הם חוזרים - והכיסים מלאים: העונה החדשה של "הכרישים" תעלה בשבוע הבא בערוץ 12. יזמים חדשים ונרגשים יעמדו מול יסמין לוקץ', דובי פרנסס, זהר לבקוביץ, אורן דוברונסקי והכריש החדש - אמיר איל ויבקשו מהם להשקיע מכספם האישי בהמצאה שלהם שיכולה לשנות את העולם. לרשותם יעמדו דקות ספורות כדי לשכנע את השועלים הוותיקים להפוך למשקיעים פוטנציאליים בחברות שלהם. רגע לפני שהכרישים ישלפו שוב את פנקס הצ'קים, חזרנו אחורה להשקעות הגדולות מהעונה האחרונה ובדקנו מה קרה איתן מאז.
משאבת ההנקה "אנבלה"
לוקץ' ודוברונסקי השקיעו מיליון שקלים במיזם פורץ הדרך של סניה ומאשה ולדברג. מאז, גייסה החברה עוד 1.45 מיליון דולר - מתוכם הכרישים השקיעו ביחד מיליון דולר נוספים, ולאחר מכן עוד 5.1 מיליון שקלים בהשקעות SAFE. החברה ערכה גיוס המונים היסטרי שנסגר בתוך לילה אחד אחרי שגוייסו שבעה מיליון שקלים. מדובר בקמפיין הגיוס המוצלח ביותר בישראל, כש-22% מהמשקיעים בו היו נשים.
החברה מתכננת לצאת לשוק כבר במהלך 2022. נסגרו חוזים עם מפעלים שונים ויוצרו תבניות ראשוניות לקראת ייצור סדרתי. במהלך התהליך, חברה סינית התעניינה ברכישת החברה תמורת 20 מיליון דולר - ונענתה בסירוב. חמישה פטנטים נרשמו כדי להגן על המשאבה החדישה וכן מימוש שונה של מנגנון פעולת הלשון הייחודי, אשר ישמשו את החברה גם בפיתוחים עתידיים, יוסיפו ערך לחברה ויחסמו מתחרים.
בימים אלה, אנשי "אנבלה" רושמים פטנטים נוספים למוצרים עתידיים. החברה החלה בניסויים קלינים אחרי שבניסויים הפנימיים התקבלו תוצאות חיוביות באופן עקבי. התוצאות הראו כי המשאבה הייחודית שואבת פי 1.5-5 יותר חלב מאשר המשאבות המתחרות בשוק, בממוצע פי שתיים ממשאבות מתחרות.
"Drop", אביזר להתאמה אישית של הגיטרה
דוברונסקי השקיע 350 אלף שקלים תמורת 25% מהמיזם של יונתן בונדר ודרור אלקיים. האביזר הושק בקמפיין קיקסטארטר שבמסגרתו משקיעים רכשו אותו במכירה מוקדמת. מאז אתר המכירה הרשמי נפתח, המכירות החלו והפידבקים מצויינים. יש יבואן ישראלי ויבואן לפיליפינים ובמקביל נערכים מגעים עם חנויות ויבואנים נוספים בעולם.
לא רק לגיטרות: בגלל הרלוונטיות של הרצועה בהתאמה אישית גם לעולם הנשק, החברה עושה את צעדיה הראשונים גם בתחום הזה. נוצר חיבור אל מול עשרות חברות למכירת וייצור נשק בארץ ובעולם. עם אחת מהחברות הגדולות בישראל לייצור נשק כבר מתנהל משא ומתן מתקדם לקראת חתימת הסכם. יתרה מכך, תהליך הפיתוח ורישום הפטנט הגיעו לסיומם.
משחק המחשב "Warriors: Rise to Glory"
לוקץ' ופרנסס התחייבו להשקיע 750 אלף שקלים תמורת 20% מהחברה ועמדו במילתם כלפי היזמים, שי שם טוב וליאור חדשיאן. בתיווכם, אנשי החברה השתתפו בחממת סטארטאפים בלוס אנג'לס ופגשו אנשים רבים בתוך התעשייה. בנוסף לכך, בוצע עוד גיוס קטן של 125 אלף דולר, הצוות גדל ומונה כיום שישה עובדים וכרגע נערכים לקראת סבב גיוס גדול נוסף.
תקופת הקורונה עשתה למכירות החברה רק טוב. בינואר 2021 המשחק הושק בגרסת האונליין ובהמשך יופץ גם בגרסה למובייל. בנוסף, הושקה גרסת מולטיפלייר חדשה שהגיעה למאות אלפי הורדות. כפי שהבטיחו היזמים בתוכנית, הם יצרו והכניסו למשחק דמות של אישה לוחמת בהשראתה ובדמותה של לוקץ'.
"WhileFly", מערכת תוכן לטיסות לואו קוסט
פרנסס ולוקץ' השקיעו מיליון שקלים במיזם תמורת 20% מהחברה: לוקץ' 800,000 שקלים ופרנסס 200,000 שקלים. עוד לפני פרוץ משבר הקורונה שבמהלכו שוק הטיסות נעצר, בוצעו טסטים עם חברות לוקו קוסט והחברה ממשיכה לעבוד מול חברות תעופה שהצורך שלהן בהוזלת עלויות ויצירת אפיקי הכנסה נוספים גדל. לאחרונה, הכריזו בחברה על חתימה עם שתי חברות גדולות מאוד באירופה למשך ארבע שנים. במסגרת ההסכם המערכת תפעל אקסקלוסיבית במטוסים שלהם, מה שיעלה את מספר המטוסים שבהם פועלת המערכת משבעה ל-80.
"TemPatch" - מדבקה למדידת חום והתראה
במהלך התוכנית, דוברונסקי ואלדד תמיר התחייבו להשקיע 700,000 שקלים תמורת 30% מהחברה של שמואל בוזין ובתו עדי שכטר. ההשקעה הושלמה וכעת המוצר נמצא בשלבי עיצוב סופיים שאחריהם מתוכנן לצאת לניסוי קליני בבתי חולים בישראל.