בישראל אנחנו רגילים בעיקר לשמוע הורים מתלוננים על כמה שהילדים עולים להם ביוקר ומכניסים אותם להוצאות. בארצות הברית, כרגיל, העניינים כבר מתקדמים יותר ושם, מסתבר, יש לא מעט ילדים שכבר מגיל צעיר חושבים גם על איך לעשות כסף. חלקם ממש מוצלחים, וכמה מהרעיונות הגיעו אפילו עד לתכנית "הכרישים". רגע לפני ששתי יזמיות ישראליות בנות 10 בלבד ינסו לגרום לכרישים הישראלים להשקיע בהן, קבלו את הילדים שהצליחו בגדול מעבר לים.
סם נסיף ולאוליבר גרינוולד, מדנבר, היו בני 14 בלבד כשהגיעו אל הכרישים עם בקשה ל-50 אלף דולר תמורת 20 אחוז מרעיון שלהם ה"דריפ-דרופ". השניים המציאו מין טבעת כזו שתיישבת על גביע הגלידה ומונעת ממי שאוכל להלכלך את הידיים והבגדים שלו.
שני החברים הטובים עשו סקר שוק כמו שצריך ואפילו רשמו פטנט על המוצר, מה שהרשים את הכרישה ברברה קורקורן. מדובר בכרישת נדל"ן מניו יורק, שהתחברה לרעיון של שני התלמידים הצעירים והחליטה להשקיע את 50 אלף הדולרים שביקשו תמורת 20 אחוזים משווי החברה שלהם.
300 אלף דולר? יש לנו רק עוד בקשה קטנה אחת קודם
תכירו את מרגו בת ה-11 ואת מאדי בת ה-15, הנשיאה וסגנית הנשיאה של חברת M3 המייצרת תכשיטים לנערות. האחות הגדולה ייצרה לבדה קו של תכשיטים לבנות גילה – תליון מתחלף שמתמגנט לשרשרת. היא לא שכחה כאמור למנות גם את אחותה הצעירה לסגנית הנשיאה, בחברה במחשבה על היום בו תלך ללמוד בקולג'. עוד לפני שהגיעו לכרישים, הבנות כבר עשו רווחים של מיליון דולר מקו התכשיטים המתרחב שלהן, שמוצריו נמכרו בחנויות רבות ברחבי ארה"ב. בתכנית הן ביקשו 300 אלף דולר תמורת 15 אחוז מהחברה.
הכרישים התלהבו מהרעיון, ושלושה מהם שילבו כוחות והציעו לבנות את 300 אלף הדולרים, אבל תמורת כ-30 אחוזים מהחברה. מדי ומרגו הסכימו, לא לפני שביקשו גם כרטיסי VIP למשחק קבוצת הכדורסל דאלאס מאבריקס מליגת ה-NBA שהבעלים שלה הוא הכריש, מארק קיובן.
דמי הכיס לא הספיקו לילד אז הוא הקים חברה
ג'ק בונאו מקולורדו הגיע לתכנית "הכרישים" ברשת ABC האמריקנית לפיץ', בו ביקש 50 אלף דולר תמורת עשרה אחוזים מהחברה שהקים לדוכני מכירות בקניונים, בעיקר דוכנים למכירת לימונדה.
ג'ק סיפר לכרישים שכשהיה בן 8 הוא רצה לקנות לגו ודמי הכיס שלו לא הספיקו, אז הוא החל למכור לימונדה, ואחרי כשלושה חודשים הרוויח סכום מצטבר של כ-900 דולר. בעקבות ההצלחה הוא החליט להקים חברה של דוכנים כאלו, בהם יוכלו למכור ילדים כדי להגשים את החלומות שלהם, ועל הדרך ללמוד שיעור ביזמות ועסקים. ג'ק קיבל מהכרישים הצעה להלוואה של 50 אלף דולר בריבית של 2 אחוזים וקיבל אותה. היום הוא בן 12 וממשיך לפתח את החברה שלו.
100 אלף דולר על ירוק: בן 16 כבש את הכרישים
ג'ייסון בן ה-16 היגר עם משפחתו מסין לארצות הברית וחלם להיות לוחם ג'ודו. כשנפצע באחת התחרויות ושכב בבית החולים, הוא קרא ספר ששינה את חייו. מאז, הוא קונה טלפונים סלולריים, נגני MP3 וגאדג'טים משומשים, מתקן ומוכר אותם לאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם סמארטפון או אייפד יוקרתי. מהכרישים ביקש ג'ייסון 100 אלף דולר תמורת 20 אחוז מהמיזם, שהוא חברתי יותר מאשר רווחי והסלוגן שלו הוא "מיזם ירוק לעולם וירוק לארנק שלכם".
ברברה קורקורן התרשמה מהיזם יותר מאשר מהמיזם, והחליטה להשקיע בו את הסכום שביקש, לא פני שג'ייסון הפעיל את קסמיו וצירף לעסקה כריש נוסף, מארק קיובן.
צוחק כל הדרך אל הבנק
כסף כידוע הוא עניין רציני, אבל יש גם ילדים שמתנהגים בהתאם לגיל שלהם, שובבים וצוחקים. אחד כזה הוא פיט, שהכין קליפ קורע בו הוא מדמה הופעה מול הכרישים עם רעיון של מכשיר נייד להכנת נאצ'וס. אמיתי זה לא, אבל מצחיק זה כן.
"הכרישים": הערב (שלישי) אחרי "צומת מילר 2" בערוץ 12