ההמצאות הישראליות כבשו את העולם בתחומים שונים, החל מהטפטפות שעוזרות לחקלאים בהשקיה ועד לכונני דיסק-און-קי שניתן למצוא בשימוש בכל בית. היזמים לא מפסיקים להפתיע עם רעיונות יצירתיים, ולפעמים כל מה שחסר להם זו דחיפה קלה בדמות אמונה והשקעה כלכלית. זה בדיוק המקום של פאנל "הכרישים", בעל חוש העסקים המפותח שיחזור הערב למסך (חמישי, אחרי החדשות, ערוץ 12).

לקראת הפרקים החדשים וההמצאות המפתיעות שיוצגו בפניה, אשת העסקים והכרישה יסמין לוקץ' התראיינה ב"חדשות הבוקר" וסיפרה לנסלי ברדה על מה שמצפה לנו בתוכנית. "העונה אמנם צולמה לפני המלחמה, אבל זה מרגש במיוחד לראות את היזמים והיזמות שמגיעים. אנשים שחולמים עם רעיונות גדולים, כמו הרצל שחלם וחזה את המדינה שלנו", שיתפה לוקץ' והוסיפה: "מרגש שיש הרבה מאוד נשים יזמות שמגיעות העונה עם הרעיונות שלהן ואנחנו מנסים לעזור להוציא אותם לפועל. חושבים שזה רק כמה דקות מול המצלמה, אבל בסופו של דבר אנחנו מעבירים הרבה זמן עם היזמים שאנחנו משקיעים בהם. עוזרים להם להוציא את החלומות שלהם לפועל".

אנחנו שומעים על ההמצאות או היוזמות שהחלו ב"הכרישים" ואחרי זה כבשו את העולם. יש דוגמה שאת גאה בה?
"אני גאה בכולם. לבוא, לפתוח את המגירה ולהוציא את החלום שלך מול כל העם, מול פאנל של כרישים ולדבר על זה. אני גאה בכולם, בילדים שהגיעו, בכל היזמים שהגיעו, באמת מי שיש לו חלום בוא תפתח אותו ותבוא אלינו. מבחינת הצלחות עסקיות, דיברנו ושמענו הרבה על 'אנבלה' - משאבת ההנקה שעשתה חידוש מהפכני מאוד, הביאה מנגנון חדש של שאיבה והצלחה שרק מתחילה ועוד לא ראינו את הכל. בעונה האחרונה הייתה יזמית בשם גל קופף שמכינה סבונים לתינוקות שמכילים חלב אם, יש בזה הרבה הטבות לתינוק ולעור. בשבוע שעבר אורן דוברונסקי ואני פתחנו סניף ראשון בארצות הברית. בתוכנית היא נתנה לנו דוגמית שהיא הכינה מחלב אם, לא שלי מן הסתם, התלבטתי אם להשתמש בזה או לא להשתמש בזה ובסוף ניסיתי את זה".

התוכנית עוסקת באנשים שחושבים מחוץ לקופסה ואלה ימים שבהם נדרשת חשיבה כזאת. זוהר לבקוביץ מהפאנל מאוד פעיל במחאה להשבת החטופים. איפה נמצאת החשיבה הזאת בעניינים האלה?
"אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים בשביל לעזור להייטק הישראלי בעולם. זו תקופה מאתגרת ליזמים ישראלים בעולם. אני עכשיו בדרך חזרה מכנס גדול שעשינו בארצות הברית, כנס שאנחנו עושים כבר עשר שנים והשנה היה מאתגר יותר להביא דוברים. גם אם מנכ"ל אמריקאי גדול אמר שהוא יבוא וירצה לדבר, פתאום יועצי התקשורת שלו אמרו: 'רגע, אולי זה לא הדבר הנכון לבוא עכשיו ולדבר בכנס שמאוד מזוהה עם ישראל'. בסופו של דבר, הצלחנו למצוא אותם אחד אחרי השני והליין-אפ של הדוברים השנה היה הכי מרשים שהיה לנו בעשר השנים האחרונות. זה מאתגר ויש מודעות לזה, אבל מי שמגויס לעזור להייטק הישראלי או לעזור בכלל לעסקים הישראלים - נמצא שם לגמרי".