מקום 13: אופירה, ברקוביץ', עינת שרוף ומנחם הורוביץ - "יש לי חג"

בתכנית החגיגית של אופירה וברקוביץ' ליום העצמאות התארח העיתונאי מנחם הורוביץ, שהתגלה כזמר לא רע בכלל. יחד עם עינת שרוף, אופירה וברקו, הורוביץ שר את הקלאסיקה של נעמי שמר, וגילה יכולות ווקאליות מרשימות במיוחד. ברקו לא הסתיר את ההתלהבות מהשירה של הורוביץ ואמר: "אירחנו כאן הרבה זמרים אבל אתה אחד הטובים שהיו פה".

מקום 12: אופירה וברקוביץ' - "תבואי היום"

איך בכלל התחילה המסורת המוזיקלית המשעשעת של צמד המנחים? זכינו לשמוע את הביצוע הראשון כשאופירה החליטה להפתיע את ברקו לכבוד השנה שנכנסה, והציעה לו לשיר יחד איתה באולפן. הקוסם הגיב ב"זה עוד לא היה בטלוויזיה", אבל מהר מאוד התעשת ותפס את המיקרופון בדיוק בזמן כדי לבצע את השיר "תבואי היום" של אייל גולן. הביצוע אמנם לא היה מדויק כל-כך, אבל כבר כאן היה אפשר לזהות את הפוטנציאל הגדול של השניים, שהפך עם הזמן למסורת שהביאה למסך הטלוויזיה כמה שיתופי פעולה מרשימים.

מקום 11: אופירה, ברקוביץ' ומאור אדרי - "אללה מעק"

אדרי התארח בספיישל ט"ו באב של אופירה וברקו ובאופן אירוני, בחר לשיר דווקא את "אללה מעק" הפופי והקצבי. הזמר המוכשר ביצע גרסה אקוסטית ומדויקת בצורה יוצאת דופן וסיפק כמה סלסולים מרשימים במיוחד, וכמובן שגם אופירה וברקו לא איכזבו וסיפקו את הסחורה. 

מקום 10: אופירה, ברקוביץ' ואיתי לוי - "פתאום אהבה"

כשאיתי לוי הגיע לאולפן של אופירה וברקוביץ', זה היה ברור שהשניים לא יפספסו את ההזדמנות לביצוע משותף. לוי בחר לשיר את הלהיט "פתאום אהבה", וסחף אחריו את אופירה וברקו לאחד הביצועים המרשימים והמוקפדים ביותר שלהם. כשלוי הגיע להתארח פעם נוספת באולפן, זה שוב נגמר בביצוע בלתי נשכח, שתפס את אחד מהמקומות הראשונים במצעד החגיגי שלנו.

מקום 9: אופירה, ברקוביץ' ושמעון בוסקילה - "את המחר שלי"

קשה למצוא במוזיקה הישראלית זמר יותר מרגש משמעון בוסקילה, ועוד יותר קשה למצוא שיר יותר מחמם לב מ"את המחר שלי". בביצוע המשותף של בוסקילה עם צמד המנחים, ברקו התעלה על עצמו עם ביצוע סוחף, שהשתלב נהדר עם הנשמה שמביא איתו הזמר האהוב.

מקום 8: אופירה, ברקוביץ', הפרויקט של רביבו וזהבה בן - מחרוזת ים תיכונית

אחד מהביצועים הכי שמחים בתולדות התכנית שייך לללא ספק לפרויקט של רביבו וזהבה בן. הזמרת הוותיקה שהוכיחה שוב שהיא אחת הווקאליסטיות הכי טובות שהיו כאן, וחברי ההרכב המצליח ביצעו ביחד עם המנחים מחרוזת ים תיכונית משמחת במיוחד, שהעיפה את האולפן באוויר. 

מקום 7: ברקוביץ' וליאון רוזנברג - "Don't You Want Me"

כשליאון רוזנברג סיפר באולפן שהוא מופיע ברחבי הארץ עם להקת קאברים לשירי שנות ה-80, ברקו לא הסתיר את התלהבותו, וחשף כי מדובר בעשור מוזיקלי הקרוב לליבו. רוזנברג לא היסס, והזמין את הקוסם לבצע איתו באולפן את ההמנון האייטיזי של יומן ליג. האפקטים א-לה-דיסקו, הווייבים הטובים ושילוב הקולות הנפלא הולידו את אחד הביצועים הייחודיים שהיו בתכנית.

מקום 6: אופירה, ברקוביץ' ומשה פרץ - "כוס של יין"

גם כשמשה פרץ הגיע לאולפן של אופירה וברקוביץ', צמד המנחים מיהר לתפוס את המיקרופון והוכיח שהוא שולט במילים. אחרי שהשלושה ביצעו את הלהיט המצליח של פרץ, "כוס של יין", ברקוביץ' חשף שלשיר הזה יש מקום מיוחד אצלו בלב: "כשאני קם בבוקר במצב רוח לא טוב, אני שם את השיר הזה". פייר, גם אנחנו.

מקום 5: אופירה, ברקוביץ' וירדנה ארזי - "עוד נגיע"

ירדנה ארזי, אחת הזמרות הגדולות בהיסטוריה של המוזיקה הישראלית, שרה באולפן את "עוד נגיע" האלמותי לצד אופירה וברקו. הקוסם לא הסתיר את ההתרגשות, והודה שהיא אחת מהזמרות האהובות עליו בישראל. בסיום הביצוע, שנגע בשלמות, הקוסם אפילו השתחווה בפני ארזי: "את ענקית, ריגשת אותנו". אנחנו לא יכולים שלא להסכים.

מקום 4: אופירה, ברקוביץ' וישי לוי - "ריקוד רומנטי"

לרגל סיום העונה הראשונה של התכנית, הזמינו אופירה וברקו את אחד הזמרים הגדולים של הזמר הים תיכוני לראיון, ובסיומו סיפרו שיש שיר אחד שהם אוהבים במיוחד. "כשבא לנו מצב רוח, אנחנו רוצים לעוף באולפן ושמים את ריקוד רומנטי", סיפרה אופירה, רגע לפני שהיא, ברקו וישי סיפקו ביצוע מסחרר ללהיט הענק.

 מקום 3: אופירה, ברקוביץ' ואיתי לוי - "שתישרף האהבה"

את "שתישרף האהבה", הבלדה המרגשת של איתי לוי, אין כמעט אדם בישראל שלא מכיר. גם אופירה לא הסתירה את אהבתה לשיר ואמרה כי מדובר ב"שיר ששורף". יחד עם לוי והגיטריסט שלו, סיפקו אופירה וברקוביץ' ביצוע בלתי נשכח ללהיט העצום, והראו שבמקרה הזה - להיות שלושה זה כן נורמלי.

מקום 2: אופירה, ברקוביץ' ונסרין קדרי - "לומדת ללכת"

כשנסרין קדרי הגיעה לאולפן היה ברור לכולם שהציפיות ממנה גבוהות. בכל זאת, לשיר בלייב לצד אופירה וברקוביץ' זאת משימה מרגשת שהייתה יכולה לבלבל אפילו אותנו. הזמרת האדירה לא נלחצה, וכמצופה ממוזיקאית עם קול ענק כמו שלה - סיפקה ביצוע יוצא דופן באיכותו. יחד עם המנחים, קדרי שרה את "לומדת ללכת" סוחט הדמעות. הביצוע האותנטי של אופירה וברקו, בשילוב עם ההגשה האדירה של נסרין, הולידו את את אחד הביצועים הכי מדהימים בתולדות התכנית.

מקום 1: אופירה, ברקוביץ' ועדן בן זקן - "חיים שלי"

האמת? בשום שלב לא היה לנו ספק. התכנית של אופירה וברקוביץ' ידעה ביצועים מרשימים יותר ומדויקים יותר, אבל עד כה לא היה בתכנית ביצוע אותנטי ומרגש יותר מזה של הצמד עם עדן בן זקן. אולי זה בגלל 
שזו אחת הבלדות הכי יפות שנכתבו כאן בשנים האחרונות, אולי בגלל שאופירה הראתה יכולות ווקאליות מרשימות ואולי זה בכלל הרגש שברקו המאוהב (או כמו שאופירה מתארת: ברקו ה"בנצי") מביא איתו - זה ללא ספק הביצוע הכי טוב באופירה וברקוביץ' עד כה. אפילו מלכת השושנים בכבודה ובעצמה התלהבה.