסמו אותי. האירוע לקח יותר משעתיים, אז ידעתי שאני הולך לפתור את הבעיה הזאת".

"זו מערכת שמותקנת על רכב מותאם והיא מתריעה דרך חיישן ואלגוריתם", תיאר מאור את המוצר. "ברגע שהיא מזהה חסימה, היא מתריעה דרך אור וקול ומיידעת את הנהג החוסם שעליו לשמור מרחק מהרכב. היא פשוטה להתקנה ולא מתחברת לרכב בשום צורה". לפני שייצר את האבטיפוס ביצע מאור מחקר שוק: "שאלתי אנשים עם קשיים בניידות, מאה אחוז מהם מכירים את הבעיה וסובלים ממנה באופן שוטף. המערכת תעזור ליותר מעשרים מיליון אנשים בעולם".

בשוק המקומי, מאור ציין את הביטוח הלאומי כלקוח אסטרטגי. "הוא מכסה את רוב האנשים שמתקשים בניידות, קרוב ל-30,000 רכבים. אני בקשר איתם, הם אמרו שזה מעניין ובשלב מתקדם יותר הם יראו מה אפשר לעשות עם זה", אמר והוסיף על התוכניות שלו לחברה: "המחיר של ייצור אלף יחידות של המערכת הוא 100 דולר ליחידה, לביטוח לאומי נמכור ב-250 דולר ולקהל הרחב ב-350 דולר".

היזם הדגים כיצד המערכת עובדת בעזרת רכב שהביא לאולפן. המערכת שהותקנה בו השמיעה התרעה שמבקשת מהגורם החוסם לשמור מרחק לטובת פתיחת הרמפה. אורן דוברונסקי לא השתכנע בהתחלה: "בחניית נכה יש אזור בצד שאפשר לצאת ממנו וכשאתה חונה במקביל למדרכה, המדרכה עצמה פנויה. אם מסמנים לאנשים חניית נכה ויש בן אדם שמחנה בחניית נכה, אז הפתרון הוא לא זה אלא המשטרה".

מיכאל מאור (צילום: מתוך "הכרישים 4", קשת 12)
המיזם שגרם לכרישים לראשונה לשתף פעולה | צילום: מתוך "הכרישים 4", קשת 12

דובי פרנסס סיפר שבעבר מכר רכבים ושהוא מכיר את התחום. "הפטנט לא משנה, משנות המכירות. זה מוצר שצריך להעיף, למכור כמה שיותר מהר ולעבור לשווקים אחרים", אמר והציע הצעה מפתיעה: "ההצעה שלי מגשרת על הסיכון של המשקיע הפיננסי בזה שהיא דוחפת אותך למכור, היא גם מותנת בהשתתפות של עוד חברים. 600,000 ש"ח ניתנים כהלוואה, הכסף חוזר אלינו מהמכירות הראשונות תוך 24 חודשים וכפול שתיים - 600,000 יהפכו ל-1.2 מיליון. אנחנו נשארים עם עשרים אחוזים מהחברה, ההתניה כלפי חבריי הכרישים היא שאני מוכן להשתתף רק אם כל אחד מהם מוכן להשתתף גם ולשים 120,000 שקלים".

הראשונה שהגיבה הייתה יסמין לוקץ', שהתלהבה מההצעה: "אני איתך, אני אוהבת הצעות כאלה. אף פעם לא עשינו משהו כולנו ביחד". גם זהר לבקוביץ הסכים, אבל חידד את ההצעה באופן שיעזור ליזם: "אנחנו מקבלים חזרה את כספינו, ואת התוספת של הכפול שתיים נקבל אחרי 12 חודשים נוספים וזה יאפשר לו לייצר עוד מלאים". אמיר איל הצטרף לשאר הכרישים וסיכם: "מבחינתנו אנחנו ממזערים את הסיכון וממקסמים את התשואה בהנחה שזה מצליח. נרוויח מאה אחוזים תוך שלוש שנים ונשאר עשרים אחוזים בחברה, אחלה השקעה. היה ולא נצליח, מזערנו את הסיכון ל-120,000 ש"ח כל אחד".

_OBJ

היזם מיכאל מאור הופתע מההצעה של פרנסס והסכים לעסקה: "סינדלת אותי בהצעה הזאת, אין תחרות ביניכם. מודה על זה שכולכם מאמינים בי, אני אלך על זה". לאחר שחמשת הכרישים קמו ולחצו את ידו של מיכאל, לוקץ' סיכמה: "עסקה ראשונה של כולנו ביחד, זה מרגש".