בין אם אתם מנסים לשמור על אורח חיים בריא, רוצים להפחית במשקל, או מתאמנים באופן קבוע, אתם מכירים את הרצון לשמור על תפריט מאוזן המספק לגוף את כל צרכיו. מנגד, קצב החיים המודרני יחייב התאמות – שבאות לעיתים קרובות על חשבון התפריט המומלץ.

"השאלה הכי חשובה היא מה אנחנו מחפשים", אומר יאיר להב, דיאטן קליני ופיזיולוג מאמץ, "מי שמשתדל שהתפריט היומי שלו יהיה מאוזן, מבלי להתייחס לאימון גופני, צריך לדאוג לכמות חלבון של בערך 1.2 גרם על כל קילוגרם משקל גוף, לעומת 2-1.6 גרם חלבון על כל קילוגרם משקל גוף למי שכן מתאמן באופן יומיומי".

"בחישוב גס, אדם השוקל 75 ק"ג יזדקק לשלב בתפריט שלו 150-90 גרם חלבון ביום", הוא מסביר.

גביע אחד – ארוחת חלבון שלמה

כשאנחנו צורכים מזונות מהירים, אנו מעוניינים שהם יענו לנו על צרכים מסוימים בתזונה. יוגורט, לצורך העניין, תפקידו לספק כמות חלבונים גבוהה. ביוגורטים עשירים בחלבון ניתן למצוא בגביע 20 גרם חלבון: כמות הזהה ל-100 גרם של חזה עוף, 100 גרם טופו או כ-3 ביצים. כן, אפילו על הדרך.

אז לאחר שהבנו שביוגורטים מסוימים שזמינים בכל סופרמרקט וחנויות נוחות ניתן למצוא את הכמות הרצויה של החלבון, עכשיו נותר לנו להבין האם החלבון הוא איכותי/מלא, או שאנחנו צריכים להשלים באמצעות מזונות נוספים.

זאת לא רק הכמות, אלא האיכות

חומצות אמינו חיוניות, אלו שאנחנו צריכים להשיג דרך המזון שאנו אוכלים, נמצאות גם ביוגורטים וגם בקטניות ומוצרים מן החי. לעומת זאת, חומצות אמינו התורמות לבנייה והתפתחות שריר, מצויות בעיקר במוצרים מן החי.

"כמו כן, יש 3 קבוצת חומצות אמינו הקרויות BCAA ובקבוצה זו נמנות החומצות – ואלין, איזולאוצין ולאוצין, כאשר הלאוצין היא 'מנהלת העבודה' של משימת בניית השריר", מפרט יאיר.

כאן המקום לשיעור קצר ברכיבים תזונתיים של כל יוגורט שנמצא במקרר שלכם. אם אתם מעוניינים להעשיר את עצמכם בחלבון, בדקו את סוג היוגורט שהנכם צורכים ושלבו אותו בתפריט.  בכל יוגורט עשיר בחלבון תמצאו גם BCAA.

בסופו של דבר, לגביע יוגורט יש יתרונות ברורים: הוא זמין, עשיר בחלבון, מכיל סידן וטעים. מי צריך יותר מזה?

 

 

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.