זהר לבקוביץ (46, +3) נולד בקיבוץ דפנה שבאצבע הגליל. האקזיט הראשון שלו הגיע כבר בגיל 29, אך עסקת חייו עד כה, היא מכירת חברת "אמובי" שהוא אחד ממקימיה, ובה שימש כמנכ"ל. על פי פרסומים, נמכרה אמובי בסכום של כ-350 מיליון דולר לפני כחמש שנים, כשמי שרכשה אותה היא חברת התקשורת "סינגפור טלקום". אמובי מפתחת טכנולוגיה של התאמת פרסומות למובייל.
ברזומה של לבקוביץ גם תפקידים בעולם הפרסום, ותפקידים ניהוליים בחברות קומברס ו-הוטבר. בשנים האחרונות הוא חי בפאלו-אלטו שבקליפורניה, שם זכה בתארים מקצועיים, כשנבחר ל"יזם השנה" במדינה. מאז המכירה של אמובי, לבקוביץ פעיל בכמה כיוונים, בהם סיוע בהקמת קרנות הון-סיכון, בהקמת סטארט אפים וחברות בעמק הסיליקון, ובהשקעות פרטיות בחברות.
מה העצה שהוא יכול לתת מהניסיון שלו ליזמים בתחילת דרכם? "מבחינתי בפגישה עם יזם שיעשה הכל, שיגיד הכל, אבל שיהיה אמיתי. אני פחות מתחבר ליזמים שבאים לבנות חברה רק בשביל לעשות כסף. מאמין יותר באלו שמנסים לפתור בעיה שמפריעה להם, שמנסים לשפר את העולם. אגדה אורבנית בעמק הסיליקון, מספרת על שלושת היזמים של יוטיוב שישבו מול משקיע ענק בעמק וסיפרו לו שהם חובבי צילום וידאו ומפריע להם שאין איך לשתף סרטונים. הוא השקיע בהם. לאחר מספר חודשים גילה שהשלושה חובבי אורגיות בסן פרנסיסקו והיה להם קושי לשתף את הסרטים האלו". כשביקשנו ממנו לבחור שאלה אחת שחשובה לו בתור משקיע לשאול יזם שמגיע אליו עם רעיון, הוא בחר בשאלה: "למה אתה בעצם עושה את זה? מחקר בקליפורניה הראה שמשתלם יותר להשקיע בכרטיסי לוטו מאשר במיזם, כי סיכויי ההצלחה גבוהים יותר. לכן, אני מחפש את היזם הלוחם והמאמין, שמוכן לסכן את עתידו, לעבוד קשה ולהקריב הכל עבור הסיכוי הקטן שזה יצליח".
זהר לבקוביץ הוא אחד מחמישה משקיעים שיחליטו באילו מיזמים להשקיע, מכספם שלהם, במסגרת התכנית "הכרישים" שתשודר בקשת, ערוץ 12.
"הכרישים": תכנית חדשה בקשת, ערוץ 12