בספורט, כמו גם בתורת הלחימה, יש אמרה ידועה: "ההגנה הכי טובה היא ההתקפה". חברת BOXING BUDDY רוצה לשנות את הפרדיגמה הזאת. היזם נתן לוי ושותפו ע"ל, שזהותו חסויה כיוון שהוא איש כוחות הביטחון, פיתחו תוסף אלקטרומכני חדשני שמתחבר לשק האגרוף ו"מכה בחזרה" את המתאמנים.

לוי, לוחם MMA ואומנויות לחימה מעל 30 שנה ובעל חגורה שחורה בקראטה שמינכ"ל חברת תוכנה בארצות הברית במשך 20 שנה, הציג בפני הכרישים את המוצר המהפכני שמתחבר לשקי אגרוף באמצעות רצועה וקליפסים ומופעל על ידי אפליקציה בטלפון הסלולרי. BOXING BUDDY קל לנשיאה, נייד ורך, כך שלא מכאיב גם בעת המכה.

לפי ההערכות 25 מיליון איש ברחבי העולם מתאמנים באמצעות שקי אגרוף, בהם גם כרישה אחת אהובה: יסמין לוקץ'. השוק מוערך בכ-1.3 מיליארד דולר, כשהצפי לעלייה שנתית הוא של 100 מיליון דולר בשנה. לוי ביקש מהכרישים 500,000 שקלים תמורת 10% מהחברה לטובת ייצור, ייבוא ושיווק של היחידות הראשונות.

לוקץ', זהר לבקוביץ, אורן דוברונסקי ואמיר איל בחרו, כריש כריש מסיבותיו, לא להשקיע במיזם - אבל דובי פרנסס זיהה את הפוטנציאל והציע ללוי את הסכום שביקש תמורת 25% מהחברה, 15% יותר ממה שלוי רצה לתת במקור. "כדי שאהיה שבע רצון בתור השותף שלך, מאחר וזו שותפות ארוכת שנים בתקווה, 25 אחוז זה הסכום שלי - ייהרג ובעל יעבור", הבהיר דובי. אחרי התלבטות קלה, זה נגמר בחיוכים ובלחיצת ידיים.

View this post on Instagram

A post shared by BOXING BUDDY (@boxingbuddy)

"צפינו בעונות הקודמות ואנחנו לא חדשים בעולם העסקי, ידענו שיהיה מיקוח", מסביר לוי, "מלכתחילה ידענו שאת ה-10% שביקשנו הכרישים יעלו ל-20%. צפינו את זה מראש, זאת לא הייתה הפתעה בשבילנו. בגלל שלא היה קרב בין הכרישים ודובי נשאר לבד, היה לו הרבה יותר כוח מיקוח. הוא הציע קצת מעבר ל-20% שציפינו לו, אבל זה לא היה משמעותי מבחינתנו. קיבלנו כריש שיעזור לנו לפתוח דלתות בעולם".

לוקץ', שבין כשרונותיה ותחביביה הרבים גם מתאמנת באגרוף וחובבת את התחום, בחרה שלא להשקיע במיזם והסבירה, "אני לא רואה פידבק וחיבור לא למדריכים ולא למתאמנים אחרים. יש שקים חכמים שנותנים פידבק על עוצמת המכה".

לכך משיב לוי, "מה שלא העברנו בצורה טובה מספיק, או שאולי יסמין פספסה את מה שניסינו להגיד, זה שהמכשיר הוא לא רק פיזי אלא גם מתחבר לאפליקציה. האפליקציה חזקה מאוד ויש בה המון פיצ'רים, כולל שיתופי פעולה עם מתאמנים אחרים ותוכניות לימוד שמלמדות אותך איך לתת אגרוף ואיך להגן על עצמך. בנינו מוח שלם בשביל המכונה כדי שהיא תעשה את מה שהיא אמורה לעשות: ללמד אותך הגנה".

איך בדיוק?
"יש באפליקציה 'קואוץ'-מוד'. מאמן יכול לשים את המכשיר על שק אגרוף בחדר הכושר, להעמיד את התלמיד מול השק ולעשות לו אימון דרך האפליקציה. הוא מחליט מתי יד שמאל נותנת מכה, מתי יד ימין נותנת מכה, ובאיזו מהירות".

"בגלל שיסמין מתאמנת עם מאמן אישי, אולי זה לא דיבר אליה. מאמן אישי עולה הרבה כסף, בעוד ש- BOXING BUDDY זו הוצאה חד פעמית של כמה מאות דולרים. אפשר להתאמן עם המוצר בכל מקום כי הוא פועל על סוללות נטענות. אפשר לקחת את זה לפארק, למשרד או להביא אותו איתך לחדר כושר".

_OBJ

הכרישים היו מודאגים מהאפשרות שקל להעתיק את המוצר.
"אנחנו בתהליך אחרון של קבלת פטנט בארצות הברית ובאירופה. ברגע שיהיה לנו פטנט השווקים האלה יהיו מוגנים, וגם עכשיו הם מוגנים בצורה מסויימת. ברגע שאתה מגיש פטנט ויש לך חותמת עם התאריך שהגשת, חברות לא יכולות להעתיק את המוצר עד השלב שאתה מקבל תשובה, גם אם היא שלילית".

ואם לא יאושר לכם פטנט?
"השוק עצום. זה כמו שיש מלא זוגות נעליים של אדידס ונייקי ופתאום נכנסה אנדר ארמור ואמרו - 'רגע, מה פתאום?'. והנה, הם מוכרים ועושים המון כסף, וזה לא אומר שנייקי ואדידס עושים פחות. העתקה היא מחמאה מאוד גדולה. זה אומר שהמוצר טוב. יש מספיק כסף גם למוצר שהוא המותג הראשי וגם למוצר נלווה. זה לא אומר שהמוצר שלנו לא יהיה הראשון בשוק, עם הפטנט והמותג הראשי. יכול להיות שמישהו יעתיק את זה באוסטרליה, בסין או בתאילנד, אבל זה לא לוקח מאיתנו שום דבר, להפך, זה מחמיא לנו".

מאז צילומי התוכנית, BOXING BUDDY צומחת ומתפתחת ועושה צעדים משמעותיים בדרך לכבוש את השוק. "התקדמנו בצעדי ענק, אנחנו בשלבים מאוד מתקדמים. אנחנו ממש לפני ייצור, יש לנו אתר שעובד ומוכר את המוצר בהזמנה מוקדמת. אנחנו מקבלים עכשיו הזמנות עם צפי לאספקה לעוד חצי שנה. אנשים מכניסים יד לכיס ומזמינים את המוצר. בנוסף, יצאנו לגיוס SAFE למשקיעים, כשהמינימום השקעה הוא 75 אלף שקלים. יש לנו כבר המון מתעניינים שרוצים להשקיע ונשתמש בכסף הזה לייצור ולשיווק".

מה אתם מתכננים לעתיד הרחוק יותר?
"יש לנו במגירות את גרסה 2 של המוצר ועוד שיפורים. אנחנו רוצים לייצר מוצרים נלווים לחברה כדי להעלות את ערך המותג, כמו חולצות, כובעים, כפפות ומגיני ראש, אותם נמכור יחד עם מוצר הדגל. אנחנו מרחיבים את שיתופי הפעולה שלנו עם שותפים אסטרטגיים שמוכנים לשים עלינו זמן וכסף כדי לראות הכנסות בעתיד, כמו דוראל ישי, הבעלים של 'סטארטפלן', שאחראיים על האפליקציה והאתר שלנו. הם עושים עבודה נהדרת".