לפני 13 שנים פיתחנו הרגל קבוע: לעבור משולחן השבת אל הספה בסלון ולצפות בקידוש של משפחה אחרת לגמרי. "סברי מרנן", הגיעה לעולם ומיד השתלטה על לוח השידורים כשהיא מדביקה קהל רב למסך. הקונספט פשוט, מוכר וכל כך ישראלי - שי (דביר בנדק) ושני (רותם אבוהב) התמודדו עם האתגר שאין אחד בארץ שלא מכיר, אירוח המשפחה המורחבת בסופי השבוע.

לאורך התקופה, שודרו למעלה מ-300 פרקים והסיטקום שבר שיא לסדרה עם הכי הרבה פרקים בתולדות הטלוויזיה בישראל. הערב (ו', אחרי "אולפן שישי", ערוץ 12), הארוחות החגיגיות של המשפחה הכי ישראלית חוזרות בפרקים חדשים ומרגשים שעוקבים אחרי משפחות חסון ורוזן. אי שם בשנת 2011, כשהפרק הראשון שודר, ייתכן בהחלט שהיוצרים רובי דואניאס ויניב פולישוק לא האמינו שהתוכנית תשבור שיאים ותזכה לגרסאות בעולם - אבל עשור לאחר מכן כבר אי אפשר להתכחש להצלחה האדירה. רגע לפני ששולחן השבת נפתח, חזרנו לנקודה שבה הכל התחיל ובדקנו מה השתנה אצל השחקנים הראשיים מהפרקים הראשונים ועד לפתיחת העונה החדשה, לצד היותם בני בית בכל סלון בישראל.

דביר בנדק - שי רוזן

לפני שהפך להיות אב המשפחה שעומדת במרכז הסדרה, בנדק זכה להכרה בזכות תפקידים שונים בסרטי קולנוע, כמו "סיפור גדול" או דיבוב הדמות הראשית בסרטי "קונג פו פנדה". גם לאחר התחלת הסדרה, בנדק המשיך בעשייה הקולנועית כשרק בשנה האחרונה השתתף בסרט "גולדה" לצד השחקנית זוכת האוסקר הלן מירן. הוא הופיע בתפקידים שונים גם בסדרות טלוויזיה נוספות, השתתף ב"הזמר במסכה" והגיש תוכנית אירוח לצד הבובות מ"רד בנד". בין לבין, בנדק מככב בתור הפרזנטור של בנק "מזרחי טפחות" בפרסומות רבות. לצד העבודה, הוא עלה לכותרות לאחר שהשיל ממשקלו 60 קילו ואין ספק שהוא נראה מצוין לקראת עליית העונה החדשה של "סברי מרנן".

דביר בנדק (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
צילום: סברי מרנן, קשת 12

רותם אבוהב - שני רוזן

השחקנית והקומיקאית מתמודדת ב"סברי מרנן" על ראשות העיר, אבל גם מחוץ לסדרה היא עובדת בלי הפסקה וגורמת לכולנו לשמוח ולצחוק. במהלך העשור האחרון, לצד תפקידי משחק בסדרות וסרטים, אבוהב יצאה במופע סטנדאפ ראשון משלה ובתקופת הקורונה הופיעה במלון שבו שהו מבודדים וגם בפני מרפסות בניינים בהתאם להגבלות. עם כל כך הרבה פעילויות למען הקהילה, המקום של שני רוזן בעירייה נראה מובטח.

רותם אבוהב (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
צילום: סברי מרנן, קשת 12

סנדרה שדה - ריקי רוזן

הסבתא הפולנייה ממשפחת רוזן לא הפסיקה את עבודתה הרבה בתיאטרון הישראלי, כשהופיעה על הבמה במשך שנים רבות בתיאטרון הקאמרי, בית ליסין והבימה. גם על המסך ניתן למצוא את השחקנית העסוקה שהשתתפה בכמה סדרות כמו "פלפלים צהובים" ואפילו הפתיעה את הקהל ב"הזמר במסכה". נראה ששדה מרגישה בבית ב"סברי מרנן" ואפילו בנה מיכאל הגיע להופעת אורח בסדרה.

סנדרה שדה (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
צילום: סברי מרנן, קשת 12

טוביה צפיר - פנחס רוזן

טוביה צפיר הוא השחקן המושלם לתפקיד הסבא - הרי הוא סבא טוביה. לאחר עשרות שנים בהן הופיע בסדרות והצגות ככוכב ילדים, צפיר הביא את המנטליות הזאת גם ל"סברי מרנן". לאורך הקריירה הארוכה שלו, השחקן הופיע בסרטים בלתי נשכחים כמו "גבעת חלפון אינה עונה" ו-"צ'רלי וחצי". בשנים האחרונות הוא שב אל אותם תפקידים אייקונים והשתתף בגרסת המחזמר של סרט הקומדיה על שירות המילואים בסיני וגם בחידוש של המחזמר "ספר הג'ונגל" בתור באלו הדוב.

טוביה צפיר (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
צילום: סברי מרנן, קשת 12

יהורם גאון - סילבן חסון

השחקן והזמר האגדי כבר בן 84, אבל הוא לא נותן לשום דבר להאט אותו. לצד צילומי התוכנית, גאון הספיק לפרסם ספר אוטוביוגרפי, להוציא שני אלבומים חדשים ולהופיע על המסך בסרטים ותוכניות כמו "בית הספר למוסיקה", שם שימש כמורה במשך שלוש עונות והדריך ילדים בתחילת דרכם המוזיקלית, הבולטת שבהם היא עדי ביטי.  

יהורם גאון (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
צילום: סברי מרנן, קשת 12

יניב פולישוק - איתמר רוזן

פולישוק הוא אחד מהכותבים והיוצרים של "סברי מרנן" ואין ספק שהוא נהנה מהתפקיד. הוא כתב לדמותו, איתמר, שלל הרפתקאות לאורך העונות שכללו רומנים, גירושין, ביקורים בכלא וזכייה בלוטו. לצד הופעות בתיאטרון, פולישוק כתב ביחד עם רובי דואניאס, איתו יצר את "סברי מרנן", גם את הסדרה "משפחה שולטת" ששודרה בערוץ הילדים במשך ארבע עונות - שם הגיע להופעת אורח. עם יצירתיות כמו של פולישוק, אי אפשר לצפות מה יהיה הדבר הבא שאיתו איתמר יצטרך להתמודד בעונה החדשה, אולי אפילו הוא יפתח מסעדת המבורגרים. 

יניב פולישוק (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
צילום: סברי מרנן, קשת 12